Vegyes érzésekkel zárta az első napot a FIM Superstock 1000 Kupa imolai versenyhétvégéjén a H-Moto Team. A magyar csapat egyik BMW S1000RR versenygépén Robert Muresan kopott gumikon is tudott gyorsulni, és 13. helyet szerezte meg a második szabadedzésen, Riccardo Cecchini viszont csúnyán leírta motorját, így a magyar szervizcsapatnak lesz dolga az éjszaka folyamán.
Cecchini nyilván nagyon szeretett volna bizonyítani idei első hazai versenyhétvégéjének első napján, de a második szabadedzés elején kicsit túl nagynak bizonyult az igyekezet, ráhajtott egy olyan kerékvetőre, amire nem kellett volna, ez megdobta motorját, és onnantól már menthetetlen volt a helyzet. A rendkívül szimpatikus, mindig vidám olasz fiatalember összességében még a mai nap végén is pozitívan nyilatkozott, és ha a vállát kicsit jegelni is kell most, de biztosak lehetünk benne, hogy holnap újult erővel fog támadni.
Ez, a támadás lesz a célja a csapat másik pilótájának, Muresannak is, aki a mai napon úgy lett 13., hogy közben még a gumikkal is spórolt, már a szombati időmérőre tartalékolva top formáját. Elmondása szerint ez körülbelül egy másodperces gyorsulásra és egy top10-es rajthelyezésre lesz elég.
A FIM Superstock 1000 Kupa harmadik szabadedzését szombat reggel 9-kor, míg az időmérőt 16:55-kor rendezik.
H-Motós szempontból ugyanakkor közel sem ért véget még a mai nap, hiszen amíg a magyar szerelők Imolában bütykölik Cecchini BMW-jét, addig a csapat hölgypilótája Kis Viktória Katarban a Losail Ázsia Bajnokság V. fordulójának időmérő edzésére készül. 21:20 és 21:50 között tessék rá gondolni, és küldeni neki a pozitív energiákat!
Robert Muresan
„Egészen jól alakult az első nap, főleg azt számításba véve, hogy én eddig csak egyszer, 2009-ben jártam itt még a Supersporttal, míg a pilóták többsége úgy ismeri ezt a pályát, mint a tenyerét, és néhány hete a legtöbbjük tesztelt is itt. Ehhez képest úgy gondolom, egyáltalán nincs okunk a szégyenkezésre az első nap végén. Ma összesen egy szett gumit használtunk el a két edzésen, úgyhogy amire én begyorsultam volna, addigra a gumik már a végüket járták. A hátsó futóművön sikerült néhány pozitív változtatást eszközölnünk, és ezúton is szeretném megköszönni a csapatnak a remek munkát, amit ma végeztek. Úgy vélem, holnap az új gumikon legalább egy másodpercet tudunk majd gyorsulni, és célba vehetjük a top10-et.”
Riccardo Cecchini
„Az első szabadedzésen nem voltam elégedett a tempómmal, ezért délutánra nagyon sokat változtattunk a motor beállításain, gyakorlatilag teljesen új irányba mentünk el, mint addig. A második szabadedzés elején egészen jól is éreztem magam a motoron, de aztán elkövettem egy hibát, és elestem. A Tamburello sikánban ráhajtottam egy magasabb rázókőre, és onnan már sajnos nem volt visszaút, nem tudtam elkerülni a bukást. Sajnálom, ami történt, és elnézést kérek a csapattól, amiért plusz munkát adtam nekik. Holnap úgy gondolom, sok lesz a tennivalónk odakint a pályán, de a helyes ösvényen haladunk.”