Március 14-én, részt vettél a Solti Napokon a Mogul Csapat pilótájaként.
Mielőtt belefognánk az FRT Kupában elért eredményed méltatásába, mi is történt a Solti napokon?
Mesélnél arról, hogy mi is történt ott a régi réparakodón? – Solton minden évben megrendezik a Solti Tavaszi Napokat. Ennek keretein belül március 14.-én szombaton, a NIVO Motorsport Kft és a WNS Team-prod Családi napot rendezett. Sok érdekes program volt. Ott volt a Mogul Csapat is.
Kiállításra került a csapatunk Formula Renault 2.0 versenyautója is. A Kupás Opel Astrá-val és az Opel Tigrá-val pedig élmény autóztattuk a kilátogatókat, egy általunk kiépített technikás versenypályán. A nap folyamán én a Tigrá-val mentem, nagyon szeretem ezt az autót, néhány kör után megint jól összeszoktunk és kezdődhetett a móka. A pálya teljesen aszfaltozott volt, viszont porral és apró kavicsokkal volt borítva, ami még inkább élvezetessé tette a vezetést. Az időjárás is és a hangulat is kiváló volt. Akik beültek mellém pár kör erejéig, belekóstolhattak, hogy miként is megyek a versenypályákon. A pornak és a kavicsnak köszönhetően a kocsim hátulja a hirtelen fékezéseknél kitört, de látványosan korrigáltam. Minden korosztályból voltak érdeklődők, nemtől függetlenül. A nagy érdeklődésre való tekintettel, sajnos fejenként három kört tudtam menni, ez még inkább motivált, hogy olyan vezetéstechnikát mutassak be, ami mindenkinek emlékezetes marad és jövőre is akarjon beülni mellém. A beülés és bemutatkozás után több emberen láttam, hogy fél a szokatlan helyzettől, de kíváncsi is, viszont az első kör után mindenki szépen feloldódott és érezhető volt, hogy tetszett nekik, amiket csináltam. Voltak lányok, nők, akik sikítással adták tudtomra, hogy élvezik, hogy mellettem ülnek. Ez a nap, számomra több volt, mint csak élményautóztatás, egész nap tudtam gyakorolni a vezetési technikákat és a kilométerek is gyűltek a lábamban. Nagyon jól éreztem magamat a nap folyamán több okból is, mindenféle feszültség nélkül csapathattam egész nap és örömteli érzés volt látni az arcokat, hogy az érdeklődőknek tetszett, amiket kaptak tőlem a körök alatt, gratuláltak és fülig érő szájjal szálltak ki tőlem.
Kipróbáltad, ha csak, mint kiállított autót, egy Formula Renault 2.0-át. Milyen érzés volt benne ülni az Opel Astra, Opel Tigra után? – Szokatlan, de fantasztikus érzés volt egy ilyen, nem hétköznapi versenyautóban ülni. Teljesen más érzés az Astrá-ban és a Tigrában, vagy a Formulában ülni. A beleülésnek is külön technikája van, ezen kívül a lábaimat legelölre kellett tennem teljesen nyújtva, a vállaimat pedig a kasztnin belül, ahol a hely már nagyon szűk, csak a fejem volt kint és be volt kapcsolva a biztonsági öv is. Elképzeltem, milyen is lehet egy ilyen autóval versenyezni. Az autó súlypontja nagyon alacsonyan van. Majdnem a földön ültem benne, viszont ezáltal sokkal nagyobb a tapadása, a féktávok is jobbak, az ideális íveket is pontosabban és nagyobb sebességgel lehet bevenni. Tavaly októberben voltunk a Pannónia Ringen tesztelni. Turák Laci csapattársam ezzel a Formulával ment egész nap és fülig érő szájjal szállt ki belőle a nap végén. Szeretem a kihívásokat. Úgy gondolom, ha a jövőben a Csapat Főnököm megkérdezi, hogy van-e kedvem Formulázni és kapok lehetőséget tesztelni, akkor nagyon szívesen igent fogok mondani.
Véget ért a 2014-2015-ös FRT Kupa. Harmincegy versenyzőből az éves bajnokságban, a kategóriádban az előkelő ötödik helyen végeztél. Gondoltad volna a bajnokság elején, hogy itt fogsz végezni? – A 2014-2015-ös FRT Kupasorozat áprilisban kezdődött el, én viszont júliusban kapcsolódtam be, már a versenyidény közben.
Nagyon örülök, hogy júliustól kezdve minden hónapban kaptam lehetőséget, hogy versenyezzek a Kupa sorozatban. Ezzel minél több tapasztalatokat és kilométereket gyűjtve a lábaimba. A bajnokság elején még nagyon tapasztalatlan voltam, csak bontogattam a szárnyaimat, de ahogy versenyről-versenyre egyre hamarabb memorizáltam a pálya nyomvonalát, ráéreztem és kitapasztaltam az ideális íveket, féktávokat, a versenyautóimat megszoktam, a helyes vezetési technikákat elsajátítottam, magamhoz képest egyre gyorsabb köröket tudtam autózni. Az autóversenyzés technikai sport, ami azt jelenti, hogy csak az a biztos, ami már megtörtént, ezt az élet mindig igazolja is. Mivel a pályafutásomat 2014 nyarán kezdtem el, csak arra tudtam gondolni, hogy magamhoz képest minél jobb helyen végezzek. A versenyidény alatt nagyon sokat dolgoztunk a csapatommal, hogy technikailag is minden rendben legyen és minden alkalommal elégedetten és fülig érő szájjal szálljak ki a versenyautóból. A Csapat Főnököm minden versenyemen ott volt és a szakmai tanácsaival segítette a fejlődésemet. A versenyek végén a dicséretek sem maradhattak el. Ebben a kategóriában indult a legtöbb versenyző, így mindenképpen nagyon örülök neki, hogy az előkelő ötödik helyen végeztem.
Ha visszaemlékszel, milyen lépcsőfokokon keresztül jutottál el ahol most tartasz? – Éveken keresztül amatőr szinten gokartoztam Magyarország különböző pályáin, a saját szórakoztatásomra.
2014 nyarán kerültem be a Mogul Csapathoz, mint pilóta. Júliusban bekapcsolódtam az FRT Kupa sorozatba, 1.6-os kategóriában egy Kupás Opel Astra volánja mögött. Ez volt életem első, de már éles versenye. Utána minden hónapban lehetőséget kaptam itt, hogy fejlődhessek, hol az Astrá-val, máskor pedig egy Opel Tigrá-val. Ezek után sorra jöttek a kihívások.
Októberben, két napos teszten vettem részt a Pannónia Ringen a csapatommal, ahol a Kupás Opel Astrá-val gyakorolhattam igazi versenypályán, verseny körülmények között, mivel rajtam kívül még sok-sok versenyautó volt, ők is teszteltek. Az időjárásnak köszönhetően megtapasztaltam, hogy milyen esőben és félig felszáradó pályán autózni. Igazán itt volt alkalmam a helyes vezetési technikákat elsajátítani, ha megcsúsztam, hogyan korrigáljam, hogy ne veszítsek időt, az ideális íveket, a megfelelő féktávokat és hozzá a nagy sebességeket gyakorolni. A két nap alatt összesen 700 verseny kilométert tettem meg. Nagyon élveztem a gyakorlást, a napok végén mindig fülig érő szájjal szálltam ki a versenygépemből. A teszt végén a Csapat Főnököm és a csapatom is meg volt velem elégedve. Nagyot léptem előre a fejlődésem útján.
Novemberben és decemberben az FRT-n kívül elindultam a Kakucs Ringi Kupa sorozatban. A Kupás Astrá-val indultam. A pályáról tudni kell, hogy alapból gokart pályának épült, de szoktak rajta különböző autó és motorversenyeket is rendezni. Úgy képzeljük el, mint egy mini gyorsasági pályát. Ez nem rallye, mint az FRT, itt nem kellett akadályokat kerülgetni, viszont itt is időre mentek a bemenetek és a rangsorokat kategóriánként, ezek alapján állapították meg. Első alkalommal az egész versenyen, nyálkás pályán autózhattam, a másodikon viszont már egész nap esett az eső. Nagyon örültem, hogy a két szélsőség összejött, így szintén sokat tudtam gyakorolni a megfelelő vezetés technikákat. Mind a 2 alkalommal nagyon meg volt velem elégedve a Csapat Főnököm.
Sajnos, 2015-től nem folytatódott már tovább ez a Kupa sorozat.
2015 január, februárban csak az FRT-n indultam.
Februárban a Kupa hetében, részt vettem egy egynapos teszten az Astrá-val Solton, egy általunk kiépített tanpályán, a volt “réparakodó” területén, ami teljesen aszfaltozott volt, viszont porral és apró kavicsokkal volt borítva.
Március 14-én lehetőséget kaptam a Solti Tavaszi Napok keretein belül, a NIVO Motorsport Kft. által megrendezett Családnapon, hogy az Opel Tigra versenyautóval élmény autóztassam a kilátogató érdeklődőket, egy általunk kiépített, technikás pályán. Egész nap gyakorolhattam, élvezetből és teljesen felszabadultan körözgettem a mellém beülőkkel, látványos vezetés technikákat alkalmazva.
Mik a 2015-ös versenyzői céljaid? – Áprilisban indul az FRT- Kupa sorozat 2015-2016-os verseny idénye. Szeretnék a Mogul Csapat pilótájaként minden hónapban elindulni az Astrá-val vagy a Tigrával és magamhoz képest minél jobb helyezéseket elérni. Lehetőség szerint az év folyamán a nagy gyorsasági pályákon tesztelni, hogy minél többet tanulhassak. Ezeken kívül szeretnék elindulni minél több gokartversenyen is, hogy szokjam, nem csak egyedül én vagyok a pályán, hanem rajtam kívül mások is és figyelnem kell rájuk is.
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük. Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.
Köszönöm az Interjút!
– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu