A Földművelésügyi Minisztérium, Budapest Főváros Önkormányzata, a Magyar Turizmus Zrt. és a Színes Város Csoport együttműködésében Budapest mint fiatalos turisztikai célpont jelent meg a Színes Város projektsorozattal. A kezdeményezéshez csatlakozott a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. is, amelynek szintén fontos törekvése Budapest hatékony promóciójának elősegítése. Az együttműködés keretében újabb kültéri falfestmények készültek el magyar és külföldi művészek jóvoltából. Cél, hogy fővárosunk egyre színesebb, vidámabb és ezáltal élhetőbb legyen az itt lakók és az ide látogatók számára is. A frissen elkészült tizenhárom falszínesítő projekt közül idén is közönségszavazáson választhatják ki a legszebbet.
Fotó: Dóka Attila, Juhász Melinda
A Földművelésügyi Minisztérium megbízásából összesen nyolc festmény készült Hungarikum témában, hogy a fiatalabb korosztályokhoz is közelebb hozzuk tradicionális értékeinket. A Magyar Turizmus Zrt. felkérésére idén négy új falszínesítő projektet valósítottak meg argentin, portugál, brit és magyar művészek. Ez utóbbiak arra a témára épültek, hogy mit gondolnak rólunk a külföldiek, és egyben mit üzennénk szívesen magunkról, ehhez kapcsolódott a BGYH Zrt., amely Budapest ikonikus vonzerőit, a világhírű gyógyvizeket és gyógyfürdőket népszerűsíti az Erzsébet híd budai oldalán található hídpilléreken.
Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára kiemelte: A magyarság csúcsteljesítményei iránt a hungarikum törvény hatályba lépése óta élénk és folyamatos érdeklődés tapasztalható belföldön és külföldön egyaránt, hiszen ez egy minőséget visszaigazoló elismerés. Fontos, hogy az a belső érzelmi többlet, ami a hungarikumokhoz fűz bennünket, magyarokat, az a külföldi turisták számára is érthető legyen. A hungarikumok hagyományaink megőrzése és a nemzeti összetartozás erősítése mellett konkrét külgazdasági, turisztikai haszonnal járnak, és kultúrdiplomáciai előnyöket is hozhatnak Magyarország számára. Ezen túlmenően tevékenyen hozzájárulnak a pozitív nemzet- és országkép alakításához. A hungarikumok alatt nemcsak a hazai élelmiszer-különlegességeket értjük, hanem a magyar kultúra évezredes értékeit, a magyarság szellemi és anyagi alkotásait is. Közös figyelemfelkeltő, tájékoztató kezdeményezésünk lehetővé teszi, hogy a fiatalabb korosztály tagjai – nemzetiségtől függetlenül – jobban megismerjék az egyetemes magyar kultúra értékeit.
A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készülő három fal témáját az ihleti, hogy mit gondolnak rólunk a külföldiek. „Üzenetünk változatlan: Magyarország – felülmúlja a várakozásokat! Hazánk barátságos és biztonságos úti cél, ahol a turisták remekül érzik magukat. Ennek számos fórumon hangot is adnak: hamarosan bemutatjuk azt a frissen készített, többnyelvű videofilmünket, amelyben hazánk népszerű turisztikai látványosságai mellett a világ minden tájáról érkezett turisták nyilatkoznak élményeikről. Korcsoporttól függetlenül nagy lelkesedéssel számolnak be tapasztalataikról és érzéseikről.
Magyarország minden eddiginél népszerűbb turisztikai célponttá vált, felkerült a turisták „must see” térképére. 2015 is rekordév lehet a turizmusban, a kimagasló nyári szezonnak és a minden várakozást felülmúló szeptembernek köszönhetően az első kilenc hónapban a vendégszám 8,4%-kal, a vendégéjszaka-szám 6,4%-kal haladta meg a tavalyi értéket.”.– hangsúlyozta dr. Faragó Péter vezérigazgató.
A közelmúltban elnyert újabb nemzetközi elismerések is azt mutatják, hogy sikeresen dolgozunk egy olyan országimázs kialakításán, amely nemzeti értékeinket és hagyományainkat veszi alapul, ám ezeket integrálja a modern turisztikai vonzerők közé. Így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan tudjuk bemutatni Magyarországot mint úti célt.
Az Erzsébet híd lábánál készült, a Rudas fürdőt idéző falfestmény „gazdája” a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója Szőke László kifejtette: vitathatatlanul Budapest egyik fő turisztikai attrakciójaként – évi 3,5 millió vendégforgalomat generálva – kötelességünk és célunk is, hogy folyamatos fürdőfejlesztéseket hajtsunk végre. A Rudas fürdő új wellness részlegének megépítésével igyekeztünk tovább emelni Budapest fürdők fővárosi rangját, nem beszélve arról, hogy a fejlesztést követően a fürdő látogatószáma megduplázódott. A nemzetközi médiákban nem jelenik meg úgy Budapestről turisztikai cikk, amely ne emelné ki a történelmi fürdők egyértelmű vonzerejét. A következő 5 évre meghirdetett 10 milliárdos programmal, melyet önerőből valósít meg a cég, az elmúlt 50-60 év legjelentősebb fürdőfejlesztése valósulhat meg Budapesten.
A Színes Város Csoport számtalan társadalmi innovációval járult hozzá Budapest fejlesztéséhez a 2009-es kezdetek óta, hiszen egyrészt az első olyan csoport volt, amely kimondottan tűzfalakon valósított meg képzőművészeti alkotásokat, és ez a városszínesítő szándék azóta számos követőre talált. ,,Tavaly találtuk ki ezt a rendhagyó fesztivált, hogy főként azoknak a kortárs muralista művészeknek adhassunk teret, akik méltóak a bemutatkozásra köztéren. Bízom abban, hogy jövőre még több külföldi és magyar alkotóval tudunk majd együtt dolgozni”- mondta el Flór Péter, a szervezet főtitkára.