A közmédia képernyői előtt is együtt ünnepelt az ország augusztus 20-án. Az M1 már a délelőtti állami ünnepség közvetítésével piacvezető volt. A 21.00 órakor kezdődő tűzijátékot 2 millió 690 ezren követték figyelemmel, ami az M1 idei legnézettebb műsora, valamint a magyar piac idei második legnézettebb műsora lett.
Augusztus 20-án 9 órától, egy órában, élőben közvetítette az M1 és a Duna World a Hősök teréről az állami ünnepséget. Az ünnepség keretében a Nemzeti Közszolgálati Egyetem újonnan végzett honvédtiszt-jelöltjei tették le a tiszti esküt, beszédet mondott Áder János, Magyarország köztársasági elnöke és Hende Csaba honvédelmi miniszter. Az ünnepi közvetítést átlagosan 386 ezren nézték a két csatornán együtt, 20,7%-os együttes közönségaránnyal. Az M1 piacvezető volt a közvetítés idősávjában, megelőzve a két országos kereskedelmi csatornát. Az ünnepi közvetítés legnézettebb szakasza a 9:30-9:46 között elhangzott Áder János ünnepi beszéde volt.
A Clark Ádám téren, az „Együtt az ország” programsorozat részeként a Fölszállott a páva produkciót tekinthették meg az érdeklődők. A színpadi produkciót 20-án este 20:15-től, a Tűzijáték előtt az M1 és a Duna World felvételről sugározta. A műsort a két csatornán együtt 743 ezren nézték és 1 677 ezren kapcsolódtak bele valamelyik csatornán hosszabb rövidebb időre. A műsor közönségaránya az M1-en 13,8% volt, ugyanannyi mint az RTL Klub közönségaránya abban az időben. Ha összeadjuk az M1 és a Duna World közönségarányát a műsor idejében (SHR% M1 13,8%, Duna World 2,4%) a kapott 16,2%-kal a műsor piacvezető a saját műsoridejében.
Idén az augusztus 20-i tűzijátékot két csatorna közvetítette élőben, az M1 és a Duna World. Az ünnepi tűzijáték a megszokott időpontban 21 órakor kezdődött és 21:30-ig tartott. A félórás műsor átlagos nézettsége 1 764 ezer fő volt a két csatornán együtt és a lakosság közel 30%-a, 2 690 ezer fő kapcsolódott bele hosszabb rövidebb időre. A Tűzijáték idejében az M1 közönségaránya 31,2%-os volt, a teljes lakosság körében, és 22,4% a 18-49 évesek körében, amivel piacvezető volt mindkét csoportban.
Az M1-en a Tűzijáték 1 468 ezres nézettséget ért el, amivel a csatorna idei legnézettebb műsora lett. Ha összeadjuk a közvetítés nézettségét a két csatornán (megtehetjük mivel azonos időben sugározta a két csatorna a Tűzijátékot) 1 764 ezres nézettséget kapunk. Ezzel a nézőszámmal a magyar piac idei második legnézettebb műsora lett a Tűzijáték (a TV2-n sugárzott Ének iskolája döntő mögött). A Duna World csatornán 296 ezres nézettséget ért el a Tűzijáték közvetítése, amivel a csatorna idei legnézettebb műsora lett a teljes lakosság és a 18-49 évesek körében is.