Március 28-án felöltöd a motoros ruhádat és nyeregbe pattansz a POCO LOCO Autós – Motoros Gyorsulási versenyen a Kiskunlacházi reptéren.
De, mielőtt erről a versenyről kérdeznélek, mesélnél a portálolvasóknak az eddigi motoros pályafutásodról?
– Tekintettel arra, hogy milyen öreg vagyok, a motoros előéletem is hosszú story. Slágvortokban, időrendtől eltekintve felsorolom:
Rigás, Simsonos időszak után P20, MZ még mindig csak utcán. Majd jöttek az öreg japán csodák. A 90-es években jött a BMW és a túramotorozás, évi 25-20 ezer kilométerrel. 98-ban a BMW Motoros Túra Klub alapítója, majd évekig alelnöke voltam. Ekkor már sok időt töltöttem versenypályákon is. A 2000-es évek elején nyitottuk a Frontosa motoros boltot, ahol több európai márka importőri képviseletét láttuk el. A Triumphok révén még több pályamotorozás jött az életembe. Ekkor a Talmácsi fiúkkal is sokat mentünk együtt. Gergő például a mi versenyzőnk volt. 2006-tól Dragozom a nagy (competition) kategóriában. Voltam magyar bajnok, voltam a leggyorsabb magyar, stb.. A legnagyobb tanulás azonban 2010 volt, amikor az egész EB sorozaton végig mehettem. Összesen 148 pontot szereztem és azóta is nagyon jó kapcsolatot ápolok külföldi versenyzőkkel. A BMW International Instuctor Academy-n végeztem Münchenben 2011-ben. Azóta is lelkesen oktatom a motorosokat, akik biztonságosabban és tudatosabban szeretnének motorozni.
Időnként a tévében is felbukkansz. Milyen műsorban és mit is csinálsz ott? – 13 évig voltam az RTL KLUB-on az Autómániában motoros tesztelő, szerkesztő. Most a TV2 és PRO4 csatornákon futó Supercar című autós műsor vezetője vagyok.
A márciusi versenyen milyen motorral indulsz, szeretnél-e a komplett bajnokságban indulni? 2015-ös versenyzéssel kapcsolatos terveid? – Szeretnék végig menni az évben, de nem minden áron. Jelenleg egy blokkom van versenykész állapotban. A cél, hogy legyenek jó futamok, jó hangulatban. 7 másodperc közeli időket várok magamtól és a motoromtól, de meglátjuk. A gép egyébként promod kategóriájú, 4 hengeres,4 1570 cm, nitrós motor. Full teljesítményen 400LE felett van.
Kinek is tudod ajánlani ezt a sportot és miért? – Aki nem fél az extrém gyorsulástól, teljesítménytől és képes ezer százalékkal koncentrálni. De nem árt, ha meg van benne a tökéletességre való igény. Ja és azoknak, akik azt mondják, hogy tök egyszerű dolog húzni a gázt egyenesen! Kipróbálhatják! De lehet, hogy meglepődnének. Ez a világ leggyorsabb sportja, ez nem véletlenül hihetetlen energiákkal jár!
Támogatók: Driving Experience, Aegon.
Szurkoljunk közösen Zolinak március 28-án a Kiskunlacházi Drag arénában!
– Hajósi Miklós – www-hajoka.hu