Összetörve

Noha sokáig úgy nézett ki, hogy Radák „Radír” János nélkül rendezik meg július 4-5-én Szlovákiaringen az MNASZ Országos Drift Bajnokság Pro kategóriájának harmadik futamát, a Tomracing Motorsport Team driftversenyzője végül egy bérelt autóval részt tudott venni a versenyen.

radak_janosA korábbi magyar bajnokot azonban ismét utolérte az utóbbi időben – a Lóerők Éjszakáját a motortartó bak meghibásodása miatt kellett feladnia, míg a bajnokság kunmadarasi állomásán a közel 500 lóerős Nissanjának motorblokkja egy leszakadó hajtókar csavar miatt ment tönkre – sújtó pechsorozat: BMW-jének jobb hátuljába a verseny napján rendezett szabadedzésen belement egy szlovák driftes, jelentős munkát adva Radír szervizcsapatának. Az esztétikai kárt leszámítva sikerült orvosolni a bajt, így Radír egészen a legjobb nyolcig verekedte magát a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben, míg a magyar értékelésben a harmadik helyen végzett, aminek köszönhetően a bajnoki címért folyó harcban négy pontra csökkentette hátrányát az élen álló riválisához képest.
A kunmadarasi versenyen a Nissanom motorblokkja egy leszakadó hajtókar csavar miatt tönkrement, így a Szlovákiaringen egy 343 lóerős bérelt BMW-vel álltam rajthoz. Nem könnyítette meg a dolgom, hogy ez az autó a sok széria alkatrész miatt egyáltalán nem profi driftautó, ami ráadásul nem is lett lekönnyítve, de a sok balszerencse után már annak is örültem, hogy legalább ezzel folytatni tudtam a bajnoki szereplésemet. Ugyan az első nap rendezett edzésekre nem értem már ki, de a pénteki szabadedzéseken legalább pár kör erejéig kipróbálhattam az autót, illetve megismerkedhettem a pályával. Bár ne tettem volna… Az utolsó TSUISO gyakorlás alkalmával Norbert Kovacikkal voltam párban, akinek a rajtpozícióban előre elmondtam, hogy az én autóm lassabb és nehezebb a közel 600 lóerős BMW-jénél, ezért figyeljen oda. Elöl menőként a megindítás után az egyes kanyarban az autóm elvesztette a tapadást, és a megforgást kivédve, a pálya külső ívén két hátsó kerékkel a sóderágyban álltam meg. Ezt követően jobbra pillantva megláttam a rajtnál beragadó, és emiatt a kelleténél sokkal nagyobb tempóban engem utolérni akaró Kovacikot. A BMW-je blokkoló kerekekkel és irányítás nélkül közeledett felém, ami hatalmas vezetéstechnikai hiba volt a részéről. Az oldalról való becsapódást elkerülvén és a mellettem lévő utas testi épségét védve volt még annyi lélekjelenlétem, hogy gyorsan egyes fokozatba téve az autót előrébb mentem, így a kocsi jobb hátulját érte az ütés. Jelentős kár keletkezett az autóban, de szerencsére a Missile Performance és a Felniszerviz.hu csapata az esztétikai hibáktól eltekintve tökéletes állapotba hozta a gépet a kvalifikációra, ahonnan sikeresen továbbjutottam. Az első TSUISO csatát megnyertem, amivel a legjobb nyolc között voltam, majd a legjobb négy közé kerülésért vívott viadalból nem én jutottam tovább, ám összetettben így is a legszűkebb élmezőny tagja maradtam. Ezúton is szeretném megköszönni Tápai Attilának, hogy rendelkezésemre bocsájtotta a BMW-t. Nagyon örülök annak, hogy csapattársam, Gyutai Adrián a csehországi Mostban végre megszerezte idei első dobogós helyét új kategóriájában.
Az utolsó pillanatig kérdéses volt Radír indulása, végül azonban el tudott indulni, és a bajnokság szempontjából ez nagyon fontos volt, hiszen így versenyben maradt a bajnoki címért folyó küzdelemben. Úgy tűnik, hogy a Himnuszban megénekelt balsors továbbra is minket tép, nem is emlékszem arra, hogy mikor érte valamelyik csapattagunkat ilyen sorozatos balszerencse. Radír ezúttal is a maximumot hozta ki magából, ám azt sosem fogjuk már megtudni, mi lett volna, ha ezúttal semmi sem jön közbe. A lényeg az, hogy összetettben már csak négy pont a hátránya, és bravúros teljesítményével ismét megmutatta, ő az egyik legjobb magyar versenyző a szakágában.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*