„Neked 8…?” – tette fel a kérdést a Médiaunió Alapítvány a 2014-ben futó, a felelős médiahasználat fontosságát hangsúlyozó társadalmi célú kampányában. 2015 májusától a kampány a legfontosabb problémával, az internetes zaklatással foglalkozik.
A Médiaunió Alapítvány a hetedik egész éven át tartó, országos társadalmi célú kampány készítette 2014-ben. Az Alapítvány felfogható a „média CSR-jaként”, hiszen minden médium és partner, amely felületet adott vagy segítséget nyújtott társadalmi célú reklámkampányunkban, önmaga felelősségét is elismerte a kiskorúakra vonatkozó tartalmak tekintetében.
A Médiaunió szakértői nem véletlenül javasolták éppen az online zaklatást (cyberbullying-et) az Alapítvány figyelmébe. A Magyar Adatvédelmi és Adatbiztonsági Egyesület és az UNICEF Magyar Bizottság 2014. évi nem reprezentatív felmérései is azt mutatják, hogy Magyarországon minden harmadik gyereket zaklattak már a világhálón. A magyar társadalom egyáltalán nincs tisztában a probléma súlyával. A szakértők szerint a gyerekek ritkán kérnek maguktól segítséget, a szülőknek kell rákérdezniük arra, mi történik a gyerekkel az interneten. Csak a felnőttek tudnak segítséget nyújtani, ezért tudatosabban kell a témával foglalkozniuk.
Az internetes zaklatáshoz kapcsolódó társadalmi célú kampány 2015-ben – a pro bono felajánlott médiafelületeken – éppen ezért főképp a szülőkhöz szól, hogy tudatosítsa a problémát.
A kampány célja a probléma társadalmi közbeszéddé tétele. Mint ahogyan eddig is, a felelős, tudatos állampolgári hozzáállás kialakítását céloztuk, kiemelten hangsúlyozva a szülők felelősségét gyermekeik és az őket ért hatások megismerésében.