Red Dot díjat kapott a Skoda sikeres kommunikációja

A Red Dot Award: Brand & Communication Design 2019 zsűrije a Skoda kommunikációjának ítélte oda a Red Dot díjat a márka kategóriában. A díj egyúttal a Skoda magas minőségi vizuális kreativitásának az elismerése. Idén tavasszal a Skoda Scala elnyerte a Red Dot díjat terméktervezési kategóriában.

 

A Red Dot Award: Brands & Communication Design 2019 díjaira vállalatok, dizájnerek és ügynökségek 54 országból mintegy 8700 pályamunkával jelentkeztek. Hogy meggyőzzék a nemzetközi, 25 tagú szakértői zsűrit, a vállalatoknak be kellett mutatniuk jövőképüket, márkaértékeiket és azt az egyedi identitást, ami megkülönbözteti őket versenytársaiktól. Ebben kulcsszerepet kapott Skoda márka kommunikációja, ami az elmúlt évben három újítást is bemutatott: a Skoda weboldalán futó Skoda Storyboard tartalmi felületet, a “A valóság motivál” szlogennel fémjelzett kommunikációs kampányt, valamint az idén kiadott, háromkötetes Skoda Auto Chronicle kiadványt. A zsűri ezekért ítélte oda a Red Dot díjat.

 

Jens Katemann, a Skoda Auto kommunikációs vezetője elmondta: “A vállalati kommunikációt holisztikusan fogjuk fel. A kommunikációs és marketing részlegünk által gondozott Skoda Storyboard tartalmi felületen sokrétű, érdekes és mélyreható történetek által, többféle multimédiás formátum és csatorna révén mutatjuk be termékeinket, szolgáltatásainkat és a márka csodálatos világát. A témák sokasága és változatos kifejezése sikerünk kulcsa. Hadd illusztráljam ezt egy példával: az új Skoda Octavia nemzetközi bemutatóján a Skoda Storyboardra feltöltött digitális sajtóanyagot több mint 54 ezer újságíró, blogger, illetve a márka hű követője tekintette meg. A frissen megjelent krónikánk elismerése jelzi azt is, hogy a zsűri értékelte, hogy szerintünk továbbra is van létjogosultsága a minőségi, korszerűen kifejező és tartalmas nyomtatott kiadványoknak.”

Marc-Andreas Brinkmann, a Skoda Auto marketingvezetője hozzátette: “A holisztikus marketing szemlélet és az innovatív tartalmak egyre fontosabbá válnak a következetes, vonzó és hiteles márkaépítésben. Ezt a hitelességet fejezi ki a “A valóság motivál” globális kampány, amely felsorakoztatja márkaértékeit és bemutatja a Skoda filozófiájának alappilléreit: légy innovatív, meglepő, emberi és egyszerűen éld az életed! Ugyanakkor az ügyfeleink változatosságát ünnepli és arra szólít fel mindenkit, hogy bátran kövesse a benne szunnyadó személyes motivációkat: bízzon magában és kövesse álmait! Biztos vagyok abban, hogy ezekkel az értékeinkkel győztük meg a zsűrit, hogy ítéljék nekünk a Red Dot díjat.”

A Skoda különösen változatos márka. A cseh autógyártó jövőre lesz 125 éves. Májusban a márka belépett az elektromobilitás világába, amikor bemutatta a teljesen elektromos Citigoe iV és a hálózatból tölthető Superb iV modellt. A Skoda ugyanakkor számos rangos világesemény kiemelt támogatója. Ilyen például a Tour de France kerékpáros verseny, valamint a hoki világbajnokság. Mindkét sporteseményt régóta támogatja a márka, amely az autósportban is sikeres 118 évet tudhat magáénak.

 

Red Dot díjat kapott a Skoda Scala kivételes termék dizájnja

 

Tavasszal a nemzetközi zsűri a Skoda Scala terméktervezését Red Dot díjjal jutalmazta. Ez volt a 13. Red Dot díj, amelyet valamelyik Skoda modellnek ítéltek oda.