A Forma-1-es versenynaptárba 22 év után visszatérő, s a fiatalabb nemzedék számára újnak számító Mexikói Nagydíj után egy megszokott helyszínre, Brazíliába érkezik a Forma-1-es cirkusz. A Forma-1-es világbajnoki címek sorsa eldőlt, így már csak a maradék helyekért folyhat küzdelem ezen a mindenki által nagyon kedvelt brazil pályán.
Nico Rosberg a szezon végére összekapta magát és a június végi osztrák futam után ismét győzni tudott Mexikóvárosban. 2014-ben ráadásul a sao paulói futamot is a német pilóta nyerte meg. Lewis Hamilton kénytelen volt beérni a második hellyel. A bronzérmes helyen a helyi hős, Felipe Massa ért célba a helyiek lelkes ünneplése közepette.
Az időjárás sokszor döntő szerepet játszik a Brazil Nagydíjak történetében. 2012-ben például a hol esős, hol száraz időjárás alaposan megkeverte a kártyákat. Így még olyan is megtörténhetett, hogy a versenyt sokáig Nico Hülkenberg vezette. Tavaly és tavalyelőtt tiszta, száraz időjárás fogadta a mezőnyt. S mi várható idén? Most is záporokat, zivatarokat jósoltak a versenyhétvége mindhárom napjára. 2014-ben viszont a megjósolt esőzéssel ellentétben a magaslati levegő mellett forró hőmérséklet nehezítette a csapatok dolgát.
Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak és autóiknak nem lesz könnyű dolga. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve, ráadásul az Interlagos egyike azon pályáknak, ahol az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. A pilóták ezért a verseny előtt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.
Nem történt nagy változás idén a Forma-1-es erőviszonyok terén a 2014-es szezonhoz képest. Talán csak annyi, hogy a Mercedes csapattal szerzett világbajnoki címét követő évben Lewis Hamilton még magabiztosabban vette az akadályokat. Nico Rosberg nem jelentett számára akkora gátat, mint a tavalyi szezonban. Sebastian Vettel döntése, hogy a Ferrarihoz igazolt, kiválónak bizonyult, a német pilóta szinte folyamatosan dobogós helyezést ért el az idei szezonban. Mexikóban igaz, rémálomszerű versenye volt a németnek, s idén először célba sem ért, de Toto Wolff szerint számolni kell a Ferrari az elkövetkező két futamon.
„A Ferrarinak rossz hétvégéje volt Mexikóban, de kétségkívül fenyegetést jelent majd Brazíliában – éppúgy, ahogy a Williams is újabb dobogós helyezését követően. Ez az a verseny, amely meglepetéseket szokott hozni és soha nem okoz csalódást a szórakozásra vágyóknak. Én már nagyon várom, hogy mit tartogat számunkra Interlagos.” – szögezte le Wolff, akinek a felesége, Sue Wolff, a Williams tartalékpilótája nemrég jelentette be visszavonulását a versenyzéstől.
A verseny és a pálya
A brazil betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is huplis maradt.
Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás.
Az 71-körös Brazil Nagydíj november 15.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 17 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 11,473 másodperccel Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből.
(Forrás: Amber PR)