Egy észak-amerikai kitérőt követően a nagyon kedvelt katalán pályára érkezik meg a Forma-1-es cirkusz a hétvégén. Folytatódhat a szezon nyári európai része. Barcelonában újabb fejlesztésekkel, alkatrészekkel készülnek a csapatok. Az istállók főhadiszállása jórészt Angliában és Olaszországban van, így az európai futamok során könnyebben tudnak reagálni a különféle változtatási kényszerekre.
Hosszú menetelés indul meg a hétvégén. Messze még a Forma-1-es szezon vége, s az európai nyár viszonylag rövid, emiatt most egy három hétvégés sorozat első állomása következik Barcelonában. Igazából a következő hat hétben öt futamot is rendeznek majd, mielőtt a Belga Nagydíjjal nyári szünetre vonulnak a Forma-1-es résztvevők.
Nagyon fárasztóak ezek a hétvégék a csapattagok számára, egyik helyszínről utaznak tovább a következőre. Csütörtökön a médianappal ugyanis már megkezdődik a versenyhétvége maratonja, s csak vasárnap este van vége a négynapos kemény tempójú munkahétnek. Arról nem is beszélve, hogy Ausztriában sprinthétvége is lesz, ami felborítja a jól megszokott menetrendet. Spanyolországból Ausztriába, majd Nagy-Britanniába utaznak a csapatok. Ezután rápihenhetnek majd a következő duplahétvégére az átépítés alatt álló Hungaroringen rendezett Magyar Nagydíjjal kezdődően.
Barcelonában mindenki mindent jól ismer, s a fogadtatása a Forma-1-nek Spanyolországban szintén várakozáson felüli. Fernando Alonsót, a helyi hőst, nagyon szeretik, rengetegen mennek ki miatta a futamra. Bár idén nem megy olyan jól a spanyol matadornak, mint tavaly, azért Lewis Hamilton mögött a kilencedik az egyéni ponttáblán. Ne feledkezzünk meg a nagy népszerűségnek örvendő fiatalabb spanyol vetélytársáról, Carlos Sainzről sem. A Ferraritól az év végén távozó 29 éves pilóta sorsa hamarosan, ha nem most a hétvégén kiderül. Többen tudni vélik, hogy nem maradt más számára, mint a Williams, amely a 2026-os motorszabály változások után akár meg is táltosodhat.
A hétvégén nem is lehetne mást várni a dobogó tetejére, mint azt a Max Verstappent, aki az elmúlt két évben hazavihette innen a győztes trófeát. Tavaly a Red Bull holland pilótája simán nyerte a 66 körös Spanyol Forma-1-es Nagydíjat. A második és harmadik helyen a kitűnően teljesítő Mercedes-pilóták értek célba. Fernando Alonsónak csak a hetedik helyezés jutott.
A Renault bedobja a törölközőt?
A Renault állítólag azt fontolgatja, hogy hosszú Forma-1-es szereplésének véget vet és nem gyárt új motort a 2026-as szezontól kezdve az új motorszabályozási érára. Az új motor elkészítésének magas költségei miatt azon gondolkodik, hogy leállítja a megkezdett projektet, s ezzel várhatóan rengeteget spórol. Az Alpine így kénytelen volt tárgyalásokat kezdeményezni más lehetséges motorbeszállítókkal, hogy 2026-ban és azután ne maradjon motor nélkül a Forma-1-es csapata. A Red Bull Powertrains, az újonnan érkező Audi, a Honda, a Ferrari és a Mercedes jöhet szóba. Ha nem lesz meg a Renault utódja 2025. május 15.-éig, akkor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) biztosít motort a francia csapatnak a 2026-os szezonra.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán.
Tavaly egy újabb változtatást hajtottak végre a nyomvonalon, hiszen a sokak által kritizált utolsó hajtűkanyar mellett a régi vonalvezetést is visszaállították az eredeti formájára. Ezzel lehetőséget teremtettek arra, hogy az adott verseny szervezői eldönthessék, hogy mely nyomvonalon rendezik meg az adott viadalt. A régi nyomvonal kialakításával a szervezők visszatértek a gyökerekhez és egy jóval ritmusosabb Forma-1-es futam várható erre a hétvégére.
A 66-körös Spanyol Nagydíj június 23.-án 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,657 km, a teljes versenytáv 307,236 km.
Forrás: facebook.com/amberprkft/