A Magyar Turizmus Zrt. a nemzetközi piacokon elsősorban a fiatalabb korosztályt szólítja meg a hazai fesztiválokat népszerűsítő akcióival.
A társaság marketingkommunikációjában idén is kiemelt esemény volt a Sziget Fesztivál, melynek idejére az MT Zrt. egyszerre több sajtótanulmányutat is szervezett.
A meghívott külföldi médiaszakemberek a Sziget Fesztivál fő küldőpiacairól érkeztek, elsősorban Hollandiából, Németországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból, de a délszláv országokból és Olaszországból is látogattak hazánkba újságírók.
A zsurnaliszták a Fesztivál felkeresése mellett felfedezhették Budapest fiatalos arcát is. Részt vettek a Giraffe Hop on Hop off városnéző programján, a Fogasházban megkóstolhatták a Molnár féle kürtőskalácsot, városnéző kocsikáztak a Budapest TukTuk jóvoltából, a Széchényi fürdő Pálmaházában pedig kipihenhették a fesztivál „fáradalmait”. Új és egyedi programként: a város közepén, a Városligetben piknikezhettek, élvezhették az igazi magyar ízeket és megkóstolhatták a legfinomabb hazai borokat. A tanulmányutak célja az, hogy a fesztivál-életérzés megtapasztalása mellett minél több kiegészítő információt kapjanak írásaikhoz a résztvevők. Pénteken Meet&Greet keretében a Sziget Fesztivál nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatójával, Berta Andrással találkozhattak, szombaton pedig a nemzetközi Sziget sajtótájékoztatón vettek részt. Ezeket követően került sor egy Sziget-kulisszatitkok túrára, ahol a fesztivál új helyszíneivel ismerkedhettek meg a sajtó munkatársai. Mindezt az MT Zrt. gotohungary.com standján tartott Rézangyal pálinkakóstoló tette még élvezetesebbé.
A program során a résztvevőkhöz egy, a szomszédos déli országokból érkező újságírócsoport is csatlakozott, akik az MT Zrt. délszláv piacokért felelős munkatársának a meghívására érkeztek a fővárosba. Szintén a Sziget Fesztivál ideje alatt közel 50 fő látogatott Budapestre az MT Zrt. párizsi külképviseletének és a Sziget France irodának a közös szervezésében. Az MT Zrt. németországi külképviseletének meghívására 17 fős csoport kereste fel a Fesztivált. Az MT Zrt. spanyolországi külképviseletének és a Sziget Fesztivál spanyolországi promóciós irodájának közös zenei tehetségkutató vetélkedőjének nyertesei is ellátogattak Budapestre, ahol a nyeremény részeként felléphettek a Sziget Fesztiválon és részt vehettek egy városnézésen is.
A Sziget-életérzést és a fiatalabb korosztály számára vonzó, egész évben elérhető szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket olvasóikkal is megosztják a tanulmányutakon részt vett külföldi újságírók.