A Complus SMS Racing magyar versenyzője megkezdte „ámokfutását” a Nürburgringen, ahol a Supersport világbajnokság idei tizedik nagydíját rendezik.
Száraz idő és húsz fok körüli hőmérséklet fogadta a Supersport világbajnokság szereplőit Nürburgringen, ahol először 1998-ban rendeztek Superbike viadalt. A kicsit több mint öt kilométeres aszfaltcsík egy igen technikás, szintkülönbségekkel tarkított pálya, amely embert és gépet egyaránt próbára tesz. Ettől függetlenül a német nagydíj helyszíne Németh Balázs egyik kedvenc pályája, emellett pedig igen fontos szerepet tölt be a H-Moto Team versenyzőjének motoros karrierjében, mivel a 25 éves versenyző még 2008-ban Nürburgringen debütált a Supersport világbajnokságon.
Balázs a délelőtti szabadedzést a 32. helyen zárta, miközben csapatával próbáltak felkészülni az első kvalifikációra, hogy a lehető legjobb ideiglenes rajtpozíciót szerezzék meg. A Complus SMS Racing pilótája délután több mint egy másodpercet gyorsult és két helyet képes volt javítani, azonban a további előrelépéshez újabb változtatásokra lesz szükség motorján. Emellett nem elhanyagolható a Supersport mezőnyének igen tekintélyes létszáma sem, hiszen az első időmérőn összesen harminckilencen (!) kvalifikálták magukat. Talán így mondani sem kell, hogy rettentő nehéz tiszta kört futni, amire Németh Balázs is felhívta a figyelmet.
Németh Balázs:- „Túl sok újdonságról nem tudok beszámolni az első nappal kapcsolatban. Rengeteg a szabadkártyás versenyző, ami miatt általában igen nagy a forgalom a pályán és nehéz tiszta kört futni. Úgy gondolom, hogy az időmérő végén is leginkább ezért nem tudtam gyorsulni, azonban ha ez sikerül, valószínűleg akkor sem szereztem volna lényegesen előkelőbb helyezést. A délelőtti szabadedzéshez képest a kvalifikációra sikerült javítanunk a beállításokon és remélhetőleg holnap is tovább fejlődünk. Szombatra például az egyik tervünk, hogy kicsit emelünk a motor elején. Ma volt egy kis problémánk a telemetriával, de ezzel elvileg a második napon már nem lesz gond. A brnói teszten gyűjtött adatokat sajnos nemigen tudjuk felhasználni, mivel a nürburgringi aszfaltcsík karakterisztikája más. Ami viszont ismerős, az a már említett óriási mezőnyszám, hiszen a csehországi tesztünk alkalmával is mindig rengetegen voltak a pályán.”