2013. június 24-25-én, a Hegyalja Fesztivál -1. és 0. napján tanulmányút keretében ismerkedhettek a meghívott újságírók a fesztivál újdonságaival és a régió turisztikai kínálatával. A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságának szakmai együttműködésével megvalósult program résztvevői terepbejáráson ismerkedhettek a megújult fesztiválhelyszínnel, az új fogadóépülettel, a Nagy Teknősbéka házzal, a Morotva vízi tanösvénnyel, valamint a megújult kempinggel.
A szervezők a Nagy Teknősbéka házban sajtótájékoztató keretében ismertették a fesztivál látogatottsági adatait: a fesztiválozók mintegy 45 ezer vendégéjszakát töltenek el a térség településein a rendezvény négy napja alatt. A Tokaj-Rakamazon 14. alkalommal megrendezett Borsodi Hegyalja Fesztivál összesen mintegy 80 ezer látogatót vonz – ezzel a régió egyik legnagyobb turisztikai eseményének is számít. A sajtótájékoztatón az újságírók számára turisztikai információkban gazdag kiadványcsomagot biztosított az MT Zrt. Észak-magyarországi RMI. A meghívottak különleges zenei programon is részt vehettek.
A rendezvény mostanra nemzetközi ismertségnek örvend, turisztikai jelentősége egyre nagyobb. Az Észak-magyarországi RMI a fesztivál teljes ideje alatt jelen van, az információs pult és csomagmegőrző mellett várják az érdeklődőket a régiós standdal. A rendezvény két régió határán fekszik, jelentősége az Észak-alföldi régió számára is meghatározó, így az észak-alföldi kínálatot bemutató kiadványokkal is találkozhatnak a látogatók.