Az Audi és az FC Bayern együtt halad a jövőbe vezető úton

Az Audi és az FC Bayern München továbbra is közösen halad a jövőbe vezető úton. A két prémium márka már 2002. óta erős csapatot alkot, partneri együttműködésüket – kibővített tartalommal – most 2029-ig meghosszabbították. Az Audi az FC Bayern München exkluzív autóipari partnere. A következő évtized közös munkája az innovatív marketing megoldások és az elektrifikáció területén megvalósuló stratégiai együttműködésre összpontosít. Ennek szellemében minden, a rekord bajnokcsapat igazolt játékosaként futballozó sportoló egy tisztán elektromos Audi e-tron modellt kap 2020-ban. 

Az Audi és az FC Bayern München együttműködése egy igazi sikertörténet. 2002. óta támogatja a négykarikás márka a sikeres német futball klubot. Ezen kívül az Audi 2011. óta az FC Bayern München AG részvényese. Az elmúlt években közös események és együttes kezdeményezések töltötték meg élettel ezt a partneri kapcsolatot. A 2019-ben már hatodik alkalommal az Allianz Arénában megrendezett Audi Kupa Európa egyik kiemelkedő felkészülési tornájává nőtte ki magát.

„Az FC Bayern München tökéletesen illik az Audi által meghatározott új stratégiai irányhoz.” – nyilatkozta Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának a marketing és értékesítés területéért felelős tagja. Két erős márka, amelyek világszerte az általuk nyújtott prémium élményekről ismertek. „Közel szeretnénk lenni a rajongóinkhoz, ügyfeleinkhez és lehetséges ügyfeleinkhez. Az FC Bayern München exkluzív autós partnereként lehetőségünk nyílik az elektromos mobilitás és az összekapcsolhatóság területén létrehozott megoldásaink bemutatására és kézzel fogható élményekre válthatjuk azokat.” Alexander Seitz, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyek, Kína és a jogi ügyek területéért felelős tagja kiemelte: „Az együttműködés az Audi és az FC Bayern, mint világszerte 650 millió szurkolót, egyedül Kínában pedig 135 millió drukkert számláló, élvonalbeli nemzetközi klub között új, közös marketing lehetőségeket nyit meg mindkét fél számára, különösen Kínában, amely a legfontosabb növekedési piac az Audi számára.”

Karl-Heinz Rummenigge, a Bayern München AG igazgatóságának elnöke így nyilatkozott az együttműködés kapcsán: „Nagyon örülök, hogy az Audival való kooperációt ennyire korán sikerült meghosszabbítanunk. Az FC Bayern számára ez a megállapodás egy lényeges, előremutató stratégiai lépést jelent. Az FC Bayern és az Audi határozottan, tisztességesen és mindkét márka megelégedésére dolgozik együtt már több, mint másfél évtizede. A most aláírt hosszabbítással biztossá vált, hogy ez a partnerség még közel tíz éven át folytatódhat.”

Andreas Jung, az FC Bayern München AG igazgatóságának a marketing területéért felelős tagja hozzátette: „Mind az Audi, mind pedig az FC Bayern értékei között szerepel egyrészt a jövőorientált szemlélet és az innováció, másrészről pedig az állandóság és az egymásba vetett bizalom. Mindkét partner eltökélten törekszik arra, hogy a területén ő legyen a „Nr. 1”, a legjobb szereplő Németországban. Nagyon várjuk a közös kezdeményezéseket, a közös eseményeket és a további sok közös, partnerségben töltött évet az Audival.”

A teljes, Audi által az FC Bayern részére biztosított flotta az együttműködés teljes időtartama alatt átlagosan maximum 95 gramm szén-dioxidot bocsáthat ki kilométerenként Ez lényegében megfelel a gyártói gépjárműpark számára 2020. január 1-jétől teljesítendő jogi követelményeknek. A jövőben legalább a járművek fele elektromos meghajtással működik majd.

 

A megállapodás meghosszabbításával mindkét partner hosszabb távú tervekben gondolkodhat a fenntarthatóságot érintő egyéb kezdeményezések terén. Lényegét tekintve az együttműködést a felek új alapokra helyezik: a járműhasználati megállapodást, amelynek keretében az FC Bayern sztárjai és képviselői Audi modellekkel közlekednek felváltja egy stratégiai együttműködés. Ennek célja mindkét fél számára, hogy az elektrifikációt, az innovatív marketing tevékenységeket és kommunikációs felületeket érintően együttesen tudjanak továbblépni. Az Allianz Arénában a látogatók még látványosabban találkozhatnak az Audival és szerezhetnek közvetlen élményeket a márkával kapcsolatban. A München szívében megvalósuló új FC Bayern flagship store üzletében az Audi kínálatának különböző darabjai is elérhetők lesznek. Egy másik, jövőbeni együttműködést megcélzó projekt részeként töltőoszlopok kapnak helyet a stadion környezetében illetve tesztvezetésre is lesz lehetőség az aréna körzetében illetve az FC Bayern Säbener Strassen található akadémiája és edzőlétesítményei környékén.

Ezen kívül az AUDI AG és az FC Bayern München elkötelezett partneri kapcsolata a vállalat saját „Audi Fanclub FC Bayern” rajongói klubjában is intenzíven tetten érhető. Több, mint 6 000 tagjával ez világszerte a klub legnagyobb rajongói közössége. A szponzorációs megállapodás a dolgozók számára is lehetővé teszi, hogy számos eseményhez csatlakozzanak. Ilyen például a futballmérkőzésekhez kapcsolódó dolgozói akciók, az Audi Kupa és a játékosoknak történő autóátadásokhoz társuló találkozási lehetőségek.

 Az új stratégiai együttműködés része a Volkswagen Csoport más márkáival közös egyéni projektek lebonyolítása is.

Az Audi szintén meghosszabbította az FC Bayern kosárlabda játékosaival kötött megállapodását, amely 2011-ben indult és jelenleg 2023-ig van érvényben. „Nagy örömmel folytatjuk partneri együttműködésünk ezzel a fiatal és lendületes csapattal az elkövetkező években.” – nyilatkozta Hildegard Wortmann. „Az Audi Dome arénájában rendezett hazai mérkőzések és az egyéb közös rendezvények nagyszerű lehetőségek biztosítanak, hogy a rajongók, ügyfelek és – különösen a fiatal, digitálisan fogékony célcsoportba tartozó – lehetséges ügyfelek lelkesedését felkeltsük márkánk és termékeink iránt.” Az Audi mobilitási partnerként tovább kívánja bővíteni az együttműködés körét a következő években, az elektrifikációt, digitalizációt és a mobilitási szolgáltatásokat állítva középpontba. A játékosok és a klub képviselői továbbra is Audi modellekkel járnak majd.