A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai sajtóaktivitásának köszönhetően a turisztikai főszezon kezdetére időzítve egymás után jelennek meg a mai magyar csúcsgasztronómiát méltató cikkek nívós osztrák gasztronómiai magazinokban és hetilapokban. Az MT Zrt. hazánk gasztronómiáját középpontba helyező tanulmányútjai alapján az ÖGZ szaklap (www.gast.at) legfrissebb számában Széll Tamás és Bock József példáján keresztül számol be a lap szakavatott újságírója az elmúlt években bekövetkezett „forradalmi változásokról”, amelyeknek köszönhetően Magyarország már a világ gasztronómiai nagyhatalmai között foglal helyet. A cikk a februári, lyoni Bocuse d’Or világverseny magyar szereplését méltatja és kiemeli, hogy az először döntőbe került nemzetek közül még egyiknek sem sikerült ilyen hamar, ilyen jó helyezést kivívnia magának, mint Széll Tamásnak. Ezzel érzékelteti azt, hogy a magyar vendéglátás nagy jövő előtt áll. Ugyancsak hasonló szellemben íródik Ausztria meghatározó gasztronómiai magazinjának, a Genuss Magazinnak (www.genuss-magazin.eu) a május-júniusi számában megjelent cikke, amely a Budapest vezető éttermeiben és kávéházaiban tett „COOLináris”séta egyes állomásait bemutatva jut a fenti végkövetkeztetésre. Ugyancsak nemrégiben 5 oldalas turistacsalogató cikk látott napvilágot Ausztria piacvezető gasztronómiai magazinjában, a GUSTO-ban (www.gusto.at). A magazin főszerkesztője 16 budapesti éttermet, kávézót, bárt, szállodát és a turisták körében is népszerű romkocsmát látogatott meg az MT Zrt. sajtóútja nyomán. Az Onyx étterem és Széll Tamás mesterszakács érdemei kapcsán a cikk szintén kitér a lyoni szakácsversenyen elért magyar sikerekre, ezzel is jelezve a hazai vendéglátás helyét a világ élbolyában. Az igazi gourmand-ok a GUSTO mellékelt receptje segítségével elkészíthetik a budapesti Chef Parade főzőiskolában a cikk szerzője által is kipróbált paprikás csirkét is.
A konkrét étterem- és szállásajánlóval ellátott fenti cikkek hírértéke 20 millió (!) forint. Az osztrák turisták közel harmada kulturális és városlátogatási motivációval indul útnak külföldre, ezért a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete az osztrák piacon megkülönböztetett hangsúlyt helyez a kapcsolódó turisztikai és gasztronómiai termékekre. Az MT Zrt. marketingterve Ausztriát a B2C piacok közé sorolja, ahol a beutazóforgalom további növelése érdekében kiemelt szerepet kap a nagyközönségi kommunikáció. Az MT Zrt. Ausztriából éves szinten 35-40 sajtóutat szervez, amelyek hírértéke – az elmúlt évek átlagában – évi 800 ezer euróra, azaz mintegy negyed milliárd forintra tehető. Az elmúlt években rekordszámú osztrák turista érkezett hozzánk, akik évente 120 milliárd forintot költenek Magyarországon. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról és a tervezett akciókról további infók itt: http://at.gotohungary.com/