A rendkívül szerencsétlenül sikerült maláj futam után Alonso Kínában ismét győzött, és ezzel visszatért a bajnokság éllovasai közé. A második Räikkönen, a harmadik pedig Lewis Hamilton lett.
A rajtot mindkét Ferrari remekül kapta el, és megelőzték a kissé beragadó Räikkönent. Hamilton az edzésen megszerzett elsőségét csak az ötödik körig tudta tartani, ekkor ugyanis az olasz istálló két pilótája őt is megelőzte. A 6. körben megkezdődtek az első kerékcserék is, amelyek után Hülkenberg került az élre, mögötte a keményebb keverékkel rajtoló Vettellel. Kettejük között az elsőség végül a boxban dölt el, mivel a Sauber istállója egy apró hibát vétett.Webber eközben a 12. helyen küzdve (a boxból rajtolt) ütközött egy Torro Rossóval. Az ausztrál megúszta egy orrkúp cserével. Röviddel ezután Räikkönen rajongói is aggódhattak, mivel a finn Perezzel akadt össze egy előzési kísérlet során. A fiatal McLaren pilóta a fűre kényszerítette a Lotus versenyzőjét, aki emiatt hátulról belecsúszott Perez autójába. Räikkönen autójának eleje megsérült, de a kár nem volt jelentős.
Webber vesszőfutása az ütközéssel nem ért véget: boxlátogatása után röviddel lelassult, majd nem sokkal később jobb hátsó kerekét is elvesztette, amely a pályán ide-oda gurulva okozott riadalmat. Nem lenne meglepő, ha Red Bull ezért büntetést kapna, hiszen észlelték a kerék-problémát Webber autóján, de nem kérték azonnali leállásra.
Vettel a 25. körben, a kerékcserék második szakasza után az élre állhatott. A sorrend mögötte Hülkenberg, Alonso, Button, Hamilton, Räikkönen volt. Alonso viszont gyorsan megelőzte Hülkenberget és nagy tempóval közeledett Vettel felé. A német nem tanúsított ellenállást, igaz erre a csapat külön kérte is: úgy tűnt a Red Bull ezen a futamon nem tud a Ferrarival harcolni.
Alonso elsősége innentől már nem volt kérdés, inkább az volt az érdekes, hogyan alakulnak a további helyezések. Button és Vettel ugyanis eltérő boxtaktikán volt, ami azt jelentette, hogy a futam vége felé még fel kell tenniük a lágyabbik keveréket.
Räikkönen egy körrel Hamilton előtt jött ki az utolsó kiállásra, aminek köszönhetően az angol pilóta elé tudott kerülni. Az első 10 sorrendje ekkor Räikkönen, Hamilton, Vettel, di Resta, Button, Massa, Ricciardo, Hülkenberg és Grosjean volt.
A futam vége előtt öt körrel Vettel az előírásoknak megfelelően feltette a lágyabbik gumiszettet és megkezdte elképesztő hajráját: körönként több mint 3 másodperccel volt gyorsabb az előtte haladó Hamiltonnál, akit az utolsó kanyarokban utol is ért, de leelőzni már nem tudta.
A verseny végeredménye:
Helyezés | Rajtszám | Név | Csapat | Körök száma | Idő |
1 | 3 | F. Alonso | Ferrari | 56 | 1:36:26.945 |
2 | 7 | K. Räikkönen | Lotus | 56 | +0:10.168 |
3 | 10 | L. Hamilton | Mercedes | 56 | +0:12.322 |
4 | 1 | S. Vettel | Red Bull | 56 | +0:12.525 |
5 | 5 | J. Button | McLaren | 56 | +0:35.285 |
6 | 4 | F. Massa | Ferrari | 56 | +0:40.827 |
7 | 19 | D. Ricciardo | Toro Rosso | 56 | +0:42.691 |
8 | 14 | P. di Resta | Force India | 56 | +0:51.084 |
9 | 8 | R. Grosjean | Lotus | 56 | +0:53.423 |
10 | 11 | N. Hülkenberg | Sauber | 56 | +0:56.598 |
11 | 6 | S. Perez | McLaren | 56 | +1:03.861 |
12 | 18 | J. Vergne | Toro Rosso | 56 | +1:12.604 |
13 | 17 | V. Bottas | Williams | 56 | +1:33.861 |
14 | 16 | P. Maldonado | Williams | 56 | +1:35.453 |
15 | 22 | J. Bianchi | Marussia | 55 | +1 kör |
16 | 20 | C. Pic | Caterham | 55 | +1 kör |
17 | 23 | M. Chilton | Marussia | 55 | +1 kör |
18 | 21 | G. van der Garde | Caterham | 55 | +1 kör |