A régi szép idők. A régi nehéz idők. A régi küzdelmes, ásós, szerelős idők. Ezeket idézte fel az Amodjar–Amodjar hurokszakasz, amelyet a régi dakarosok – köztük a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős – csak Atar–Atar hurokszakaszként ismernek. A híres-hírhedt Atar–Atarként. Amely ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, ezúttal is adott feladatot bőven a versenyzőknek.
Az Opel Dakar Team kettőse ékszíjat cserélt, ásott, majd pedig küzdött, küzdött az elemekkel, s végül a 13. pozícióban ért célba, az összetettben pedig visszacsúszott egyet, így a kilencedik helyről várja a folytatást az Africa Race-en.
„Felrémlett a régi Atar–Atar szakaszok emléke, beszéltük is Lacival, rég volt olyan legutóbb, hogy majdnem ránk sötétedett a dűnék között, de nem is nagyon hiányzott. Végül ez nem történt meg, de így is nagyon kemény volt hét órát ülni a Mokkában, főleg úgy, hogy ástunk és szereltünk is közben. Nagyon megdolgoztunk azért, hogy most itt lehessünk a táborban” – mondta Szalay Balázs.
Az első, homokos szakaszon nekik nem volt gondjuk, de aztán valamelyik dűnézésnél leesett az ékszíj, úgyhogy félre kellett állniuk. Negyven percbe telt, mire visszarakták az ékszíjat (szerencsére megtalálták a homokvédőben), de ezzel még nem volt vége a megpróbáltatásaiknak, hiszen az ásás csak ezután kövekezett.
„Az ékszíjcsere után elástuk magunkat a forró, mély homokban, ahonnan csak nagyon nehezen, lépésről lépésre tudtunk kiszabadulni. Négyszer kellett berakni a homokfutókat az Opel alá, mire nagy nehezen kiszabadult. Sovány vigaszt jelentett, hogy a fél mezőny ott ásott velünk együtt. Nagyon nagy türelem kellett ahhoz, hogy az ember végig tudja csinálni ezt a napot – rettenetesen elfáradtunk mind a ketten” – mondta Szalay, amihez a navigátor, Bunkoczi László csak annyit tett hozzá: emberes szakasz volt, olyan, mint a régi szép időkben.
A kamionos kategóriában versenyző Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió is beszállt az „ásószakkörbe”, de ők sajnos úgy elásták a majd’ tíztonnás Scaniát, hogy egy fél homokhegyet el kellett hordaniuk ahhoz, hogy kiszabadítsák. Majdnem három óra ment el vele, ezért a pilóta úgy döntött, nem várja meg, hogy rájuk esteledjen a dűnék között, inkább vállalva az ezért járó többórás büntetést, lerövidítette a szakaszt, és bement a táborba.
AFRICA RACE
8. szakasz, Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebből szelektív szakasz: 377 km). Autósok: 1. Mathieu Serradori, Didier Haquette (francia, Proto) 6:03:09, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 3:11 p h., 3. Sagirov, Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 9:14 p h., …13. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 1:01:45 ó h. Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 6:20:51, 2. Tomecek, Lala (cseh, Tatra), 10:19 p h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 13:02 p h., …5. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) lapzártánkkor idő nélkül. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 6:29:10, 2. Newland (brit, KTM) 28:39 p h., 2. De Jesus Sousa Jr. (portugál, KTM) 29:08 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov 30:33:06, 2. Thomasse, Larroque 49:09 p h., 3. Serradori, Haquette 1:02:35 ó h., …9. Szalay, Bunkoczi 3:23:03 ó h. Kamionosok: 1. Anton Shibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 31:35:41, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 1:16:01 ó h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 3:24:36 ó h., …5. Kovács, Czeglédi, Ács – egyelőre a büntetés nélkül. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter 35:00:28, 2. Dubois (francia, KTM) 3:53:10 ó h., 3. Nifontova (orosz, Husqvarna)