Az ádáz harc folytatódhat Angliában

Ahogy 2023-ban, úgy idén sem pihenhet a mezőny Ausztria után. A hétvégére máris a Brit Nagydíj helyszínére érkezett a karaván. Már csak ez a futam választ el minket a július 21.-ei Magyar Nagydíjtól. Előbb azonban a hétvégén Silverstone-ban állnak rajthoz a Forma-1-esek. Az eredetileg egy repülőtérből átalakított pályát és környezetét pár éve megújították, s egy modern létesítmény és új aszfaltcsík fogadja a nagyrészt hazatérő csapatokat.

Angliát az autósportok bölcsőjének tartják, s mivel a csapatok nagy részének ott van a főhadiszállása és többségében britek dolgoznak a sportágban, privilégiummal rendelkezik a Brit Forma-1-es Nagydíj. Ezt a koronavírus járvány idején egy éven belüli két futam is megmutatta. Most viszont egy szokásos versenyhétvége következik.

Ausztriában egy különleges verseny kerekedett a futam végére, s George Russell önbizalmának nagy lökést adhat a spielbergi versenypályán szerzett győzelme. Nem lesz könnyű dolga a fiatal britnek, hiszen a Brit Nagydíj győztes trófeájára sokaknak fáj a foga. Ez a legtöbb csapat és több pilóta számára is hazai pálya, ahol a győzelem nagyon értékes. Lando Norrisnak is hazai a terep, így ha ügyes, az Ausztriában elvesztett győzelmi esélyt át tudja forgatni egy hatalmas hazai diadalra. A McLarenen nem fog múlni. Nagyon jól megy a csapatnak idén, jó az autó, jók a pilóták, minden adott a sikerhez.

Minden bizonnyal folytatódik a Max Verstappen-Lando Norris csata a hétvégén is. Jelenleg ez a legvalószínűbb forgatókönyv. Christian Horner, Red Bull csapatfőnök, szerint Norris egyre jobban megtanulja, hogy hogyan is vegye fel a kesztyűt Verstappennel szemben. Szerinte a szezon hátralévő részében sok nagy csatát láthatunk még egy két pilóta között. Verstappen egy kemény ellenfél, talán a legkeményebb jelenleg, s mindenki tudja, hogy azt kapja tőle, amit ő ad neki. Akár a barátja az a pilóta, akár nem.

Lewis Hamilton az elmúlt két évben a dobogó harmadik fokára állhatott fel Angliában, így vélhetően ezúttal is hasonló eredmény a célkitűzése. A Mercedes továbbra is a lepattanókra hajt, így, ha az éllovasok hibáznak, akkor pilótái ott teremnek. Jól fekszik autóinak általában a brit versenypálya.

Ami pedig a Ferrarit illeti, Carlos Sainz jeleskedett legutóbb, amikor is a bronzérmes helyezést szerezte meg Ausztriában. A spanyol pilóta jövőjéről semmi hír. Elmondta, hogy annyi időt tölt azzal, hogy kiválassza számára a legmegfelelőbb opciót, amennyire csak szüksége van. A Williams, a Sauber-Audi és az Alpine közül választhat a spanyol pilóta. A Williams különösen türelmetlen. Amennyiben Sainz nem fogadja el az ülését, Esteban Ocon és Valtteri Bottas lehet a következő jelöltjük. Sainz döntése dominóeffektust indít majd be, azután jobban látjuk majd a jövő évi pilótafelállást.

A Forma-1-es résztvevők nagyon várják a hétvégi megmérettetést. Szinte mindenki felsőfokban beszél a versennyel és a pályával kapcsolatban. Ez az a futam, amit mindenki vár, és amelyet mindenki nagyon szeretne megnyerni, de főleg a brit pilóták hazai közönségük előtt.

A verseny és a pálya

A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, amikor kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hivatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az átépítések után a Silverstone-i lett a versenynaptár egyik leghosszabb pályája, de megmaradt gyors pályának. A motorerősségnek fontos szerep jut a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja, olyanoké, mint a híres Maggotts, Becketts és Abbey kanyarok.

Az 52-körös Brit Nagydíj július 7.-én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk 16 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,198 km. A pályarekordot Max Verstappen tartja 2020-ból, ideje 1 perc 27,097 másodperc.

Forrás: facebook.com/amberprkft/