A sportág szakmai igazgatója, Csabai Edvin külön kitért a parakenu válogatott tagjaira, akik már szerdán reggel megkezdik a versenyzést Milánóban.
„Parakenusaink Weisz Róbert vezetőedző irányításával már Milánóban vannak és eddig jó benyomásokat szereztek a verseny helyszínén, az Idroscalo-tavon. Fontos megemlíteni, hogy a nagyon sikeres gyorsasági válogatotthoz hasonlóan ezúttal már a parások is riói kvótákért harcolnak, hiszen a jövő évi paralimpián rendeznek majd először kajak-kenu versenyt – mondta Csabai Edvin, aki a Milánóba utazó felnőtt válogatott esélyeiről is beszélt.
– Nem fogalmaztunk meg konkrét elvárást, de idén is jó kiindulási alap lehet, ha azt mondom, amit Storcz Botond kollégám is jósolni szokott a világversenyek előtt, hogy 10 érem megszerzésére mindenképpen esélyünk lehet, ezen kívül szeretnénk az összes lehetséges kvótát elhozni Milánóból. Ehhez jellemzően az első 6-8. hely valamelyikén kell végeznie az egységeinknek minden olimpiai számban.”
Csabai Edvin az újságíróknak működés közben is bemutatta a sportág legújabb innovációját. Az MKKSZ egy webes alkalmazást hozott létre a szurkolók és az újságírók számára. A mobileszközökre optimalizált kajakkenuvilag.hu oldal segítségével a világbajnokság – és mostantól minden jelentősebb nemzetközi verseny – során az érdeklődők kényelmesen követhetik a rajtidőpontokat, az eredményeket, vagy akár kedvenc sportolójuk összes pályán eltöltött percét. A kajakkenusport.hu-n pedig továbbra is olvashatóak lesznek az eseményekről szóló hosszabb helyszíni tudósítások.
A sportszakmai kérdéseken túl a sajtótájékoztatón ünnepélyesen bejelentették, hogy egy valódi világmárka lett a közelmúltban az MKKSZ együttműködő partnere. A Mercedes-Benz Hungária a következő években autókkal segíti a sportágat céljai elérésben, többek közt néhány Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz CLA és CLA Shooting Brake modellel.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy mostantól partnereink között üdvözölhetjük a Magyar Kajak-Kenu Szövetséget” – mondta Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője, aki úgy fogalmazott, hogy a kajak-kenu válogatott tagjaiban és a Mercedes-Benz munkatársaiban az a közös, hogy mindannyian a világszínvonal elérése törekednek és hozzátette, hogy hosszú távon szeretnék támogatni a sportágat céljai és úticéljai elérésében.