A Dunlop piacra dobja a StreetResponse2 abroncsot

SP_Streetresponse_175-65 R14_view 2_HighRes_28995A Dunlop, a nagy és ultranagy teljesítményű abroncsok egyik vezető gyártó cége ma jelentette be, hogy StreetResponse2 néven új abronccsal jelenik meg az európai piacon. Az új abroncs megjeleníti a Dunlop már védjegynek számító teljesítmény-mutatóit, és mindezeket egy olyan minőségi abroncsban egyesíti, melyet a kisebb autók igényeinek kielégítésére terveztek.

A 13, 14 és 15 hüvelykes változatban kapható új StreetResponse2 abroncsot úgy tervezték, hogy jobban teljesítsen mind nedves, mind száraz úton, rövidebb legyen a féktávja és 10 %-kal növelje az össz-futásteljesítményt az elődjéhez képest[1].

„A StreetResponse2 abroncs kifejlesztésekor biztosak akartunk lenni abban, hogy egy olyan Dunlop abronccsal rukkolunk elő, mely megjeleníti annak összes minőségbeli, valamint teljesítménybeli adottságát.” – mondja Guillaume Carli, a Dunlop EMEA márkaigazgatója. „Így aztán mind száraz, mind nedves körülmények között stabil tapadást produkáltunk, összhangban a Dunlop mérnökeinek jelenlegi törekvéseivel, hogy kompromisszumok nélkül teljesítő abroncsokat nyújtsunk.”

Annak elősegítésére, hogy a járművezetők jobban kezelhessék a nedves úton előforduló körülményeket, új üregformát alakítottunk ki kerekítettebb érintkező felülettel, mely hatékonyabban hatol át a felszíni vízrétegen, míg a kerületi széles, kettős mintaárkokkal kifejlesztett optimalizált futófelület kialakítása elősegíti a víz eloszlatását a felszínről. A többszörös oldalsó mintaárkok, melyeket úgy terveztek, hogy kiszorítsák a vizet a futófelületről szintén a nedves felületen való stabil tapadást erősítik. A technológiák az új abroncs elődjéhez képest csökkentik a vízen felúszás kockázatát és rövidítik a féktávot nedves úton.

A Dunlop StreetResponse2 abroncs szilárd központi bordával van ellátva, mely száraz felületeken fokozott tapadást biztosít oldalirányú manőverek közben. A többszörös lamellák és mintaárkok fokozott tapadást és száraz fékhatást biztosítanak, az abroncs átfogó felépítése és könnyű súlya pedig kisebb gördülő ellenállást eredményeznek.

„A féktávval kapcsolatban sem kötöttünk kompromisszumot, mert az abroncs elődjéhez képest további 2 métert faragtunk le nedves felületen és1,5 métert szárazon.” – folytatja Carli. „Keményen dolgoztunk egy másik kulcsfontosságú teljesítménymérőn is, nevezetesen a futásteljesítményen. A Dunlop StreetResponse2 abroncs e téren meggyőző 10%-os javulást hoz elődjéhez képest az abroncsba integrált átfogó fejlesztéseknek köszönhetően[2].”

Ezen fejlesztések eredménye az első StreetResponse abroncshoz képest az, hogy az új termék mind nedves, mind száraz körülmények között rövidebb féktávot produkál. Összességében az abroncs nedves fékezési teljesítménye 6%-kal jobb elődje teljesítményénél, ez pedig nedves úton 2 méterrel rövidebb féktávot eredményez 80 km/h-ról állóra fékezéskor, és 4 %-kal jobb a száraz fékezési teljesítmény, vagyis a féktáv 1,5 méterrel rövidebb 100 km/h sebességről állóra fékezve száraz úton.

A StreetResponse2 nedves tapadási címkebesorolása „B”, gördülő ellenállása[3] pedig „C”, ezzel a kategóriájában jelenleg az egyik legjobban rangsorolt abroncs az európai piacon.


[1] A Goodyear Kutatási és Fejlesztési létesítményeiben, a franciaországi Mirevalban tesztelték 2013-ban.  Belső vizsgálati eredményeken alapul, melyeket 175/65R14 T méretű abroncson Ford Fiesta 1.6i járművel mértek.

 

 

[2] A Goodyear Kutatási és Fejlesztési létesítményeiben, a franciaországi Mirevalban tesztelték 2013-ban. Belső vizsgálati eredményeken alapul, melyeket 175/65R14 T méretű abroncson Ford Fiesta 1.6i járművel mértek.

[3] Az eddig piaci forgalomba hozott 20 abroncsméret alapján, melyekből 18 méret (90%) BC besorolást ért el.