Hogyan lehet feldobni a feketét egy hozzá passzoló, új színnel? Egy elegáns fekete ruha lehet csábos, vad, bűbájos vagy drámai, attól függően, hogy mivel kombináljuk. A Marie Claire ezúttal az imádott fekete legstílusosabb „partnerét” kereste „Az év fiatal divattervezője” pályázatán. A magazin és a Perwoll közös felhívására közel száz kreáció érkezett.
„Olyan egyedi, új megoldásokra törekvő alkotásokat vártunk idén, amelyek a fekete alapszínt megfűszerezik valamilyen hozzáillő, izgalmas árnyalattal. Figyeltünk arra, hogy a darab mennyire követi a mai trendeket, de a látványosság és a minőség is nagy szerepet játszott a kreációk értékeléskor – kezdte László Krisztina, a Marie Claire főszerkesztője. – Idén sok visszatérő pályázónk volt, aminek nagyon örültünk, de természetesen új fiatal tehetségek is feltűntek a jelentkezők között. Ismét találkoztunk művészeti iskolák ifjú növendékeivel, ami rendkívül pozitív, hiszen minden bizonnyal közülük kerülnek majd ki a divatszakma kiemelkedő egyéniségei, akik a későbbiekben akár a Marie Claire Fashion Days kifutóján is bemutatkozhatnak. A kezdő tervezők mellett civilek is feltűntek, akik hobbiszinten imádnak varrni, és úgy gondolták, kipróbálják magukat élesben is. Ez a pályázat minden kaput nyitva hagy, így boldogok vagyunk és díjazzuk, ha a divatszakmán kívül mások is bátran meg merik mutatni a tehetségüket” – mesél a pályázókról a főszerkesztő.
A háromtagú zsűri minden munkát alaposan tanulmányozott, végül több szempontot együttesen figyelembe véve választották ki a 25 finalistát.
„Nem mindig volt teljes egyetértés közöttünk, de ez természetes, ugyanis mindannyian más területről érkeztünk. Kicsit megnehezítette a dolgunkat az is, hogy a tervezők magukon fotózták le a kreálmányokat, de igyekeztünk csak a ruhát nézni, és egy modellen elképzelni a kifutón. Míg Tomcsányi Dóri, a Dori Tomcsanyi márka alapító tervezője szakmai szemmel értékelte a ruhakölteményeket, és a minőségre nagy hangsúlyt fektetett, addig Benczúr Dóra, a Perwoll márkamenedzsere a nőiességet, a hordhatóságot figyelte. Én a magazint képviselve egyrészt kerestem a ruhákban az egyediséget, a pikantériát, valamint azt is néztem, hogy vajon egy Marie Claire-nő felvenné-e az adott ruhadarabot, amikor este partizni, bulizni megy” – fejti ki az értékelés szempontjait László Kriszta.
A pályázat nyertesei a pénzdíjon felül bemutatkozási lehetőséget kapnak a november 13–15. között a Várkert Bazárban megrendezésre kerülő Marie Claire Fashion Daysen, valamint a magazinban is feltűnnek majd.