Mind az osztrák vendégek (295 ezer, +3%), mind pedig a vendégéjszakák (816 ezer, +1,4%) száma gyarapodott az elmúlt esztendőben, így a 2014-es osztrák beutazó forgalmunk minden idők legjobb eredményének számít. A válságot megelőző, 2008-as év bázisához viszonyítva, 120 ezres vendégéjszakaszám növekedéssel mintegy 18 százalékos bővülésről beszélhetünk, míg a vendégek száma ugyanezen időszak alatt 20 százalékkal bővült.
A külföldi turisták magyarországi költéseinek szerkezetét bemutató friss KSH tanulmánnyal egy időben készítette el a 2014-es évre vonatkozó piaci jelentését az MT Zrt. ausztriai külképviselete. Az elemzések az osztrák piaci további felértékelődését vetítik előre. A KSH kimutatása szerint egy év alatt 37 százalékkal nőtt az osztrákok magyarországi turisztikai célú költése, ami 2014-ben meghaladta a 100 milliárd forintot. Mára az összes külföldi turista magyarországi költésének 10 százalékát adják az Ausztriából érkező vendégek kiadásai. Ausztria 2014-ben továbbra is a második legjelentősebb turisztikai forráspiacunk volt, a lakosságszámhoz viszonyítva pedig fajlagosan a legnagyobb, ahonnan minden tizedik lakosra átlagosan egy magyarországi vendégéjszaka jut. „Ez akkora szám, mintha Németországból 8 millió, Oroszországból pedig 14 millió vendégéjszakát realizálnánk egy év alatt” – olvasható az MT Zrt. ausztriai külképviseletének frissen elkészült éves jelentésében.
Az MT Zrt. ausztriai képviselete 2014-ben 145 akciót valósított meg: rendezvényeken, kiállításokon és üzletember-találkozókon vett részt, szakmai és sajtótanulmányutakat szervezett, valamint sajtó-, rádió- és on-line hirdetéseket tett közzé. A fizetett hirdetéseken túlmenően az osztrák sajtóban mintegy 1.250 ezer euró (390 millió Ft) értékű generált megjelenés született. A tanulmányutakon összesen 90 osztrák újságíró, illetve turisztikai szakember szerzett közvetlenül tapasztalatokat hazánk turisztikai kínálatáról. Ismertek és elismertek az ausztriai képviselet éves rendezvényei. A júniusi grazi Auf nach Ungarn-fesztivál Stájerországból ezreket győzött meg egy magyarországi nyaralás mellett, a képviselet kiemelt szakmai rendezvényén résztvevő partnereknek pedig több mint kétharmada konkrét üzletet tudott kötni. A piaci munka részleteiről és a kiemelt akciókról további információ a teljes elemzésben itt olvasható: http://at.gotohungary.com/dokumentumok (Beszámoló -2014).