A Turisztikai Világszervezet legfrissebb jelentése szerint Magyarországon a külföldi turisták száma háromszor olyan gyorsan növekedett, mint az európai átlag 2014 első tíz hónapjában. A kimagasló eredmények a Magyar Turizmus Zrt. országmárka-stratégiájának is köszönhetőek.
A madridi székhelyű, országmárka-kutatásokra specializálódott Bloom Consulting legfrissebb tanulmánya szerint Magyarország – Ausztriához hasonlóan – az országmárka-stratégia minősítés alapján AA, azaz erős besorolást kapott. Ez a második legjobb minősítés, ami azt jelenti, hogy a magyar országmarketing, azaz a Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége megfelel a turisták igényeinek.
Minden ország esetében az adott nemzeti turisztikai hivatal tekinthető az országmárka elsődleges formálójának, ezért a hivatalos turisztikai weboldal és az egyéb online megjelenések nagymértékben hozzájárulnak a márka sikeréhez – olvasható az anyagban. A Google Traveler felmérése szerint a szabadidős utazók 70%-a használja megbízható információforrásként az internetet az úti cél kiválasztásához. A felmérésben a teljes közösségi média jelenlétet vizsgálták: Magyarország világviszonylatban is kiemelkedő turisztikai teljesítményét támogatja a Magyar Turizmus Zrt. erős jelenléte a világhálón. Nem csupán a Twitter oldal követőinek száma magas, hanem a bejegyzések minősége, a megosztások száma is. A Magyar Turizmus Zrt. központi honlapjai (a magyar nyelvű www.itthon.hu és az angol nyelvű www.gotohungary.com) évente milliós nagyságrendű látogatottsággal büszkélkedhetnek, mint ahogyan a magyar és angol nyelvű Facebook oldalak (Élmény Itthon, illetve Hungary Tourism) kedvelőinek a száma is napról napra emelkedik.
A Turisztikai Világszervezet (United Nations World Tourism Organization – UNWTO) a 2014. év első tíz hónapjára vonatkozó statisztikákra alapozva kiadta World Tourism Barometer (Volume 12, December 2014) című jelentését. Míg Európában 4,0%-kal emelkedett a turistaérkezések száma, Magyarországot nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredmények jellemezték: a nemzetközi turistaérkezések számának (+13,4%) és a turisztikai bevételeknek (+9,8%) a növekedését tekintve egyaránt hazánk áll az élen versenytársai között. Magyarország közvetlen versenytársai a vizsgált időszakban vegyes eredményekről számoltak be: esetükben a nemzetközi turistaérkezések számának változása -12,5% és +13,0% között, a turisztikai bevételek változása -51,3% és +2,1% között mozgott.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.