A Kia történelme eddigi legjobb értékesítési eredményével zárta a tavalyi évet Európában: az ACEA* (az Európai Autógyártók Szövetsége) frissen kiadott statisztikája szerint összesen 572.297 új Kia talált gazdára az európai piacon 2023-ban. Ez egyben 5,4 százalékos növekedést is jelent 2022-höz képest, miközben a márka piaci részesedése 4,5 százalékon áll a kontinensen.
A Kia eladásának fő hajtóereje a villamosított hajtásláncok iránti, egyre fokozódó kereslet A villamosított hajtásláncú autók, azaz a hibridek, a plug-in hibridek és az akkumulátoros- elektromos hajtású modellek 217.145 darabos értékesítése 9 százalékkal volt magasabb tavaly, mint egy évvel korábban, és az összes európai eladás 37,9 százalékát tette ki. Ez az eredmény önmagában is rekord, ugyanakkor az EV9 megérkezésével és piaci bevezetésével 2024-re további jelentős növekedés várható.
A Kia európai sikerlistáját a Sportage vezette tavaly 165.354 darabos összeladással, a Ceed család modelljeiből 87.246, a Niróból pedig 73.582 darab talált gazdára összesen.
Az akkumulátoros-elektromos modellek értékesítése 22,7 százalékos emelkedéssel 80.999 darabra nőtt. Az új Kia Niro EV-t 40.074-en, a többszörös díjnyertes EV6-ot pedig 36.195-en választották 2023-ban. Az EV9-ből – késői érkezése ellenére is – 2.843 darab kelt el, e-Soul-ból pedig 1.887-et vásároltak.
A Kia zsolnai üzeme több autót gyártott 2023-ban, mint eddig valaha
Több mint 350.000 autó gördült le a zsolnai gyártósorról tavaly. Ez 12 százalékos többletet jelent 2022-höz viszonyítva, ugyanakkor a Kia európai sikerének tökéletes mutatója is egyben.
A Zsolnán gyártott modellek közel 60 százaléka Sportage volt, a fennmaradó hányadot pedig a Ceed család különböző tagjai tették ki.
A Kia Slovakia ugyanakkor több mint 507.000 motort is készített tavaly, s ezzel az üzem által eddig gyártott erőforrások teljes darabszáma meghaladta a hétmilliót. A motorgyártás növekedése több mint 10 százalékos volt 2023-ban.
A Kia Charge hatékonyan támogatja a márka elektromos mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának folyamatát.
A Kia Charge révén a Kia a villamosított hajtásláncú járművek zöld energiákra épülő töltésének környezetbarát lehetőségét kínálja. A szolgáltatásra világszerte immár több mint 95.000-en regisztráltak. Ez 54 százalékos emelkedés 2022-höz viszonyítva. A töltőpontok száma 63 százalékkal bővült, így teljes számuk immár több mint 643.000. A Kia partnere, és hálózatának üzemeltetője az IONITY a közelmúltban bejelentette, hogy hálózatában már közel 600 töltőparkot és több mint 3.300 nagyteljesítményű töltőt kínál Európa 24 országában.
Az európai piac sikere komolyan hozzájárult a globális értékesítési rekordhoz.
A Kia világszinten is rekorddal zárta 2023-at, hiszen összesen több mint 3,1 millió új Kia talált gazdára világszerte. Ehhez az eredményhez a Kia Europe 18,5 százalékkal járult hozzá, saját eredményével is alátámasztva Európa egyre növekvő piaci jelentőségét. A világszintű értékesítés 6,3 százalékkal haladta meg tavaly az egy évvel korábbit. 2024-re a márka globális célja a 3,2 millió darabos eladás, ami 530.000 új Kia értékesítését jelenti a koreai, és további 2.663.000 darabét a globális exportpiacokon.
Movement that inspires
A Kia tervei szerint a vásárlói érték és a profitabilitás fokozásával egyidőben az elektromos hajtású járművek piacán elért pozíciójának megerősítésére összpontosít a 2024-es évben új modellek bemutatásával, termékeinek fejlett konnektivitás által való vonzóbbá tételével, és a feladatra épített járművek üzletágának fejlesztésével. Mindezek révén a vállalat további növekedésre képes, és közelebb kerül céljának eléréséhez, azaz ahhoz, hogy fenntartható mobilitásszolgáltatóvá fejlődjön.
Magyarországi kitekintés
A számtalan gazdasági és geopolitikai kihívások ellenére elmondhatjuk, hogy a Kia Hungary elégedetten zárta a 2023-as évet 7.050 darab új gépjármű értékesítésével és 6,2%-os piaci részesedéssel, mely a hazai személyautó piacon az ötödik helyet jelentette. A magán ügyfelek piacán a harmadik helyet szereztük meg, az elektromos autók piacán pedig a negyediket.
Fantasztikus eredmény, hogy az alsó-középkategóriában („C1-szegmens”) már második éve a Ceed végzett az abszolút első helyen, mely alapján elmondhatjuk, hogy 2022 után 2023-ban is a legnépszerűbb modellnek számított nemcsak a magán-, hanem a vállalati szektorban is, ami hatalmas siker és elismerés a márkának.
Modellek tekintetében Magyarországon sorrendben első a Ceed kombi, második a Sportage, majd a Niro, negyedik helyen pedig az ötajtós Ceed áll.
Ha a modellcsaládokat nézzük, akkor a forgalomba helyezés alapján itthon a Ceed-család vezet a PHEV modellekkel együtt (3.614), ezt követi a Sportage a PHEV modellel együtt (1.514), majd a Niro család (495), végül negyedik helyen a Sorento család (437) végzett.
*Forrás: ACEA, EU + EFTA országok