Sebastien Ogier mellől elpárolt Fortuna Szardínián. Horvátország és Portugália után nem tudta begyűjteni zsinórban harmadik győzelmét. Így Ott Tanak ölébe hullt idei első győzelme a Rali Világbajnokság olaszországi fordulóján. Az utolsó gyorsaságin defektet kapó Sebastien Ogier most kénytelen volt beérni a második hellyel. Még dühítőbb lehet számára az, hogy ezt a vb történetének egyik legkisebb időkülönbségével szerezte meg. A franciát Dani Sordo követte a bronzérmes helyen.
Tanaknak eddig jól alakul a Hyundaihoz való visszatérése. Kettő negyedik és egy második helyezést követően a vb hatodik fordulóján felállhatott a dobogó legtetejére. Ogier balszerencséjére is szüksége volt az észtnek az első helyhez. A nyolcszoros világbajnok ugyanis szombat délután óta vezette a ralit, mikor az utolsó szakaszon, a Power Stage-en defektet kapott és elvesztette az első helyezést.
Tanak öröme nem volt határtalan, hiszen ő is járt már hasonlóan ugyanitt 2019-ben, amikor is ugyanúgy az utolsó gyorsasági szakaszon ment el autójának szervókormányzása és ezáltal kicsúszott a markából az első helyezés. Ő akkor csak az ötödik helyre tudta célba kormányozni az autóját. „Jó érzés megszerezni az első helyet, de sajnálom Sebet. Nagyon kegyetlen így elveszteni a győzelmet. Pont ugyanebben a helyzetben voltam én is pár évvel ezelőtt” – nyilatkozta a Hyundai versenygyőztes pilótája.
Dani Sordo által kettős dobogós helyezést ünnepelhet a Hyundai, s így a koreai gyártó maradt a gyártói rangsor élén nyolc pontnyi előnnyel a Toyota előtt. A 41 éves pilóta több élvonalbeli autóversenyző kiesésének is köszönheti idei első dobogós helyezését. Ezen pilóták egyike a világbajnoki aspiráns Thierry Neuville volt, aki a nyolcadik szakaszon lecsúszott az útról, de a Super Sunday pontozás alapján 12 pontot gyűjtött és maradt az egyéni ponttábla élén.
A szintén első világbajnoki címére törő Elfyn Evans nem igazán brillírozott az olasz murvás utakon, s majd három perces lemaradással ért célba a negyedik helyen. Hátrányát az egyéni ponttábla második helyén azért sikerült lejjebb tornáznia 24 pontról 18-ra.
Kitartóan versenyzett az M-Sport pilótája, Gregoire Munster, s ez meghozta a gyümölcsét számára az ötödik helyezéssel. Csapattársa, Adrien Fourmaux még a harmadik helyen is autózott, mikor a pénteki utolsó gyorsaságin távozott a versenyből autójának elektronikai meghibásodása miatt.
Olyan sokan kiestek a Rally1-esek közül, hogy az első tíz maradék öt helyén már csak Rally2-es pilóták állnak. Sami Pajari nyerte a kategóriát az összetett hatodik hellyel. A finn pilótát Yohan Rossel, Jan Solans, Martin Prokop és a veterán Kajetan Kajetanowicz követi a sorban.
Folytatás négy hét múlva a világbajnokságba visszatérő Lengyel Ralival (2024. június 27-30.). 2017-ben rendeztek itt utoljára rali világbajnoki fordulót, így ezzel a közép-európai helyszínnel folytatódik a murvás ralik sora.
2024-es Szardínia Rali eredménye
- Ott Tanak (EST) i20 N Rally1 HYBRID 3:06:05,6
- Sebastien Ogier (FRA) GR Yaris Rally1 HYBRID 3:06:05,8
- Dani Sordo (ESP) i20 N Rally1 HYBRID 3:08:31,4
- Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 HYBRID 3:08:43,4
- Gregoire Munster (LUX) Puma Rally1 HYBRID 3:12:48,5
- Sami Pajari (FIN) GR Yaris Rally2 3:13:19,0
- Yohan Rossel (FRA) C3 Rally2 3:13:51,3
- Jan Solans (ESP) GR Yaris Rally2 3:13:58,3
- Martin Prokop (CZE) Fabia RS Rally2 3:16:11,0
- Kajetan Kajetanowicz (POL) Fabia RS Rally2 3:16:14,9
Forrás: facebook.com/amberprkft/