A dinamikus autóipari változásokkal tűzdelt tavalyi évet a brit prémiumgyártó növekedéssel és hálózatról tölthető modelljei minden korábbinál átfogóbb népszerűségével zárta. A MINI 2023-as értékesítési teljesítménye az innováció és a fenntarthatóság melletti elköteleződés égisze alatt állít fel új mércét azon az úton, amelyen a márka az autóipar zöldebb jövőképéhez járul hozzá.
2023-ban a MINI tisztán elektromos meghajtású modelljei a márka egész éves értékesítési mennyiségének 15,3 százalékát, míg hálózatról tölthető modelljei (a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellekkel kiegészülve) 20,8 százalékát tették ki. Elérhetőségének utolsó teljes évében a MINI aktuális modellgenerációja 0,9 százalékos abszolút értékesítési növekedést ért el a 2022-es év teljesítményéhez képest, amely szám szerint 295 474 darab új autó eladását jelenti. E növekedés a háromajtós MINI, az ötajtós MINI, a MINI Cabrio, a MINI Countryman és a MINI Clubman aktuális nemzedékének vonzerejét és globális népszerűségét igazolja, amelyeket a gyártó a modellek életciklusának végéhez közeledve izgalmas különkiadásokkal és limitált szériákkal fűszerezett meg. A 999 példányban legyártott MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás az utolsó manuális váltóval szerelt MINI John Cooper Works modellként gurult le a gyártósorról. A limitált széria a nürburgringi 24-órás futamon debütált és azonnal dobogós helyezést ünnepelt. A MINI Clubman Final Edition különkiadás 1969 példánya eközben a MINI Clubman korszakát zárta le.
A MINI 2023-as sikertörténetében kulcsfontosságú szerepet játszott a hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélérdeklődés. A háromajtós MINI Cooper SE és a világ első tisztán elektromos meghajtású kabriója, a limitált szériaként elérhetővé vált MINI Cooper SE Cabrio 45 261 ügyfél tetszését nyerte el tavaly. Tisztán elektromos meghajtású modelljeivel a brit prémiumgyártó 3,5 százalékos értékesítési növekedést könyvelhetett el, megerősítve a MINI elköteleződését a fenntartható mobilitási megoldások mellett.
„2023 kivételes év volt a MINI számára” – fogalmazott Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője. „Tisztán elektromos meghajtású modelljeink minden korábbinál átfogóbb népszerűsége alátámasztja közös elköteleződésünket a sikeres jövő megteremtése mellett. A MINI új modellcsaládjának küszöbön álló érkezésével ismét izgatottan állítjuk fel a vezetés élményének újabb mércéit, miközben a károsanyag-kibocsátás módszeres csökkentése melletti elköteleződésünk terén is szintet lépünk. Az új, tisztán elektromos meghajtású MINI modellcsalád világpremierjét követő rajongói reakciók rendkívül ígéretesek” – tette hozzá.
A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE és MINI Cooper E, valamint a zéró emissziójú MINI Countryman SE ALL4 és MINI Countryman E teljesen új modellek, amelyek csúcstechnológiával felvértezve, lélegzetelállító digitális élményekkel és jelentős mértékben megnövelt hatótávolsággal kecsegtetve érkeznek meg az utakra.
A világpremier előtt álló, új MINI Aceman szintén kétféle teljesítményszinttel mutatkozik majd be a nagyközönségnek – egy tisztán elektromos meghajtású, kompakt méretű, ötüléses crossover modell képében.
2024-ben a MINI az új modellek belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatait is bemutatja, felkínálva ezzel ügyfeleinek az eltérő hajtáslánc-technológiákban rejlő választás lehetőségét.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.