Év végéig minden egészségpénztári tagnak személyes azonosításon kell igazolnia adatai valódiságát. Enélkül jövőre már nem élhetnek egészségpénztári kedvezményeikkel, és nem használhatják egészségkártyájukat sem. De miért van szükség erre a plusz hercehurcára? Egy törvény miatt, amely szerint minden pénzügyi szolgáltatónak – így minden egészségpénztárnak is – kötelessége ellenőrizni ügyfelei személyazonosságát. Az ellenőrzéssel elvileg kiszűrhetőek a hamis adatok mögé rejtőzők, a pénzmosók, vagy a terrorista szervezeteket finanszírozó személyek, valamint megakadályozhatóak egyes visszaélések is.
„A személyes azonosítás a pénztártagot is védi, ugyanis hozzájárul ahhoz, hogy mások ne élhessenek vissza személyes adataival és jogosulatlan személyek ne vehessenek igénybe kedvezményeket” – mondta Dr. Váradi Péter, a PRÉMIUM Egészségpénztár igazgatótanácsának elnöke.
Sajnos a folyamat plusz adminisztrációs terhet is jelent — és nemcsak az egészségpénztárak, hanem a tagok számára is. A pénztárak számos cégnél a helyszínen végzik el az azonosítást, de ez nem mindenhol lehetséges. Akik nem tudják ezt igénybe venni, azoknak irataikkal együtt személyesen meg kell jelenniük egészségpénztáruk ügyfélszolgálati irodáiban vagy más, azonosításra kijelölt helyen. Bár maga az adminisztráció csak pár perces, az ellenőrzést végző ügyfélszolgálat vagy azonosításra kijelölt helyszín sokszor a város más részén, sőt más városban található.
A PRÉMIUM Egészségpénztár felismerte ezt a problémát. „Tudjuk, hogy a személyes megjelenés mekkora áldozat tagjaink részéről, ezért kérjük a megértésüket és türelmüket a törvényi előírások teljesítésében” — mondta az igazgatótanács elnöke. Az ügyintézést megkönnyítendő igyekeztek minél több helyszínt elérhetővé tenni: az ügyfélszolgálati irodákon kívül 48 FHB bankfiókban, illetve csaknem 2000 postafiókban, valamint 500 mobilpostán is elintézhetik az azonosítást a PRÉMIUM-tagok. Ez összesen 2550 azonosítási pont — jóval több, mint más pénztáraknál. Hiszen a legtöbben mindössze néhány irodával állnak rendelkezésre és a PRÉMIUM Egészségpénztár után a legnagyobb fedettséget biztosító versenytárs is csak országosan néhány száz azonosításra alkalmas helyszínt kínál.
Dr. Váradi Péter hangsúlyozta, a PRÉMIUM Egészségpénztár arra törekszik, hogy minél zökkenőmentesebb legyen az egész folyamat: „Az azonosítás során pusztán a tagtársak nyilvántartásunkban szereplő adatainak hitelességét ellenőrizzük, így az ügyintézés gördülékenyen zajlik”. Érdekesség, hogy a pénztár egy rendhagyó megoldást is bevetett az ügyintézés kellemetlenségeinek ellensúlyozására: mindenki, aki letudja az azonosítást november 30-ig, automatikusan részt vesz egy nyereményjátékon. Ezzel a gesztussal szeretnék ugyanis megköszönni tagjaik türelmét.