A sikertörténet folytatódik: a BMW Motorsport az új BMW M2 CS műszaki alapjaira épített BMW M2 CS Racing premierjével nyitja meg privát színekben versenyző ügyfeleinek kínált, sorozatgyártás-közeli versenyautói újabb fejezetét.
„A BMW M2 CS Racing versenyautóval azon nagysikerű hagyományunkat folytatjuk, amelynek égisze alatt megfizethető belépőt kínálunk ambiciózus pilótáinknak és csapatainknak a motorsport világába – egy olyan modell képében, amelynek menetteljesítménye minden eddiginél magával ragadóbb, lemezei alatt a BMW Motorsport leginnovatívabb műszaki megoldásai dolgoznak és minden tekintetben megfelel a vérbeli versenyautókkal szemben támasztott követelményeknek” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a vadonatúj versenyautóról. „A modell fejlesztési fázisában a BMW Motorsport tervezőmérnökei szorosan együttműködtek a BMW M GmbH műhelyében dolgozó kollégákkal, hogy a BMW M4 GT4 versenyautóval megszerzett szakmai tapasztalatokra és az új BMW M2 CS kiváló műszaki alapjaira építve a belépő szintű versenyautók kategóriájának minden korábbinál magasabb mércéjét állíthassák fel. Biztos vagyok benne, hogy a BMW M2 CS Racing versenyautóval tovább folytatódik a BMW M divízió privát színekben versenyző ügyfeleinek sikertörténete” – tette hozzá.
„Az új BMW M2 CS és a BMW M2 CS Racing versenyautó párhuzamos fejlesztése a BMW Motorsport és a BMW M GmbH technológiai közelségét hirdeti. Modellpalettánkon a vérbeli versenyautókból átemelt műszaki megoldásokra épített, nagyteljesítményű közúti sportautók sorakoznak, amelyek kiváló alapot kínálnak privát színekben versenyző ügyfeleink versenyautóihoz. A BMW M2 CS Racing versenyautót több teljesítményszinttel tesszük elérhetővé, és hasonló ösvényen haladunk majd a BMW M divízió jövőben érkező különkiadásaival is” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke.
BMW M2 CS Racing a BMW M4 GT4 vezérlőelektronikájával
A BMW M2 CS Racing Németországban 95 000 euró indulóártól válik elérhetővé, minden olyan előfeltétellel felvértezve, amelyek sikerre ítélt belépő szintű versenyautóvá emelik. A privát színekben versenyző ügyfeleknek épített versenyautó meghajtásáról egy BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek 3,0 liter hengerűrtartalmából a teljesítményszint beállításával, a versenyosztály szabályai szerint 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő közötti maximális teljesítményt nyerhetnek ki a pilóták. A motor csúcs forgatónyomatéka 550 Nm, amelyet egy hétfokozatú, motorsport-szoftverrel optimalizált duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé.
A BMW M2 CS Racing másik kimagasló innovációja a motor vezérlőelektronikája, amely a BMW M4 GT4 versenyautóhoz hasonlóan, több lépcsőben képes beállítani az erőforrás maximális teljesítményét.
A fedélzeten ráadásul számos vezetést támogató rendszer, így többek között a blokkolásgátló (ABS – Anti-lock Braking System) és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) motorsport-specifikus változata dolgozik, amelyeknek köszönhetően az autót még a kezdő pilóták is biztonságosan vezethetik. A modell alapfelszereltségének az önálló hűtésű, mechanikus differenciálmű és a típus-specifikus kardántengely is része, a tető pedig a sorozatgyártásban kínált modellváltozathoz hasonlóan szénszálból készül.
Clubsport-kivitel megnövelt maximális teljesítménnyel
A bajor prémiumgyártó 2020 közepén szállítja ügyfeleinek az első BMW M2 CS Racing versenyautókat. A versenyre tervezett gépek fő színpada – ahogyan az elődmodellek, a BMW M235i Racing és a BMW M240i Racing esetében is volt – ezúttal is a hosszú távú megmérettetéseket kínáló, nürburgringi VLN Endurance Championship és a TC America lesz, az újdonság azonban a világ számos versenysorozatának szabályrendszerével összehangolható.
A BMW Motorsport tervezőmérnökei már dolgoznak egy teljesítményfokozó csomagon, amely 450 lóerőre növeli a BMW M2 CS Racing versenyautó maximális teljesítményét. A konkrétumokat és az első példányok szállításának tervezett dátumát egy későbbi időpontban jelenti be a BMW.
„A BMW M2 CS Racing széles tartományban állítható teljesítményszintjeinek köszönhetően, valamint annak, hogy a modell most először a BMW Motorsporttal együttműködő BMW M kereskedésekben is megrendelhető, illetve átvehető, minden korábbinál szélesebb célcsoportot szólítunk meg. Nagy örömömre szolgál a BMW M2 CS Racing bemutatkozása, amellyel még tovább bővíthetjük ügyfélkörünket. Privát színekben versenyző ügyfeleink tábora soha nem volt még annyira változatos, mint amennyire a következő szezonban ígérkezik” – nyilatkozta Jens Marquardt.
Az új BMW M2 CS 450 lóerő maximális teljesítménnyel
A napokban bemutatott BMW M2 CS a motorháztető alatt dolgozó duplaturbós, soros hathengeres benzinmotornak köszönhetően – amelyhez a BMW M4 Competition szolgáltatta a műszaki alapot – 331 kW / 450 lóerő maximális teljesítményre képes. A kimagasló teljesítmény egy hatfokozatú manuális váltón vagy egy hétfokozatú M duplakuplungos automataváltón, a BMW M4 sportmodellek számára korábban kifejlesztett adaptív M futóművön és motorsport-specifikus gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre. A megfelelő mértékű lassulást a vörös féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer vagy az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer garantálja.
Az utastérben a BMW M4 CS könnyűszerkezetes, Merino bőr / Alcantara kettős borítással bevont BMW M kagylóülései gondoskodnak a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek stabil oldaltartásáról, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, exkluzív Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány pedig a zárt versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészi az utastérbe.
Megbízhatósági tesztek a Nürburgringen
A BMW M2 CS Racing bemutatkozását hosszas tesztidőszak előzte meg. A versenyautó a franciaországi Miramas és a portugáliai Portimão versenypályáit megjárva első ízben a Nürburgringen megrendezett VLN Endurance Championship ötödik futamán tűnt fel a nagyközönség előtt. A világ legkeményebb versenypályájára a BMW Motorsport Junior program felfedezettje, a holland Beitske Visser és a BMW M GmbH tesztpilótája, a német Jörg Weidinger vitte fel a versenyautót, hogy éles versenyszituációkban megszerzett, értékes visszajelzésekkel segítsék a tervezőmérnökök sorozatgyártást megelőző finomhangolási munkáit. A modell ezt követően a VLN hetedik és kilencedik futamán is feltűnt a Zöld Pokolban.
A BMW M2 CS Racing műszaki adatai
Erőforrás
- Típus: soros hathengeres benzinmotor, hengerenkénti négy szeleppel
- Motortechnológia: BMW M TwinPower Turbo technológia közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel és VALVETRONIC változó szelepvezérléssel
- Hengerűrtartalom: 2 979 ccm
- Maximális teljesítmény: 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő között a versenyosztály szabályaihoz hangolt teljesítményszint beállításával
- Csúcs forgatónyomaték: 550 Nm
- Kipufogórendszer: motorsport-specifikus kipufogórendszer
versenykatalizátorokkal
Hajtáslánc
- Hétfokozatú duplakuplungos automataváltó motorsport-specifikus vezérlőszoftverrel
- Önálló hűtésű, mechanikus Drexler differenciálmű
- Típus-specifikus kardántengely
- Motorsport-specifikus kerékagyak a hátsó tengelyen
- Módosított motorbeágyazás
Vezetést támogató rendszerek
- A blokkolásgátló (ABS – Anti-lock Braking System) és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) motorsport-specifikus változata
- A modellt profi versenyzők és gyári tesztpilóták segítségével hangolták tökéletesre a világ legkülönfélébb versenypályáin, eltérő időjárási körülmények közepette, más-más típusú gumiabroncsokon
- A modell fejlesztési fázisában a BMW Motorsport tervezőmérnökei szorosan együttműködtek a BMW M GmbH műhelyével
Utastér
- Légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség részeként
- Állítható Sabelt Taurus XL kagylóülés (FIA 8855-1999) „M2 CS Racing“ hímzéssel
- Schroth hatpontos biztonsági övek (FIA 8853-2016)
- AIM MXG 1.2 Racing Dash műszerfal színes kijelzővel
- Világító kapcsolópanellel szerelt középkonzol
- Megnyújtott, állítható kormányoszlop vezérlőgombokkal és billenőkapcsolókkal ellátott, levehető BMW Motorsport kormánnyal
- Extra méretű visszapillantó a jobb hátralátásért
- A visszapillantó elektromosan állítható
- Az opcionális extrafelszereltség részeként:
- Recaro P 1300 GT versenyülés (FIA 8862-2009)
- Race taxi ülés
- Ivórendszer-előkészítés
Karosszéria és alváz
- A BMW Motorsport saját fejlesztésű, hegesztett bukókerete, amelyet a DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) is jóváhagyott és az FIA versenyszabályzatának is megfelel
- Szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető, akárcsak az új BMW M2 CS különkiadás esetében
- Polikarbonátból készült Makrolon® hátsó oldalablakok mindkét oldalon üzemanyagbetöltő-nyílással
- Első koptató
- Motorsport-specifikus, állítható hátsó légterelő szárny
- Levegős emelőszerkezet
- Gyorszárak a motorháztetőn és a hátfalon
- Motorsport-specifikus, könnyű kialakítású kábelköteg
- Vontatógyűrűk elöl és hátul a versenyszabályzat értelmében
- Külső akkumulátortöltő port
- Erőteljes kiegészítő világítás a 24-órás megmérettetésekhez (az opcionális extrafelszereltség része)
Üzemanyagtartály
- FT3 biztonságú üzemanyagtartály
- 84 liter térfogat
- Üzemanyag-betöltési lehetőség az autó mindkét oldalán
- Az opcionális extrafelszereltség részeként 120 liter térfogatú üzemanyagtartály (2020 végétől válik elérhetővé)
Futómű
- Három fokozatban állítható versenysport-stabilizátorok elöl és hátul
- Finomhangolt motorsport-lengéscsillapítók (ZF Sachs) elöl és hátul
- Háromállású sportrugók elöl és hátul (az opcionális extrafelszereltség részeként)
- Motorsport-specifikus kormányösszekötők
Keréktárcsák és gumiabroncsok
- Motorsport-specifikus gumiabroncsok:
- 513M kódjelű, 10,5 x 18“ méretű, alumíniumból készült keréktárcsák matt fekete fényezéssel
- Gumiabroncsok: Michelin slick 27/65-18 S9L
- Ötcsavaros rögzítés
- A könnyű felhelyezést kerékagy-csapok segítik
Fékrendszer
- Hatdugattyús Alcon féknyergek elöl
- Az első féktárcsák átmérője: 380 milliméter
- Négydugattyús féknyergek hátul az új BMW M2 CS különkiadás örökségeként
- A hátsó féktárcsák átmérője: 380 milliméter
- Duplájára növelt fékhűtő levegő-áramlás