A Raiffeisen Bank újra nyereséges lett, 2015-ben nettó 8 milliárd forint profitot ért el. A bank tőkeerős, Magyarországot stratégiai piacának tekinti. A bank tovább erősíti ügyfélkapcsolatai színvonalát, magasan képzett munkatársakkal áll ügyfelei rendelkezésre, illetve jelentős fejlesztéseket hajt végre digitális banki felületein. A CSOK programot az elkövetkező hónapokban teszi elérhetővé.
Fotó: Dóka Attila, Juhász Melinda
A Raiffeisen Bank fordulóponthoz érkezett: újra nyereséges lett. Ez a jelentős eredmény az üzleti terv teljesülésének és az alacsonyabb kockázati költségeknek köszönhető, valamint annak, hogy az elszámolás további kedvezőtlen hatásai már nem érvényesültek – mondta Heinz Wiedner vezérigazgató a bank mai sajtótájékoztatóján.
A portfólió-tisztítási stratégiának köszönhetően a nem teljesítő hitelek (NPL) összege 43%-kal mérséklődött (175 milliárd forint értékben). Az ügyfelekhez kihelyezett hitelállomány csökkenése jelentős részben az NPL állomány megtisztításának tudható be mind a lakossági, mind a vállalati szegmensben – míg az „egyéb ügyfelek” területén egy ÁKK törlesztés okozott csökkenést. 2015 végén a hitelállomány 21%-a tartozott a nem teljesítő kategóriába.
A forintosítással és elszámolással kapcsolatban a Raiffeisen Bank az előírásokkal összhangban járt el: összes érintett ügyfelével a jogszabály szerint előírt határidőn belül elszámolt. Az elszámolásban 250 000 szerződés volt érintett, 39 000 deviza illetve azonos deviza nemű hitelt forintosított. Az ügyfelek túlfizetésével kapcsolatos banki kalkulációkat a Magyar Nemzeti Bank ellenőrizte és azt megfelelőnek találta.
A KKV szegmens ügyfélköre 5%-al növekedett. A Raiffeisen Bank immár második éve a TOP 3 piacvezető bank között van az új ügyfelek megszerzésében, mintegy 8 500 új KKV ügyfél választott minket tavaly – mondta Ralf Cymanek vezérigazgató helyettes. A lakossági ügyfelek tekintetében a lemorzsolódás kisebb volt a vártnál, a kiváló szolgáltatásoknak és a megtartó ajánlatoknak köszönhetően. Megannyi fejlesztés zajlik jelenleg is a bank digitális szolgáltatásai terén: az ingyenes WIFI kiépítése a bankfiókokban március végére befejeződik, a bank új weboldala áprilisban indul, az előkészítés fázisában van a mobil és az internetbank megújítása is.
A vállalati szegmens eredményeit értékelve, Kementzey Ferenc vezérigazgató helyettes elmondta, hogy a Raiffeisen Bank továbbra is az egyik piacvezető Magyarországon, stabilan 11% fölötti piaci részesedéssel. Ezen felül az Eximbank által refinanszírozott hitelek piacán is a legnagyobb bankok között van, valamint sikeresen részt vett a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramjának első, illetve második fázisában, 137 milliárd Ft leszerződött hitelállománnyal. Tavaly ősszel a Raiffeisen Bank fókuszába helyezett digitális banki fejlesztések egyik első elemeként bevezették az Electra elektronikus banki rendszert a vállalati ügyfélkör számára.