A Wizz Air, Európa legzöldebb és Kelet-Közép Európa legnagyobb légitársasága felszólítja a hagyományos légitársaságokat, hogy az ötórásnál rövidebb repülőutakon fejezzék be az üres székek reptetését az első osztályon.
Az első osztályt (business class) minden rövidtávú repülőútról ki kellene tiltani. A business class-on utazóknak ugyanis kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal egy archaikus és pazarló modellt tart életben az iparág. Ennek a modellnek az újragondolása már régóta esedékes. A Wizz Air ezért arra szólítja fel a többi légitársaságot, hogy az ötórásnál rövidebb repülőutak esetében kötelezzék el magukat a business class osztályok teljes betiltása mellett. A régimódi utazás kora lejárt, akárcsak az első osztályé.
Kisebb környezeti lábnyommal rendelkező flotta
Jelenleg a Wizz Air, egy utasra vetített szén-dioxid kibocsátása a legalacsonyabb az összes versenytársa közül, ami 57,1 g/utas/km értéket jelent a 2019 november adatok szerint. A Wizz Air ultradiszkont üzleti modellje, a járatok magas telítettsége (2020 első félévében 95%) és az utastér hatékony kialakítása teszi lehetővé, hogy a repülés fenntartható és a szén-dioxid kibocsátás a lehető legalacsonyabb legyen. A Wizz Air elkötelezett, hogy utasonkénti kibocsátását további 30%-kal csökkentse a következő 10 évben, és erre szólítja fel a többi légitársaságot is. Iparági problémáról van szó, ami iparági megoldást kíván. A légi közlekedés szereplőinek agresszívabban kell képviselniük ezt az ambíciót, ha valódi változást akarnak elérni.
A Wizz Air elkötelezett, hogy flottáját az Airbus neo családjához tartozó korszerű repülőgépekkel bővítse, ezért 268 repülőgépre szóló rendelése van a világ leghatékonyabb keskenytörzsű típusára. A Wizz Air legújabb repülőgépeinek verhetetlen üzemanyag-takarékossága és kedvező aerodinamikai kialakítása, a légitársaság hatékony működését szolgáló tucatnyi újítás, az utastér ultrakönnyű anyagokból való kialakítása, valamint az útvonalhálózat átszálló járatokat mellőző kialakítása garantálja, hogy valóban fenntartható módon működünk. A repülőgépek jelenlegi átlagéletkora 4,5 év, ezzel a világ egyik legfiatalabb flottáját üzemelteti a légitársaság. Utasokra és kilométerekre vetítve a Wizz Air Európa legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező légitársasága.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: „A Wizz Air elkötelezett a fenntartható légiközlekedés mellett, ezért arra szólítjuk fel a hagyományos légitársaságokat, hogy felelősen alakítsák ki üzleti modelljüket, és fejezzék be az üres székek reptetését a rövid távú útvonalakon. A teljes iparágnak agresszívabban kell követelnie, hogy tiltsák ki az első osztályokat a rövidtávú légiközlekedésből. Egyben arra kérjük az utasokat is, hogy alaposan tájékozódjanak, mielőtt lefoglalják a repülőjegyüket. A régimódi utazás kora lejárt, akárcsak az első osztályé!”