A Forma-1-es világbajnokság harmadik futamán Kínában sem unatkozhattak a nézők. Bár az elölről rajtoló Nico Rosberg simán begyűjtötte idei harmadik győzelmét, mögötte a középmezőnyben élre menő csaták folytak a hátsóbb helyekért. A második helyen Sebastian Vettel ért célba, míg meglepetés harmadikként a Red Bull orosz pilótája, Danyiil Kvjat futott be. A címvédő világbajnok, Lewis Hamilton csak hetedik lett, Rosberg 36 pontra növelte előnyét az egyéni ponttábla élén.
Nico Rosberg nem túl jól rajtolt el, hiszen a mellőle induló Daniel Ricciardo mindjárt az elején kielőzte őt. A balszerencsés ausztrál azonban defektet kapott, s a Mercedes német pilótája vissza tudta venni az első helyet, s ezután már senki nem veszélyeztette azt.
„Helló Kína! A rajt nem sikerült túl jól…de az autó nagyon gyors volt ma, azonnal vissza tudtam támadni Ricciardót. Semmit nem láttam (abból, ami mögöttem történt), és örülök, hogy a győzelem összejött.” – szögezte le Rosberg a dobogón.
Ezen a versenyhétvégén talán Lewis Hamilton volt a legszerencsétlenebb pilóta, pedig korábban a brit pilóta szép sikereket ért el Sanghajban. Az időmérő edzést annak tudatában kezdte meg, hogy öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt. Ezután autójának KERS rendszere mondta fel a szolgálatot, így Hamilton a mezőny legvégéről vágott neki az 56 körös Kínai Nagydíjnak. A futamon sem járt jobban. Mindjárt a rajt után összeszedte az egyik autó légterelő szárnyát, ami miatt új orrkúpért szinte azonnal be kellett mennie a bokszba. Legvégül a hetedik helyre tudta célba kormányozni ezüst nyilát.
A Ferrari Kínára valamelyest összeszedte magát, ezúttal mindkét autója célbaért, de kisebb konfrontáció jött létre pilótái között. Sebastian Vettel ugyanis a rajt utáni első kanyarban nekicsapódott autójával Kimi Raikkönen Ferrarijának, amely félig megpördült az ütközés következtében és meg is sérült. Vettel Kvjatot hibáztatta végig, még a verseny leintése után is. Oly sok sérülés keletkezett mindjárt a verseny első kanyarjában, hogy a hátrébbról rajtolók, így az előbb említett Hamilton, de Romain Grosjean és Felipe Nasr is összeszedett autójával darabokat az előrébb történt balesetekből.
Daniel Ricciardo balesetét követően a biztonsági autót küldték a pályára, az autókról leszakadt darabok összeszedéséig. Ezután több autó is elindult a bokszutcába, kerékcserére. Ekkor történt meg a futam talán legszebb manővere. Nico Hülkenberg a bokszba tartó menet élén állva nagyon lassan közelítette meg a bokszutcát – amiért később a Force India pilótáját meg is büntették -, amelyet Sebastian Vettel észrevett, s mivel volt rá helye, s lehetősége, kielőzte gyorsan az előtte állókat, s így extra gyorsan ért oda a szerelőihez.
Öt körrel később kiment a biztonsági autó a pályáról és elkezdődött a stratégiák harca. Hamiltont a csapata többszöri gumiváltással akarta ismét helyzetbe hozni, így fordulhatott elő, hogy ötször is látogatást tett a Mercedes pilótája a bokszba.
Az élen Kvjat beállt a második helyre, őt pedig Vettel követte a sérült Ferrarival, akit ez nem zavart abban, hogy feldolgozza magát az élbolyba. Lágy abroncsai segítségével később kielőzte a közepeseken autózó oroszt, s végül megszerezte idei legjobb eredményét. A Red Bull nagyon jó hétvégét zárt. Ricciardo a defekt nélkül dobogós is lehetett volna, de így ha nehezen is, de végül a kitűnő negyedik helyen zárt a hétvégére új frizurával jelentkező ausztrál. Csodálatos előzéssel Lewis Hamilton elé került a záró körökben, amellyel megmutatta, hogy ő az a pilóta, akivel még komolyan számolni kell a jövőben.
A Lewis Hamilton számára kitalált stratégia nem vált be, a délután során nagyrészt Ricciardóval és Raikkönennel harcolt. Az ötödik helyen vezetve beragadt Felipe Massa mögé, s ez tette lehetővé, hogy két vetélytársa kielőzze őt. Massát sem tudta megelőzni, így kénytelen volt beérni a nagy csalódást keltő hetedik hellyel. Őt a két Toro Rosso pilóta, Max Verstappen és Carlos Sainz követi a nyolcadik és kilencedik helyeken. Az utolsó pontszerző hely Valtteri Bottasé a Williams-szel.
A Haas és a McLaren nem tudta megismételni korábbi bravúrját. Mindkét csapat pontok nélkül távozik a távol-keleti országból. Bár Fernando Alonso visszavette a stafétabotot Stoffel Vandoorne-tól, a belga bámulatos teljesítményét megismételni sem ő, sem Jenson Button nem volt képes.
A Forma-1-es mezőny ezúttal is kifújhatja magát egy kicsit, hiszen csak két hét múlva, az eddigi őszi időpont helyett tavasszal, 2016. május 1.-én, egy viszonylag új pályán, a 2014-es Téli Olimpia helyszínén, Szocsiban állnak rajthoz a pilóták. A tavalyi a 2014-es Orosz Nagydíj 2.0-ás változata volt, tele izgalmakkal és történésekkel. Az eddigi két orosz futamot Lewis Hamilton húzta be, de idei formáját látva ez idén megváltozhat.
2016-os Kínai Forma-1-es Nagydíj eredménye
- Nico Rosberg Mercedes 1:38:53.891
- Sebastian Vettel Ferrari + 37.776
- Danyiil Kvjat Red Bull + 45.936
- Daniel Ricciardo Red Bull + 52.688
- Kimi Raikkönen Ferrari +1:05.872
- Felipe Massa Williams +1:15.511
- Lewis Hamilton Mercedes +1:18.230
- Max Verstappen Toro Rosso +1:19.268
- Carlos Sainz Toro Rosso +1:24.127
- Valtteri Bottas Williams +1:26.192
- Sergio Perez Force India +1:34.283
- Fernando Alonso McLaren +1:37.253
- Jenson Button McLaren +1:41.990
- Esteban Gutierrez Haas + 1 kör
- Nico Hülkenberg Force India + 1 kör
- Marcus Ericsson Sauber + 1 kör
- Kevin Magnussen Renault + 1 kör
- Pascal Wehrlein Manor + 1 kör
- Romain Grosjean Haas + 1 kör
- Felipe Nasr Sauber + 1 kör
- Rio Haryanto Manor + 1 kör
- Jolyon Palmer Renault + 1 kör
Leggyorsabb köridő: Nico Hülkenberg (Force India), 1 perc 39.824 másodperc (48. kör)
A világbajnokság eredménye a Kínai Nagydíj után
Pilóták:
- Nico Rosberg 75 pont
- Lewis Hamilton 39 pont
- Daniel Ricciardo 36 pont
- Sebastian Vettel 33 pont
- Kimi Raikkönen 28 pont
- Felipe Massa 22 pont
- Danyiil Kvjat 21 pont
- Romain Grosjean 18 pont
- Max Verstappen 13 pont
- Valtteri Bottas 7 pont
Konstruktőrök:
- Mercedes 114 pont
- Ferrari 61 pont
- Red Bull 57 pont
- Williams 29 pont
- Haas 18 pont
- Toro Rosso 17 pont
- Force India 6 pont
- McLaren 1 pont
(Forrás: Amber PR)