Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is nagy népszerűségnek örvend A Dal. Az M1 és egyben a közmédia legnézettebb műsora volt az elmúlt héten a dalválogató show első elődöntője. A több mint kétórás élő showműsorba a két csatornán együtt összesen 2 millió 97 ezren kapcsolódtak be, ez a teljes népesség 23,2 százaléka.
A Nielsen Közönségmérés adatai szerint az M1-en és a Duna World csatornán párhuzamosan sugárzott műsor a két csatornán együtt összesen 849 ezer fős nézettséget ért el, amellyel a szombat esti 20 óra utáni műsorkínálat második legnézettebb műsora lett a hazai tévés piacon. A műsor közönségaránya a teljes népesség körében 18,6%, a 18-49 évesek körében 13,4% lett (M1+Duna World).
A közmédia internetes portfoliója is szép eredményeket hozott az eurovíziós dalválasztó show-nak köszönhetően: a televíziós portálok körében ugyanis a leglátogatottabb televíziós portál lett a hétvégén, egyedi látogatószám tekintetében azelső helyen végzett az első elődöntő hétvégéjén. A szombati adás napján mintegy 172 ezer egyedi felhasználó kereste fel az MTVA portáljait, az adást követő napon pedig 192 ezernél is többen.
A mediaklikk.hu/dal oldalon hétről hétre már az adás ideje alatt felkerülnek a hivatalos weboldalra az egyes produkciók elhangzásukat követően, így a nézők bármikor visszanézhetik kedvenc dalaikat. Emellett A Dal 2015 összes adása élőben is követhető, és teljes hosszában visszanézhető a mediaklikk.hu/dal oldalról.
A felhasználók a hét minden napján friss információkkal, exkluzív online videóriportokkal találkozhatnak a mediaklikk.hu/dal oldalon. Valamint az Eurovíziós Dalfesztivál magyar válogatójának 30-as elődöntőjébe jutott számai a Dal Akusztik elnevezésű Petőfi Rádiós produkciónak köszönhetően akusztikus verzióban is megmérettetnek egy online szavazás keretében. A győztes koncertlehetőséget kap a Petőfi Rádió akusztikus koncertsorozatában.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, Medián WebAudit