Magyarország turisztikai kínálata is bemutatkozott az augusztus 19-25. között megrendezett Kolozsvári Magyar Napok című rendezvényen. A Magyar Turizmus Zrt. számos szakmai partnerrel közösen népszerűsítette hazánk turisztikai kincseit a rendezvényen felállított Magyar Turizmus sátorban.
Negyedik alkalommal szervezték meg a Kolozsvári Magyar Napok rendezvényt, amely elsősorban az erdélyi magyarság egyik legnagyobb kulturális seregszemléje. A párbeszéd és a nyitottság jegyében zajló rendezvény élő kapocs a városban és a régióban élő román és magyar közösség számára. Célja a magyar kultúra bemutatása és megismertetése a többségi román lakossággal is.
A Kolozsvári Magyar Napok népszerűsége évről-évre nő: idén a több mint 380 programnak mintegy 200.000 látogatója volt.
Magyarország turisztikai kínálata külön sátorban mutatkozott be a Magyar Turizmus Zrt. romániai képviseletének szervezésében, a társaság Észak-alföldi és Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának részvételével, augusztus 22-25. között. A látogatók a teljes magyarországi turisztikai kínálatot megismerhették, látványos attrakciókból, valamint hungarikum ételekből és italokból is kóstolót kaphattak.
A Fesztiválutcában felállított Magyar Turizmus sátorban számos attrakcióval várták a szolgáltatók az érdeklődőket: a Kalocsai Porcelán Manufaktúra kalocsai porcelán- és testfestéssel, a szegedi „Ne dőlj hátra!” projekt szervezői Segway PT bemutatóval.. A szarvasi Frankó Tanya Vendégház felajánlása révén szilvapálinka kóstolóval, a Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt. jóvoltából Pávai Vajna ásványvízkóstolóval, Rubik-kocka bemutatóval (cikk: „A Magyar Turizmus sátránál két srác kezében úgy pörög a Rubik-kocka, hogy egy szempillantás alatt egyszínű lesz minden oldala….” http://www.magyarnapok.ro/
Augusztus 24-én, szombaton az Összeforrt ízek versenye keretében a Szolnoki Gulyásfesztivál főszervezője, a Magyar Gulyás Gasztro Turisztikai Egyesület tartott bemutatófőzést és gulyáskóstoltatást, ahol a legaromásabb ételt főző címet is elnyerte. http://www.magyarnapok.ro/
A Magyar Turizmus sátorban a házigazda az MT Zrt. romániai képviselete volt, mellette az MT Zrt. Észak-alföldi és Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságai szolgáltak turisztikai információkkal a látogatóknak. Szakmai partnerként vett részt a rendezvényen a Wellness Hotel Gyula****superior, a Hunguest Hotel Erkel****/***, a Békés-megyei Tourinform, a Jövő építők TDM, a Tourinform Makó, a Tourinform Szeged, a Szarvas Lux Kft., a Hotel Atlantis****superior, a Rudolf SPA Hotels, az Aquaticum Debrecen Termál és Wellness Hotel****, a Thermál Hotel Balmaz****, a Tisza-tavi Ökocentrum, a Tisza Balneum Hotel****, az Espa Bio Art Hotel****, a Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt., a Kalocsai Porcelán Manufaktúra, a Rubik Stúdió és az EX-ANTE 2002. Kft. (Segway PT).
Az alföldi régiókból több szolgáltató is jelentkezett a Paprika Rádió és a Kolozsvári Rádió által szervezett nyereményjátékra, melyben üdülési csomagot, attrakció belépőt, ajándékcsomagot sorsoltak ki a résztvevők között. A játékban nyereményeket ajánlott fel a dél-alföldi régióból az Alföld Gyöngye Hotel és Konferenciaközpont Orosháza-Gyopárosfürdő, a Hotel Corvus Aqua**** Orosháza-Gyopárosfürdő, a Hunguest Hotel Forrás****superior Szeged, az Art Hotel**** Szeged, a Családi Wellness Hotel**** superior Gyula, a Park Hotel Gyula, a Hotel Uno*** Kecskemét, a Gyopárosfürdő Gyógy-, Park és Élményfürdő Orosháza-Gyopárosfürdő; a az észak-alföldi régióból pedig a Hungarospa Thermal Hotel***, az Aquaticum Debrecen, az Erdőspuszta Club Hotel**** Debrecen, a Hotel Kumánia*** Kisújszállás, a Thermal Hotel Balmaz**** Balmazújváros, a Sárkány Wellness és Gyógyfürdő- Apartman és Camping Nyírbátor.
A magyar megjelenésről számos cikk jelent meg a rendezvény www.magyarnapok.ro magyar és román nyelvű weboldalán (http://www.magyarnapok.ro/
A KSH adatai szerint a Romániából érkező vendégeknek több mint 419 ezer vendégéjszakát köszönhettek hazánk kereskedelmi szálláshelyei 2012-ben. Ezzel Románia jelenleg a 10. legfontosabb küldőpiacunk.