A Suzuki kiemelkedő járműértékesítési eredményeket ért el júliusban Magyarországon. Ez az új Vitara sikerének, valamint az S-CROSS téligumi-akciójának köszönhető. A magánszemélyek nem kevesebb, mint 472 Suzukit vásároltak, a flottaértékesítés pedig elérte a 268 darabot, így összesen 740 Suzuki kelt el a hónapban. A januártól július végéig tartó időszakban összesen 3609 Suzukit értékesítettek Magyarországon, ebből 1988 darabot magánszemélyeknek, 1621 darabot pedig flottaautónak adtak el. A Suzuki 10,55 százalékos piaci részesedést ért el idén júliusban.
Közvetlenül az 1989-es rendszerváltás után a Magyar Suzuki Zrt. volt az első gépjárműgyártó, amely a második világháború utáni évtizedeket követően újraindította a gépjármű-sorozatgyártást Magyarországon. A vállalat a kezdetektől megkülönböztetett figyelmet fordít arra, hogy Magyarországon, magasan képzett, magyar munkaerővel gyártson járműveket, több mint nyolcvan export-célország mellett a hazai piacra is.
A magánvásárlókat az utóbbi években még a korábbinál is jobban megbecsülik, mivel a piacon általában a céges flottavásárlások dominálnak. A magánvásárlók számára történő értékesítés a kezdetektől fogva a Suzuki egyik erőssége Magyarországon, és a vállalat a mai napig a legkiterjedtebb márkakereskedői hálózattal, 77 kereskedéssel büszkélkedhet.
A Suzuki magánvásárlói az elmúlt huszonkét évben mindig is erős fogyasztói bázist képviseltek. Ezt jól mutatják az adatok: 2014 végéig 409 540 Suzuki személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ebből 2014-ben összesen 4735 darabot. A tavalyi évben a flottaeladások az összes értékesítés 62 százalékát tették ki, míg a magánvásárlások 38 százalékot. 2014 azonos időszakában, júliusban 501 Suzukit helyeztek forgalomba Magyarországon – ennek 76 százalékát flottaautónak, 24 százalékát pedig magánszemélyeknek adták el. Idén júliusban a teljes értékesítés 740 gépkocsi volt, ebből a magáneladás 55,8 százalékot, míg a flottaértékesítés 44,92 százalékot ért el.
A júliusi értékesítési sikereket a kereskedők többhavi komoly erőfeszítései alapozták meg. A helyi marketingkampányok, köztük Vitara és a Celerio bevezetése, valamint az S-CROSS téligumi- és Navi-akciói nagyban hozzájárultak a belföldi eladások növekedéséhez. A SUV-osztályban, júliusban 425 eladott darabbal a Vitara átvette az első helyet az addig piacvezető Dacia Dustertől. Emellett 2015 első hét hónapjának kategóriagyőztes modellje lett 1220 eladott darabbal. A Swift szintén megszerezte az első helyet a B-szegmensben, a januártól július végéig tartó időszakban 1318 eladott autóval. A Suzuki 10,55 százalékos piaci részesedést ért el idén júliusban.
Mindez komoly szerepet játszott abban, hogy a Suzukinak részben sikerült visszahódítania a ’Magyarország legnépszerűbb személygépkocsija’ címet, és júliusban nem kevesebb, mint 472 magánszemély vásárolt Suzukit.
A jelenlegi hazai modellpalettán az A-osztályt a frissen bevezetett Celerio, az import XL-kisautó képviseli, a B-osztályt a Swift/ Swift Sport, a C-t az S-CROSS, a SUV-okat pedig az idén márciusban bemutatott Vitara. A különlegességre vágyók számára a nem hazai gyártású, importból származó Jimny szerepel még a SUV-kínálatban.
Kisebb elmozdulás figyelhető meg a flottavásárlási trendekben: a cégek az utóbbi időben egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az alacsonyabb fogyasztású, B-osztályba tartozó modellek vásárlására. Ez a tendencia kedvező a Suzuki számára, és új, potenciális vásárlókat hozhat 2015-ben. A flottaértékesítésben eladott és forgalomba helyezett, új személygépkocsik Top 20-as listáján három Suzuki modell is szerepel: a Vitara, az S-CROSS és a Swift, melyekből a Vitara és a Swift is kategóriájának első helyezettje.
2015-ben a Suzuki szeretné megtartani első helyét a magáneladások terén, ezzel párhuzamosan pedig növelni kívánja flottaeladásainak arányát. Egyfelől kis- és középvállalatokat kíván meggyőzni arról, hogy Suzukit válasszanak cégautónak, másrészt további tendereken szeretne sikeresen szerepelni.