A BKV immár fél évszázada nélkülözhetetlen része a főváros életének, szolgáltatásainkat évente mintegy 1,3 milliárd utas veszi igénybe. Csaknem 10 ezer munkatársunk dolgozik azon, hogy a Budapesten közlekedők bármikor eljuthassanak a város egyik pontjából a másikba.
A számok önmagukért beszélnek: 320 km hosszú villamossín-hálózatunkon naponta 600 szerelvény közlekedik. 1011 járművet számláló autóbusz-, és 138 kocsit számláló trolibusz-állományunk napi menetteljesítménye mintegy 160 ezer kilométer. Járműveink egyszerre több, mint százezer utast tudnak korszerű szolgáltatást nyújtva, biztonságban szállítani. Munkatársaink lojalitását fejezi ki, hogy egy átlagos BKV-s 16 évet tölt Társaságunk alkalmazásában. Vannak, akik a kezdetektől, nyugdíj előtt állva, az egész életüket a BKV-nál töltötték.
Társaságunk nem a semmiből született, a BKV jogelődje a legendás Beszkárt volt. A Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaságot azonban 1949-ben feldarabolták, a BKV-t ezeknek a szétforgácsolódott ágazatoknak – a Fővárosi Villamosvasútnak, a Fővárosi Autóbuszüzemnek, a Budapesti Helyi Érdekű Vasútnak és a Fővárosi Hajózási Vállalatnak a – reintegrációjával hozták létre 1968. január 1-jén. Feladatunk több, mint 2 millió ember közösségi közlekedésének biztosítása lett.
Fél évszázados történetünk alatt a Főváros közlekedése számos változáson, fejlődésen ment keresztül, a forgalomszervezést a metróhálózat kiépülése befolyásolta legjelentősebben. A nagyváros terjeszkedésével is újabb viszonylatok létesültek, meglévőket hosszabbítottak meg, addig nem létező közlekedési csomópontok alakultak ki. A város közlekedésének fejlesztése egy pillanatra sem állt meg: átadtuk a 4-es metrót, felújítottuk a nagykörúti villamosvonalat, és zajlik egy még nagyobb projekt, az M3-as vonal járműrekonstrukcióval egybekötött felújítása is – hogy csak néhányat emeljünk ki.
Az új, és felújított vonalakra Társaságunk mindig igyekezett modernebb járműveket forgalomba állítani, érzékelhető változást hozva a budapestiek mindennapjaiban. Járműparkunk megújítása is folyamatos, az ötven éve még modernnek számító UV Ganz villamosok helyett ma már Combinok, és az általunk üzemeltetett CAF-ok, a régi Ikarusok helyett modern Volvók, és Mercedesek, Van Hool buszok járnak a fővárosi utakon. A régi szovjet metrókocsi is az almáriumba került, helyét modernizált társai, és XXI. századi Alstom szerelvények vették át. Ám a budapestiek nem csak legmodernebb járműveinket, de a nosztalgiajáratként tovább működtetett régieket is szívükbe zárták. Jó példája ennek immár hagyománnyá vált adventi Fényvillamosunk, amely egy nosztalgiavillamosból születik meg minden évben, az ünnepi készülődés idején. A szintén nosztalgikus érzéseket keltő Libegőnk és Siklónk is közkedvelt.
Társaságunk idei, szép jubileumára egész éven át tartó ünnepségsorozattal, programokkal készülünk, amelyre szeretettel várjunk minden kedves utasunkat! A rendezvénysorozat fővédnöke, Tarlós István főpolgármester.
A programokkal kapcsolatban figyeljék honlapunkat, Facebook oldalunkat és hirdetéseinket! Ünnepeljék velünk, hogy 50 éves lett a BKV!