Divatba jött az egyirányú kommunikáció már a sajtótájékoztatókon is. A „Danke Ungarn” kampány pénteki sajtótájékoztatóján részt vett Kiss Gábor, Knáb Erzsébet,Varga Mihály,Faragó Péter, Javier González Pareja és Kozma András.
A megjelentek közül beszédet mondott Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter,Faragó Péter a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója,Dr. Knáb Erzsébet az Audi Hungaria Motor Kft. személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója és Javier González Pareja a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója,az Adria régió, a magyarországi Bosch csoport vezetője is.
A beszédek után a sajtótájékoztató rögtön véget ért, a megjelent újságírók egyetlen kérdést sem tehettek fel. Az RTL Klub riportere megpróbált Varga Mihály közelébe férkőzni, de két, feltehetően a Nemzetgazdasági Minisztérium munkatársai útját állták a stábnak. Az újságíró azt is szerette volna tudni, kik akadályozzák munkájában, biztonsági őrökkel van dolga? A külsejük alapján ugyanis nem lehetett erre következtetni.
Fotó: Juhász Melinda
A kampányról:
A 2014 nyarán, Magyarországon megvalósult „Danke Ungarn” című kampánnyal a budapesti Német Nagykövetség és a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara emlékezett a 25 évvel ezelőtti határnyitás eseményeire, megköszönve Magyarország akkori intézkedéseit. A 2014. november 21-én, Németországban induló kampány ennek folytatása, amelyhez az AUDI, a Bosch csoport, a Commerzbank, a Knorr Bremse, a Mercedes és a Telekom is csatlakozott.
A kampány keretében 1400 óriásplakátot helyeznek ki összesen 9 városban, így Berlinben, Münchenben, Stuttgartban, Ingolstadtban, Drezdában, Lipcsében, Frankfurtban, Bonnban és Gerlingenben is.
A „Danke Ungarn” kampány is arra a – Magyarországot és Németországot összekötő – közös történelmi múltra és kölcsönös bizalomra épül, amely napjainkban is alapot nyújt a két ország közötti politikai és gazdasági kapcsolatok sikerének. Mára Németország hazánk elsőszámú, kiemelkedő stratégiai partnerévé vált, és kijelenthető az is, hogy a német cégek jól érzik magukat hazánkban, és bíznak a hosszú távú együttműködésben: Magyarországon jelenleg összesen 6 000 teljesen, vagy részben német tőkével alapított vállalat működik, amelyek több mint 300 000 embernek adnak munkát. 2010 óta kevés híján 6 milliárd euró értékű német beruházás érkezett hazánkba, több mint ötven német vállalat létesített új gyáregységet Magyarországon, vagy növelte kapacitását. Mindemellett Németország hazánk első számú külföldi befektetője, a magyarországi külföldi közvetlentőke-befektetések negyede tőlük származik. A gyorsan fejlődő gazdasági kapcsolatok és a német cégek Magyarország iránti elkötelezettsége jól mutatja Angela Merkel sajtónyilatkozatának érvényességét, mely szerint a németek soha nem felejtik el a magyaroknak, hogy az 1989-es határnyitással nagyban hozzájárultunk a német újraegyesítéshez.
Turisztikai kapcsolatokról:
Mint ismeretes, Magyarország volt a rendszerváltás előtt az az ország, ahol a kettészakadt német családok a turizmusnak, a magyar vendéglátásnak köszönhetően találkozhattak, együtt lehettek. Az akkori statisztikák szerint 1989 előtt is több millió vendégéjszakát töltöttek el nálunk a Németország mindkét feléből érkező vendégek.
A mai magyar-német turisztikai kapcsolatok erre az időre vezethetőek vissza. Mára ismét elmondhatjuk, hogy Németországból érkezik a legtöbb vendég hazánkba. A németek évente több mint 2 millió vendégéjszakát töltenek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein. A két ország közötti bizalmi kapcsolatot mutatja, hogy a német vendégek különösen kedvelik a magyarországi magánszálláshelyeket is, ahol évente több mint 10 millió német vendégéjszakát regisztrálnak.
A német vendégek a 4,2 napos átlagnál jóval hosszabb ideig 7 napig maradnak Magyarországon turisztikai céllal. Körükben még mindig a Balaton a legnépszerűbb, de Budapestre és környékére, valamint a Nyugat-Dunántúlra is sokan érkeznek. A német turisták évente mintegy 175 milliárd forintot költenek Magyarországon, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság növekedéséhez.