Rüsselsheim. Vérbeli sportkocsit mutat be az Opel a 84. Genfi Autószalonon (március 6-16.). A tanulmányterv a 2002-es Astra OPC X-treme Concept hagyományát viszi tovább – akkor és most is valódi versenyautó talált utat a körpályáról a közútra. Míg tizenkét éve egyedi darab maradt a vörös OPC X‑treme, az Opel jellegzetes autósport-színeire fényezett új EXTREME egy kis sorozat alapjául szolgál majd, mint minden idők leggyorsabb rendszámos Astrája – hűen az Opel Performance Center mottójához: „OPC. Pure Passion“ (Tiszta szenvedély).
Az Opel Astra OPC EXTREME közvetlen leszármazottja a német VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) hosszú távú bajnokságban szereplő Astra OPC kupa-versenykocsinak – de levizsgáztatva. Súlyát kiváló minőségű karbon alkatrészek csökkentik a 2012-ben piacra dobott 280 lóerős Astra OPC-hez képest, bukócsöve, kagylóülése és hatpontos biztonsági öve pedig megnyitja előtte a versenypályát.
A sportkupé megalkuvás nélkül viszi kit a versenyautók technikáját az utcára, de azért alkalmilag helyt áll a Nürburgring-Nordschleifén is, hiszen onnan eredt az egész ötlet, és ott, a legendás körpályánál honol az Opel Performance Center. Mindegy, hogy a Corsa OPC, az Astra OPC vagy az Insignia OPC van soron – az Opel valamennyi nagyágyúját alávetik padlógázzal végrehajtott finomhangolásnak és mindegyik teljesít egy 10.000 kilométeres tesztprogramot a Zöld Pokol könyörtelen körülményei között.