A 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon a BMW Group az elektrifikáció, a digitalizáció és a körforgásos gazdaság területein előirányzott technológiai átállás legfrissebb lépéseit mutatja be. A BMW, a MINI és a BMW Motorrad legújabb, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei, valamint a tanulmányautók és a holnapok személyes mobilitását előrevetítő koncepciók egytől egyig a vállalatcsoport innovációs erejét nyomatékosítják e területeken. A BMW Group a személyes mobilitás új korszakának hajnalán legújabb technológiai zászlóshajóját, a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautót is reflektorfénybe gurítja, amely a mobilitás jövőjének három kulcsfontosságú területén egyesíti a vállalatcsoport iránymutató járműfejlesztési szaktudását.
München idén második alkalommal ad otthont a világ legnívósabb mobilitási kiállításának, amely így kiváló lehetőséget biztosít a BMW Group és az alá tartozó márkák számára, hogy a helyi lakossággal, a kiállítás látogatóival és más érdekelt felekkel konstruktív párbeszédet folytasson a személyes mobilitás jövőjéről. 2023. szeptember 5-10. között az autószalon csarnoka és a müncheni Max-Joseph téren felépített BMW Group Open Space lesz a BMW, a MINI és a BMW Motorrad legfrissebb premierjeinek fő helyszíne. A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó mellett a látogatók megismerkedhetnek többek között a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 modellel, a tisztán elektromos meghajtású, új MINI Cooper és MINI Countryman modellekkel, illetve a BMW CE 02 eParkourer motorkerékpárral is.
Elektromos, digitális, újrahasznosítható: a BMW Group fókuszterületei
A 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon a BMW Group az elektromos, digitális és újrahasznosítható mobilitás jövőjére való szigorú összpontosítást, valamint az e területeken elért legfrissebb lépéseket helyezi a középpontba. A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó mellett a vállalatcsoport márkáinak újdonságai is bemutatkoznak, amelyek hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáikkal, digitális innovációikkal és erőforrás-hatékony gyártási megoldásaikkal sokféleképpen illusztrálják a folyamatos változásban rejlő fejlődést.
A BMW márka újdonságai között az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai is megtalálhatók, ráadásul a világ első tisztán elektromos meghajtású védelmi limuzinja, a BMW i7 Protection is a 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon debütál.
A MINI eközben két világpremierrel mutatja be új modellcsaládja első tagjait: az új, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper és az új, tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman egyaránt a BMW Group Open Space területén lesz első ízben megtekinthető. A BMW Motorrad jelenlétének középpontjában szintén egy új, tisztán elektromos meghajtású modell áll: az úttörő formanyelvű és kompakt méretű, új BMW CE 02 eParkourer, amely új lendületet ad a nagyvárosi mobilitásnak.
A reflektorfénybe gurított modellek közös nevezője az emissziómentes mobilitás
A 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalon szeptember 5-én nyitja meg kapuit. A BMW Group az IAA Mobility Summit A2 csarnokában várja látogatóit, a hat napon át tartó eseményt a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó világpremierje nyitja meg. A tisztán elektromos meghajtású védelmi limuzin, a BMW i7 Protection ugyancsak az autószalonon mutatkozik be először.
Az IAA Mobility Summit mottója az „Experience Connected Mobility” („Élményközpontú Mobilitás”), amelynek középpontjában elsősorban a kiállítás látogatói állnak. Az autószalon számos előadás, prezentáció és panelbeszélgetés keretében mutatja be a jövőbeni mobilitási trendeket és azok technológiai innovációit. Az egyik központi téma a hidrogén energiaforrásként történő felhasználása az aktuális és a jövőbeni modellekben. A BMW e tekintetben is úttörő munkát végez, egy hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával felszerelt Sports Activity Vehicle modell kifejlesztésével és gyakorlati tesztelésével. A 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon a BMW iX5 Hydrogen is bemutatkozik.
A müncheni belvárosban felépített BMW Group Open Space területén is a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás lesz a látogatókra váró modellek közös nevezője. A BMW már minden releváns szegmensben rendelkezik legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel, a kompakt méretű BMW iX1 Sports Activity Vehicle modelltől kezdve, a BMW i4 és a BMW i5 modelleken át, egészen a BMW iX luxusterepjáróig és a BMW i7 luxuslimuzinig. A 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon a bajor prémiumgyártó a teljes zéró emissziójú palettát bemutatja a nagyközönségnek.
A Max-Joseph téren felállított BMW Group Open Space szeptember 5-9. között 10 és 22 óra között, valamint szeptember 10-én, vasárnap 10 és 17 óra között lesz látogatható, ingyenesen. Emellett a BMW Welt is vonzó úti célt kínál az autórajongók számára, akik a BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad aktuális modellkínálata mellett a BMW Lifestyle és a MINI Lifestyle legújabb kollekcióit is megtekinthetik itt. 2023. szeptember 2-án ráadásul a Sendlinger Straße 10. szám alatt található Hofstatt bevásárlóközpontban a BMW Lifestyle és a BMW M GmbH közös, GOODS WITH FREUDE pop-up üzlete is megnyitja kapuit. A BMW Group Open Space területétől mindössze néhány percnyi sétára található üzletben a már ismert életmódcikkek mellett az új BMW Lifestyle Kollekció is megtalálható lesz.
Világpremier: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó
A 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon a BMW Group a jövőbe vezető NEUE KLASSE modellgeneráció előfutárával várja a látogatókat. A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó a bajor prémiummárka hamisítatlan stílusában egyesíti az elektrifikáció, a digitalizáció és a körforgásos gazdaság innovációit. A tanulmányautó teljesen új dimenzióba helyezi a formatervezést, a járművezérlést, a hatékonyságot és a fenntarthatóságot – mindezek pedig hamarosan az utakon is átélhetővé válnak.
Az autószalon ideje alatt a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó az IAA Mobility Summit A2 csarnokában és a BMW Group Open Space területén is megtekinthető lesz. Az új tanulmányautó a BMW Group legfontosabb, jövőbe vezető területeinek legújabb innovációit egyesíti. A nóvum a BMW i Vision Circular tanulmányautó és a BMW i Vision DEE tanulmányautó alapelveire építkezik – amelyek a körforgásos gazdaság és a digitalizáció területén már eddig is bizonyították a BMW Group technológiafejlesztési szaktudását –, tulajdonságaikat pedig a külső és belső formaterv, a felhasználói élmény, valamint a hajtáslánc- és akkumulátor-technológia legújabb fejlesztéseivel ötvözi.
Világpremier: az új BMW 5-ös limuzin plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai
A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 mellett két másik, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatot is bemutat Münchenben a BMW. 2024 tavaszán az új BMW 5-ös limuzin palettája két plug-in hibrid modellel bővül. Soros hathengeres és soros négyhengeres benzinmotorjaik az EfficientDynamics motorcsalád új, moduláris generációját képviselik, amelyek a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával dolgoznak együtt. Ez érezhetően nagyobb teljesítményt és lélegzetelállító tolóerőt eredményez, miközben a hatékonyság és a tisztán elektromos hatótávolság is jelentős mértékben nő.
Az új plug-in hibrid hajtáslánc-technológia elektromos motorját és vezérlőelektronikáját a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be a mérnökök. A mélyen integrált egység 145 kW / 197 lóerő teljesítménnyel járul hozzá az új BMW 550e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,8 – 1,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 20,1 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 19 – 24 gramm / km; előzetes adatok) 360 kW / 489 lóerő és az új BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,6 – 0,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,9 – 21,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 14 – 19 gramm / km; előzetes adatok) 220 kW / 299 lóerő maximális rendszerteljesítményéhez.
Az új plug-in hibrid modellekben a mérnökök egy BMW által szabadalmaztatott innovációval fokozták tovább az elektromos motor teljesítményleadását: az előváltó szakaszban a 280 Nm névleges csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motor ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomatékot is le tud adni. Ez az innovatív megoldás – amelyet a mérnökök az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemenőtengelye közé építettek be – a kompakt méretű motorból olyan mértékű forgatónyomaték-többletet varázsol elő, amely mindeddig a jóval nagyobb és nehezebb erőforrások sajátja volt, és amely nem csupán álló helyzetből történő gyorsulások esetében, de nagyobb sebességről indított kigyorsításoknál is letaglózó tolóerőt garantál. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint eközben az új BMW 550e xDrive limuzin tisztán elektromos hatótávolsága 79 – 90 kilométerre, az új BMW 530e limuziné pedig 87 – 101 kilométerre nő.
Azáltal, hogy a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a plug-in hibrid modellek padlólemezébe építették be, a mérnökök alacsonyan tartották a súlypontot és megőrizték a belsőégésű erőforrással szerelt BMW 5-ös limuzinok csomagtér-térfogatát (520 liter). Az akkumulátor nettó kapacitása 19,4 kWh-ra nőtt, miközben maximális töltési kapacitása az elődmodellekhez képest megduplázódott (7,4 kW) és így már akár 3 óra alatt teljes egészében feltölthető. Hagyományos háztartási aljzathoz csatlakoztatva az energiatároló egység 9,8 óra alatt tölthető fel teljesen.
Világpremier: a BMW i7 Protection
A BMW a 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon a védelmi luxuslimuzinok új generációját is bemutatja. A két erőteljes elektromos motorral hajtott BMW i7 Protection (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 30,0 kWh / 100 km; előzetes érték) abszolút egyedülálló szegmensében, hiszen a világ első tisztán elektromos meghajtású védelmi limuzinjaként ünnepli világpremierjét. A modell mindenféle korlátozás és kompromisszum nélkül felel meg a VR9 védelmi szint követelményeinek – akárcsak a V8-as erőforrással szerelt, új BMW 7-es Protection (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 14,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 328 gramm / km; előzetes értékek).
Mindkét modell sikeresen ötvözi a páratlan védelmi koncepciót – amelynek sajátosságait a mérnökök már az új BMW 7-es sorozat tervezésekor figyelembe vették – a kimagasló szintű menetkomforttal, a bőséges helykínálattal és a legfejlettebb felszereltségi tételekkel, valamint azon kategóriaetalon menetdinamikai adottságokkal, amelyekről a bajor prémiumgyártó ismert. A páratlan védelmi koncepció középpontjában az egyedülálló BMW ProtectionCore védelmi cella áll, amely egy védelem-specifikus ajtókkal, páncélozott padlólemezzel és tetőszerkezettel, illetve biztonsági üvegezéssel ellátott, önhordó védelmi cella. Az új védelmi modellek így lőfegyverek és robbanóanyagok ellen egyaránt személyre szabott védelmet nyújtanak, üvegezéseik pedig maradéktalanul megfelelnek a civil védelmi modellekkel szemben támasztott legmagasabb, VPAM 10 védelmi szint előírásainak.
A BMW i7 Protection két elektromos motorja – egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen – elektromos összkerékhajtást hoz létre és 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítmény, illetve 745 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes.A modell 9,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 160 km/óránál korlátozza. A két elektromos motor azonnali, precízen összehangolt teljesítményleadása még extrém vezetési körülmények és kihívást jelentő manőverek, például támadás elől történő menekülés közben is kivételes tapadást és iránystabilitást garantál.
Az új védelmi modelleket olyan futómű-technológiával vértezték fel, amelyet a mérnökök a védelmi felszereltség többletsúlyához igazítva és a speciális célú modellek sajátosságai szerint módosítottak, illetve hangoltak újra. Ez minden vezetési szituációban magabiztos menetteljesítményt garantál.
A BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection az első és egyetlen modellpáros a védelmi modellek szegmensében, amelyet aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) szereltek. Ez a technológia nem csupán kisebb fordulókört, de nagysebességű kanyarodások közben nagyobb precizitást és dinamikát is garantál. Az alapfelszereltségként kínált aktív hátsókerék-kormányzás ráadásul a hátsó üléssorban utazó utasok kényelmét is fokozza. A védelmi modellek alapfelszereltségének a 20” méretű könnyűfém keréktárcsák is részei, amelyeken speciálisan kifejlesztett, defekttűrő PAX gumiabroncsok feszülnek. Ezek lehetővé teszik, hogy a védelmi modellek még teljes nyomásvesztés esetén is akár 80 km/órás sebességgel folytassák útjukat.
A BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection fedélzetén a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia dolgozik, BMW Ívelt Kijelzővel együttműködő BMW 8.5 operációs rendszerrel. Az intuitív technológia a BMW modellekben megismert módon vezérelhető, miközben a védelmi modellek típus-specifikus biztonsági funkciói is a BMW iDrive járművezérlő technológián keresztül érhetők el. A védelmi modellek minden eshetőségre felkészíthetők, a frisslevegő-ellátó rendszertől és a tűzoltó berendezéstől kezdve, a jelzőfényeken és a rádió adó-vevőkön keresztül, egészen a hivatalos utakon használt zászlótartókig. A személyre szabott felszereltségek palettáját az egyedi, ügyfél-specifikus opciók egészítik ki.
Úttörő: a BMW iX5 Hydrogen
A 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW iX5 Hydrogen hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiája a BMW Group technológiafejlesztési szaktudásának újabb bizonyítéka. Az aktuális BMW X5 műszaki alapjaira fejlesztett BMW iX5 Hydrogen kevesebb, mint száz modellből álló tesztflottája a világ számos pontján feltűnik, különböző célcsoportokkal ismertetve és szerettetve meg a jövőbe mutató hajtáslánc-technológiában rejlő innovációkat. A közvetlen vezetési élmény első ízben ad lehetőséget az embereknek arra, hogy kézzelfogható benyomást szerezzenek a BMW iX5 Hydrogen páratlan kvalitásairól.
A modell lemezei alatt a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációs elektromos motorja, váltója és vezérlőelektronikája egy kifejezetten a modell sajátosságai szerint megtervezett, nagyteljesítményű akkumulátorral dolgozik együtt, 295 kW / 401 lóerő maximális rendszerteljesítményt kínálva. Lassulás és fékezés közben az elektromos motor generátorként funkcionál, amely a felszabaduló energiákat folyamatosan visszatölti az akkumulátorba.
Az energiaforrásként szolgáló hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály tárolja a BMW iX5 Hydrogen fedélzetén. A két tartály együtt mintegy 6 kilogramm hidrogén tárolására képes, újratöltésük pedig mindössze három-négy percet vesz igénybe. Az üzemanyagcellákban a tartályokban tárolt hidrogén és a levegőből származó oxigén között kémiai reakció megy végbe, amely az elektromos motort energiával látja el. A modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 504 kilométer megtételére képes a hidrogéntartályok újratöltése nélkül. A BMW iX5 Hydrogen kevesebb, mint 6 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet, végsebessége pedig meghaladja a 180 km/órát.
A BMW iX5 Hydrogen a hosszúra nyúló utazások és a rövid tankolási megállások lehetőségét zéró emisszióval és a BMW legendás menetdinamikai adottságaival egyesíti. A modell hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiája – a szükséges alapfeltételek megléte esetén – a BMW Group jövőbeni hajtáslánc-technológiai portfóliójának egyik pillérévé válhat. Folyamatos technológiai átállása részeként a müncheni központú vállalatcsoport az összes hajtáslánc-technológiai innovációt számításba veszi, felkészülve ezzel a világ különböző régióiban jelentkező eltérő ügyféligényekre, infrastrukturális szabványokra, valamint politikai és szabályozási keretekre. Ez a fajta rugalmasság teszi a vállalatcsoportot képessé arra, hogy minden helyzetben gyorsan reagáljon a változó piaci igényekre és a lehető legtöbb ügyfele számára a leginkább megfelelő modellkínálatot nyújtsa.