A Volkswagen újabb mérföldkövet ért el az elektromobilitásban: A két elektromos motor által működtetett ID.R 6:05,336 perc alatt teljesítette a Nürburgring-Nordschleife kört – gyorsabban, mint bármelyik elektromos jármű korábban. Romain Dumas (F) 40,564 másodperccel javította meg Peter Dumbreck (GB, NIO EP9) 2017-ben felállított korábbi rekordját. Az ID.R átlagsebessége 204,96 km / h, ami ismét megmutatta a Volkswagen elektromos hajtásának lenyűgöző teljesítményét. Ez az 500 kW-os (680 LE) kibocsátás-mentes versenyautó a Volkswagen jövőbeli, teljesen elektromos ID. termékcsaládjának versenyzésre épített zászlóshajója.
„A Nürburgring Nordschleife nemcsak a világ legigényesebb versenypályája, hanem a sorozatgyártású járművek végső tesztje is” – mondja Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke. „Az ID.R nagy fölénnyel teljesítette ezt a kihívást, és minden idők leggyorsabb kibocsátásmentes körét futotta. Lenyűgöző teljesítmény potenciáljának további bizonyítékaként a Volkswagen e-mobilitása büszkén viselheti magán „Nürburgring-approved” jelzőt. Gratulálok a Volkswagen Motorsport csapatának és Romain Dumas pilótának az ID.R harmadik rekordjához.
Mindössze tizenkét hónapon belül a Volkswagen Motorsport már három rekordot állított be az ID.R-rel. 2018. június 24-én Romain Dumas a híres Pikes Peak International Hill Climb-on (USA) abszolút pályacsúcsot futott 7: 57,148 eredménnyel. Mindössze három héttel később egy új legjobb időt állított be az elektromos autók számára 43,86 másodperccel a Goodwood Fesztiválon Dél-Angliában. Ezekhez a kimagasló eredményekhez csatlakozott most a legendás Nordschleife új rekordja.
Romain Dumas számára, aki a Nürburgringen a 24 órás verseny négyszeres győztese, az ID.R-rel futott rekordkör egy újabb fénypont a kedvenc pályáján. „A Nordschleife rekord tulajdonosának lenni hihetetlenül büszkévé tesz” – mondja Dumas. „Számomra ez a legjobb és legnehezebb versenypálya a világon. Szeretnék köszönetet mondani a Volkswagen Motorsport csapatának, akik ismét fantasztikus munkát végeztek. Az ID.R tökéletesen felkészült a Nordschleife kihívásaira, és nagyon szórakoztató volt megtapasztalni az elképesztő gyorsulást és a nagy kanyarsebességet.
A Nordschleife e-rekordjával a Volkswagen ismét megmutatta a hatalmas teljesítmény potenciált, ami az elektromos mobilitással érkezik. „Ez a lenyűgöző sikertörténet mérnökeink gondos előkészítésének, az egész csapat hibátlan munkájának a tesztek során, és természetesen Romain Dumas tökéletes vezetési teljesítményének közös eredménye” – mondja Volkswagen Motorsport igazgató, Sven Smeets.
Az ID.R továbbfejlesztett változata a Nordschleife különleges feltételeihez igazítva.
A Nürburgring Nordschleife kihívásaira való felkészülés érdekében a Volkswagen Motorsport mindössze öt hónap alatt teljes körű átalakítást végzett a Pikes Peak és a Goodwood rekordjait felállító autóhoz képest. „Az ID.R továbbfejlesztett változatán az aerodinamikai konfigurációt a lehető legmagasabb sebességhez optimalizáltuk, nem pedig a maximális leszorítóerőhöz,” magyarázza François-Xavier Demaison, műszaki igazgató. „A szimulátorban és a versenypályán végzett nagy mennyiségű tesztkörökkel az ID.R-t a Nordschleife egyedülálló körülményeihez igazítottuk, főként az alváz-hangolásra, az energiagazdálkodásra és a rekord kísérlethez szükséges gumiabroncsok optimális kiválasztására összpontosítva.”