Think Hungary – More than expected

Amint arról korábban hírt adtunk, májusban tért haza németországi állomáshelyéről Sztojanovits Kristóf, aki négy és fél éven át vezette a Magyar Turizmus Zrt. német/svájci külképviseletét. A szakember a Magyar Turizmus Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóságának (BKD RMI) irányítását vette át 2013. júniustól, a társaság központjában.

A kereskedelmi szálláshelyek külföldi vendégéjszakáinak több mint felét (59%-át) a BKD régióban regisztrálják. Ezen belül Budapest hazánk első számú turisztikai célterülete, a leglátogatottabb magyarországi város mind a belföldi mind a beutazó turizmus szempontjából. A külföldi vendégek közel 65%-a a fővárosba érkezik. A külföldi vendégéjszakák 57%-a (6,4 millió 2012-ben), a külföldiektől származó szállásdíj-bevételnek pedig mintegy 70%-a realizálódik Budapesten. Fővárosunk és környéke tehát rendkívül fontos szerepet tölt be hazánk turizmusában, ezért az MT Zrt. is nagy hangsúlyt fektet a régió népszerűsítésére. A külföldre irányuló központi és régiós marketingtevékenység célja, hogy a hagyományos turisztikai vonzerők mellett Budapest megújult és világszínvonalú, trendi kínálatára is felhívják a figyelmet. Az új RMI igazgató kiemelt feladata azon akciók koordinálása, amelyeket az MT Zrt. külképviseletei Budapesttel kapcsolatban bonyolítanak le. A hagyományos turisztikai célpiacok mellett új, feltörekvő piacokon is elindult a nemzeti marketingtevékenység, ezek: az Arab-térség országai, a déli szomszédos országok, Brazília és India. Elsősorban a távoli küldőpiacokról érkező vendégek esetében tapasztalható általános vélemény, hogy magyarországi látogatásuk sokkal több kellemes élményt nyújtott nekik, mint amire számítottak. Ebből adódik a „Think Hungary – More than expected” (Magyarország – több, mint amit várt) szlogen, amely a külföldi promóció központi üzenete lesz.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*