A jövő itt van: “video chaten” is nyithatunk bankszámlát Magyarországon, s talán hamarosan már a hitelfelvételhez sem kell sorszámot húzni. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy leáldozóban van a fizikális bankfiókoknak – véli dr. Hannya Nimer, az MGV Zrt. elnök-ügyvezetője.
Az MNB által közzétett új Pmt. lehetőséget ad arra, hogy az intézmények az ügyfeleket online módon, személyes megjelenés nélkül is azonosíthassák, amelyhez kapcsolódóan az MNB rendelete meghatározza a technikai, informatikai, biztonsági, személyi, belső szabályozási és képzési feltételeket a kötelező ügyfél-átvilágítás vonatkozásában.
Ez volt az első lépés Magyarországon afelé, hogy belátható időn belül eltűnjenek az utcákról a bankfiókok – véli Hannya Nimer, a Magyar Gazdaság- és Vállalkozásfejlesztő Zrt. elnök-ügyvezetője.
“Az online azonosítás elterjedése új szintre emeli a banki-pénzügyi szolgáltatásokat, új kaput nyit a területen dolgozóknak és az ügyfeleknek is. Többé nem lesz szükség arra, hogy sorbanálljunk a bankfiókokban, hanem akár a világ bármely pontjáról, otthoni számítógép vagy okostelefon kamerája és mikrofonja segítségével, ‘video chaten’ intézhetjük ügyeinket. Ennek azonban az lesz az eredménye, hogy 10-15 éven belül nagy valószínűséggel megszűnnek a fizikális bankfiókok” – mondta az MGV Zrt. elnök-ügyvezetője, aki hozzátette: várakozásai szerint hamarosan a hitelezésben is változások jöhetnek.
“A hitelszerződéseknél jelenleg a pénzügyi szolgáltatók jogszabályi és törvényi kötelezettsége a szerződéseket közjegyzői okiratba foglalni és ellenjegyeztetni. A közjegyzőknek kötelező személyesen felolvasni az okiratot és megértetni az ügyféllel annak tartalmát, de úgy tudjuk, hogy a közjegyzői kamara erőteljesen dolgozik az elektronikus aláírás hitelesítésen, és a fizikai megjelenés nélkül történő azonosításon. Bízzunk benne hogy ezen a területen is nagy előrelépések lesznek” – tette hozzá Dr. Hannya Nimer.
A szakértő kiemelte: nem véletlen, hogy a pénzügyi szektor ekkora hangsúlyt fektet az innovációra.
“Egy friss kutatás szerint a mai fiatalok 92%-a kifejezetten bankellenes. Ezek az ügyfelek teljesen új irányt szeretnének, a fizikai bankokat egyenesen elutasítanák. A tanulmány kitér arra is, hogy az ezredforduló szülötteinek 68%-a úgy érzi, a bankok nem értik meg őt, így nem tudják a szükségleteit kielégíteni. Az elavult bankok és pénzintézetek nem hatékonyak és nem alkalmazhatóak jól a modern világban. Hogy ebből mi fog kisülni, azt tényleg csak jósolni lehet, de egy biztos, ha a bankok nem értik meg az új generáció igényeit akkor megértek a pusztulásra. A bankoknak lépést kell tartaniuk az igényekkel, s aki nem kapcsol időben az biztosan lemarad, mivel ezek nagyon nagy fejlesztési erőforrásokat emésztenek fel, ezért el kell határolni pénzeszközöket a fejlesztésekre” – nyilatkozta Hannya Nimer, aki hozzátette: a MGV Zrt.-nek és számos a bank szférában dolgozó döntéshozó kollégának is nagy felelőssége van az új online pénzügyi szolgáltatások alapjainak lerakásában, hogy megteremtsék a jövő generációnak a lehetőséget a változásra.