A hosszú nyári szünetet követően ismét hosszabban pihenhettek a ralisok. A Finn Ralit követően három héttel ugyanis a hétvégén ismét munkába állnak a Rali Világbajnokság szereplői, nem is akárhol, mint a nagyon kedvelt aszfaltos raliversenyen, a Német Ralin. A szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként a Trier környéki utakon.
2012-ben Sebastien Loeb megszerezte kilencedik győzelmét egy nagyon nehéz Német Ralin. A rali harmadik napja akkor majdnem kifogott mindhárom dobogós helyezetten. Loebnek azon fájt a feje, hogy a Dhrontal másodszori teljesítésekor autójában a turbó reakcióidejének csökkenése miatt talán nem fog tudni harcba szállni a Power Stage-győzelemért. Latvala autójának motorháztetejével gyűlt meg a baja, amely elkezdett fel-felemelkedni a 13. gyorsasági szakaszon. Hirvonen lassúsága miatt csikorogtathatta fogait és emellett egy csomó beállításbeli feladattal küzdött a nap során.
Idén a Citroen francia ralis fenoménja nem áll itt rajthoz, így megnyílik a lehetőség a többiek előtt arra, hogy letegyék kézjegyüket a nehéz német aszfaltos futamon. A vb aspiránsok közül messze kitűnik Sebastien Ogier, aki mát öt raligyőzelmet tudhat idén magáénak, köztük a legutóbbi két rali győztes trófeáját, s aki ha jól teljesít, már a hétvégén megszerezheti a 2013-as rali világbajnoki címét. A világbajnokság ilyen korai szakaszában még a szupertehetséges Sebastien Loebnek sem sikerült ez a bravúr. Ogier 181 ponttal áll az egyéni ponttábla élén, s az utána következő Latvala és Neuville igen tetemes, 90 pontos lemaradással áll a második és harmadik helyen.
Amennyiben Ogier-nak sikerül 22 ponttal növelnie előnyét, vagyis 112 pont választaná el őt és az utána következő pilótát, akkor a maradék négy ralin szerezhető pontokkal már nem lehetne őt megelőzni. Így tehát a VW pilótája már Németországban ünnepelhetne. „Tudom, hogy esélyünk van megszerezni a világbajnoki címet, de ez csak tiszta matematika. Sokkal fontosabb az, hogy ennek, történjék akár most, Ausztráliában, Franciaországban vagy még később, én nagyon fogok örülni.” – szögezte le a francia autóversenyző.
Ami pedig a ralit és a helyszínt illeti, gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak- A rali három teljes napján ugyanis különböző helyszíneken: szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára.
Itt található a híres-hírhedt Arena Panzerplatte gyorsasági szakasz, amelyen idén is kétszer fog végigrobogni a mezőny a szombati nap során. Ez a gyorsasági szakasz bár ezúttal 5 km-rel rövidebb lesz, mint tavaly, 41,08 km hosszúságával így is a szezon leghosszabb szakaszainak egyike. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.
A rali
A Német Rali útvonala változtatáson esett át az idei évre. 2002 óta először – amikor bekerült a németországi megmérettetés a rali világbajnokság naptárába – Kölnből rajtol a rali, ahol kiállítják a raliautókat és a nézők találkozhatnak a pilótákkal Köln híres székesegyházával a háttérben. Az első és második gyorsasági szakaszt így már csütörtökön megrendezik, ráadásul a második szakaszt mindjárt egy izgalmas esti kihívásként.
Az elmúlt évek Német Ralijain az egyik fő attrakció a Circus Maximus szuperspeciális szakasz volt, amely Trier központján haladt végig. Bár idén is Trierben rendezik be a rali főhadiszállását, a rendezők ezt a látványosságot kihagyták.
A 2013-es Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 376,47 km-t tesz majd ki.
A világbajnokság állása a Finn Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport
3. Thierry Neuville Qatar WRT
4. Mikko Hirvonen Citroën WRT
5. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 69 pont
6. Sebastien Loeb Citroën WRT
7. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT
8. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport WRT
9. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 37 pont
10. Nasser Al Attiyah Qatar WRT
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 251 pont
2. Citroën WRT
3. Qatar M-Sport WRT 112 pont
4. Qatar WRT
5. Jipocar Czech National Team 39 pont
6. Abu Dhabi Citroen WRT 33 pont
7. Volkswagen Motorsport 2 26 pont
8. Lotos WRC Team 20 pont
(Forrás: Amber PR)