Az új ŠKODA KODIAQ – Új világ felfedezése

Tekintélyes, 4,70 méteres hosszúságával, akár hétüléses utasterével és kategóriája legnagyobb csomagterével a ŠKODA KODIAQ a cseh autógyártó első nagyméretű SUV modellje. A legújabb ŠKODA 2017 elején, a márka összes jellegzetes erényét felvonultatva érkezik, karakteres formavilággal, kiemelkedő térkínálattal, praktikus intelligenciával és innovatív technikákkal, amelyek egy része csupán a felsőbb járműkategóriákban található meg. A ŠKODA KODIAQ a ŠKODA nagyszabású SUV-offenzívájának kezdetét is jelöli.

ko_073_large_nyito

 

„ŠKODA KODIAQ modellünkkel egészen új utakra lépünk és új piacokat veszünk célba” – hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke. „Első nagyméretű SUV modellünk új piaci szegmenst, s ezzel új vásárlói célcsoportokat hódíthat meg márkánk számára. A ŠKODA újdonsága vérbeli bivalyerős autóval bővíti palettánkat, amely alapkoncepciójával és markáns formavilágával teszi még vonzóbbá márkánkat. Emellett az első ŠKODA modell, amely kívánságra bármikor internethozzáféréssel is szolgál, így kínálva még színvonalasabb kényelmet és biztonságot, illetve valós idejű információkat. A ŠKODA KODIAQ a márka széles körű SUV-offenzívájának kezdete is egyben.”

 

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területért felelős tagja így egészítette ki: „A ŠKODA KODIAQ márkánk minden jellegzetes erényét felsorakoztatja: átgondolt funkcionalitás, bőséges térkínálat, s mindez kiemelkedően kedvező ár/érték-arány mellett. Már az extrafelszereltségként rendelhető harmadik üléssor és a versenytársak körében legtágasabb csomagtér is ideális útitárssá avatja új SUV modellünket, a hétköznapok minden kihívásával szemben. A ŠKODA KODIAQ azonban vezetői segédrendszereivel, valamint infotainment- és connectivity-technikáival is jól bizonyítja a ŠKODA innovációs erejét, s a magasabb járműkategóriák technikáját kínálva tör piaci szegmense élére.”

Külső formavilág

A ŠKODA KODIAQ igazi sokoldalú tehetség. Az új SUV modell a mindennapos munkára éppoly kiválóan alkalmas, mint a családi és szabadidős programokra – és ott is gond nélkül halad tovább, ahol már rég véget ért az aszfaltút. A dizájn, amellyel a márka jellegzetes formai nyelvezete immár a SUV szegmensben is megérkezett, jól tükrözi e sokoldalú karaktert. A ŠKODA KODIAQ megjelenését elegáns vonalvezetés, sportos körvonalak és robusztus kiállás jellemzi, mindenkor és mindenütt azonnal felismerhetővé téve.

 

A ŠKODA KODIAQ minden vonala letisztult, precíz és határozott, ami különösképpen érvényes markáns, erőteljesen kiformált vállövére. Elején kettős vízszintes vonal szimbolizálja a védelmet és az erőt, míg a széles, hangsúlyosan háromdimenziós hatású hűtőrács markáns hatást keltve biztosít robusztus karaktert számára. A karcsú, ékalakú fényszórók harmonikus átmenettel csatlakoznak a hűtőrácshoz, semmi mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönözve a ŠKODA KODIAQ számára. A két-két egymáshoz közel helyezett fényszóró jellegzetes „négyszemű arculatot” eredményez. Igazi különlegesség kristályüvegeket idéző kialakításuk, amely több más részletben, például a hátsó lámpatesteken is felfedezhető. Jozef Kabaň, a ŠKODA vezető formatervezője és csapata itt a nagy hagyományokra visszatekintő cseh kristályüveg-művészetből merített ihletet, ami a SUV modell erőteljesen kiformált felületeinek hatásos fény-árnyék játékában is jól érzékelhető.

A ŠKODA KODIAQ oldalnézetében a hosszú tengelytáv és a karosszéria rövid túlnyúlásai utalnak a tágas beltérre. A kerékjáratokat enyhén szögletes kontúrok határolják, ami a ŠKODA formai nyelvezetének meghatározó eleme. A hátsó fényszórók már alapkivitelben LED-technikájúak, a helyzetjelzőket a ŠKODA jellegzetes megoldásaként C-alakú világítási kép jellemzi. Összesen 14 külső szín – négy alap- és tíz metálfényezés – sorakozik a palettán. A külső kiegészítő elemek megjelenése a három felszereltségi szint – Active, Ambition és Style – szerint változik, amelyekben a ŠKODA KODIAQ igény szerint rendelhető.

 

Karosszéria

Méretei alapján a ŠKODA KODIAQ a kompakt kategória felső régiójába tartozik. Hosszúsága 4697, szélessége 1882, magassága 1676 (tetősínekkel együtt), tengelytávja pedig 2791 milliméter. A Volkswagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjára épül, amelyben a szigorú és következetes könnyűszerkezetes építés alapvető szerepet játszik. A különösen nagy szilárdságú karosszériaszerkezet alapjául formaedzett acéllemezek szolgálnak. A belépő TSI motorral és elsőkerékhajtással a nagyméretű SUV modell vezető nélkül mindössze 1452, az 1.4 TSI erőforrással és összkerékhajtással pedig 1540 kilogramm. Hasonlóképpen magas színvonalú a torziós merevség, a gyártási pontosság, a lengéskényelem és ütközésbiztonság. Az igényes és aprólékos aerodinamikai finomhangolás eredményeképpen a nagyméretű SUV-modell légellenállási együtthatója (cw) mindössze 0,33.

Utastér

A ŠKODA jellegzetes erénye a kiemelkedő térkínálat: a ŠKODA KODIAQ mindössze 40 milliméterrel hosszabb, mint a ŠKODA OCTAVIA, mégis átlag feletti méretű beltérrel rendelkezik a SUV modellek piaci szegmensében. Az adott külső méretek kínálta lehetőségek e különösen hatékony érvényesítése az utastér méreteiben ismét jól mutatja a márka színvonalas mérnöki teljesítményét. A nagyméretű SUV modell belterének hosszúsága 1793, könyökmagasságban mérhető szélessége elöl 1527, hátul 1510 milliméter. Elöl 1020, míg hátul 1014 milliméteres fejtér áll rendelkezésre, a hátsó lábtér térdmagasságban pedig akár 104 milliméter.

 

A nagyméretű modell utastere is robusztus és védelmező érzetet kelt. Külső jellegzetes dizájnja a beltérben is szerves folytatásra lel, a kettős vonalvezetés a műszerfalon is megjelenik, amelynek első része hangsúlyosan háromdimenziós hatást ébreszt. Az erőteljes függőleges elemek, mint például a négy nagyméretű légbefúvó nyílás, ugyancsak a beltér karakteres megoldásai közé tartoznak. A nagyméretű képernyő két egyenértékű zónára osztja a műszerfalat, a vezető illetve az első utas számára.

 

A ŠKODA jellegzetes erényeiként érvényesül ez esetben is a színvonalas kidolgozási minőség és a logikus, intuitíven értelmezhető kezelés. A nagy körműszerek precíz és letisztult kialakításúak, a kormánykerék pedig különböző változatokban szerepel a kínálatban, egészen a fűthető kivitelig. Az opcionális háromzónás Climatronic klímaberendezés, amely a hátul utazók számára külön kezelőpanellel rendelkezik, további olyan megoldás, amely leginkább a felsőbb járműkategóriák kiváltsága. Az elektromechanikus kézifék külön gombbal aktiválható.

Az első ülések számos kényelmi felszereléssel rendelhetők, s igény szerint fűthetőek, szellőztethetőek és elektromosan állíthatóak, memóriafunkcióval kiegészítve. A ŠKODA KODIAQ hátsó ülése szintén sokrétűen variálható: 60:40 arányban osztva lehajtható, hosszirányban már alapkivitelben 18 centiméteres hosszon állítható és támlájának dőlésszöge is egyénileg változtatható. Kívánságra két további üléssel harmadik üléssor is rendelhető – a ŠKODA KODIAQ a ŠKODA első hétüléses modellje.

 

A szériakivitel szövetkárpitjai mellett szövet/bőr kombináció, illetve bőr vagy Alcantara kárpitozás szerepel a kínálatban, a dekorbetétek pedig ötféle felülettel kaphatók. Sötétben az extrafelszereltségként rendelhető hangulatvilágítás teremthet különleges atmoszférát az utastérben, amely az ajtók díszléceibe építve működik, s tíz színárnyalat szerint állítható.

Csomagtér

720 és 2065 liter (lehajtott hátsó üléstámlával) közötti térfogattal a ŠKODA KODIAQ kategóriája legnagyobb csomagterével szolgál. Ha az opcionális lehajtható támlájú utasülés is a felszereltség része, akár 2,80 méter hosszú tárgyak is szállíthatók az utastérben. Extrafelszereltségként elektromos mozgatású csomagtérajtó is kapható, amely további opcióként lábmozdulattal és az utastérben található gombbal is nyitható illetve zárható. A TDI/DSG/4×4 hajtásrendszerű ŠKODA KODIAQ akár 2,5 tonna össztömegű utánfutót is vontathat, amelyhez elektromosan kireteszelhető vonófej áll rendelkezésre.

 

Felszereltség

A tényt, hogy a ŠKODA mindig egy kicsit „több autót” kínál az áráért, a ŠKODA KODIAQ modellekben szintén nagy számban megtalálható „Simply Clever” megoldások, a mindennapok e márkára jellemző, praktikus és kényelmes segítői is jól érzékeltetik. Ilyen például az ajtók peremvédője, amely előfeszített rugóival az ajtó nyitásakor önműködően kiemelkedik, így akadályozva meg, hogy az ajtó fémpereme a garázsfalhoz vagy a szomszédos parkoló autóhoz érjen. Az ajtó becsukásakor a védőléc ismét alaphelyzetébe áll vissza. A praktikus „Simply Clever” megoldás hatékonyan veszi elejét a saját és a szomszédos járműveken okozott karcolásoknak és horpadásoknak. Kívánságra, s ugyancsak elsőként a ŠKODA kínálatában a hátsó ajtók elektromos gyerekzárja, a járművön belüli (In-Car Communication; ICC) kommunikáció, illetve alvást segítő fejtámlák is kaphatók. Összességében a ŠKODA KODIAQ több mint 30 „Simply Clever” megoldást kínál, amelyek közül hét új fejlesztés.

Vezetői segédrendszerek

A ŠKODA fejlett vezetői segédrendszerek széles palettájával küldi piacra nagy SUV modelljét, amelyek közül jó néhány mindeddig csupán a felsőbb járműkategóriákból lehetett ismerős. Egyes rendszerek már alapkivitelben megtalálhatók a fedélzeten, míg mások egyenként vagy csomagban kívánságra rendelhetők.

A kínálat innovatív újdonsága a vontató asszisztens (Tow Assist). Amikor a ŠKODA KODIAQ utánfutóval közlekedik, a rendszer lassú tolatáskor átveszi a kormányzás feladatát. Az új tolatás asszisztens (Manoeuvre Assist) emellett tolatáskor önállóan fékez, ha az autó mögött akadály tűnik fel. A rendszer a hátsó parkolásérzékelők új, bővített funkciójaként működik.

Ugyancsak újdonság a márkánál az Area View rendszer. Az első, hátsó traktusba és a külső visszapillantó tükrök házába épített környezeti kamerák nagylátószögű objektívjeikkel a fedélzeti monitoron több nézettel szolgálnak a jármű közvetlen környezetéről. Ezek között virtuális felülnézet, illetve elöl és hátul 180 fokos kép is szerepel, amelyek nehezen áttekinthető helyzetekben vagy kemény terepen nagyban megkönnyíthetik a vezetést.

 

Az alapkivitelhez tartozó, városi vészfék funkcióval kiegészített Front Assist radarérzékelőivel ismeri fel az autó előtt gyalogosokkal vagy más járművekkel adódó veszélyes helyzeteket. Amennyiben szükséges, figyelmezteti a vezetőt és adott esetben enyhe, de akár vészfékezést is generálhat. A városi vészfékfunkció 34 kilométer/órás tempótól aktív. A Front Assist technikáját az extrafelszereltségként rendelhető gyalogosvédelem (Predictive Pedestrian Protection) egészítheti ki.

Szintén fejlett radaralapú technika az adaptív tempomat (Adaptive Cruise Control; ACC), amely a kiválasztott sebesség és a kívánt követési távolság tartásával segíti nagyban a vezetőt. A sávtartást segítő (Lane Assist) az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásában segíti a vezetőt, a holttér figyelő (Blind Spot Detect) hátsó radarérzékelőjével teszi biztonságosabbá a sávváltást, míg a hátsó keresztirányú forgalmat érzékelő kiállás asszisztens (Rear Traffic Alert) a tolatásos kiállási manőverek során bizonyul hasznosnak. Amennyiben a Lane Assist az ACC rendszerével és a DSG sebességváltóval együttesen szerepel a felszereltségben, további funkcióként a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) is rendelkezésre állhat, amely sűrű forgalomban önállóan tartja a sebességet illetve fékez, emellett sávtartó funkció 65 kilométer/óráig segít az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartani az autót.

 

A fáradtságérzékelő funkció (Driver Alert) a vezető elfáradásának folyamatát érzékelve szükség esetén pihenő tartására hívja fel a figyelmét. A vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – szintén csak DSG sebességváltóval együtt – az ACC és a Lane Assist további közös funkciója, amely a sofőr vezetésképtelenségének veszélye esetén akár megállásig is fékezheti a nagyméretű SUV modellt. A két változatban is rendelkezésre álló proaktív utasvédelmi rendszer (Crew Protect Assist) balesetveszély esetén automatikusan zárja az ablakokat és a tolótetőt, illetve előfeszíti a biztonsági öveket. Amennyiben bekövetkezik a baleset, a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake) akadályozza meg a ŠKODA KODIAQ ellenőrizetlen továbbgördülését. A közlekedési táblák kameraalapú kijelzése (Travel Assist with Traffic Sign Recognition) grafikák formájában jeleníti meg a sebességkorlátozásokat és más táblákat a fedélzeti számítógép és a navigációs berendezés kijelzőjén.

ŠKODA Connect

Fejlett infotainment- és connectivity-megoldásaival a ŠKODA újdonsága kiváló példája annak, hogyan kínálhat egy nagyméretű SUV-modell mindenkor színvonalas internethozzáférést. Új, iránymutató és innovatív mobil online szolgáltatásaival a ŠKODA a navigáció, az információ és a szórakoztatás új dimenzióit nyitja meg, miközben a ŠKODA Connect távirányítási és más segédfunkciók sorát kínálja.

A ŠKODA Connect két szolgáltatási kategóriát foglal magában: az Infotainment Online valós időben szolgál további információkkal és navigációs adatokkal, míg a Care Connect különböző távirányítási és segédfunkciókat tartalmaz.

Az Infotainment Online olyan internetes közlekedési információs szolgáltatást nyújt, amely valós időben jelzi a kiválasztott útvonal forgalomterhelését. A Google Earth (a Columbus rendszer esetén áll rendelkezésre) a Google térkép topográfiai nézetében jeleníti meg a választott útvonalat, a Google Street View (a Columbus rendszer esetén áll rendelkezésre) pedig az úti cél utcanézetét mutatja. Az infotainment-csomagot a térképfrissítés, az üzemanyagárak, a parkolási információk, az online hírek és időjárásjelentés, valamint a személyes különleges pontok (My Points of Interest) kínálata teszi teljessé. Az online infotainment-szolgáltatások az új jármű megvásárlását követően egy évig díjmentesen, majd felár ellenében vehetők igénybe.

 

A Care Connect szolgáltatások között a balesetet követő segélyhívás a legfontosabb: az úgynevezett Emergency Call (eCall) a központi segélyhívó centrumba érkezik, amennyiben valamelyik vezető- illetve utasvisszatartó rendszer kioldódik. E funkció már alapkivitelben a Care Connect szolgáltatások része, amit a könnyebb balesetek utáni értesítési funkció, illetve a műszaki segélyhívás egészíthet ki. Ugyancsak a Care Connect szolgáltatások eleme a Proactive Service, amely aktiválását követően az esedékes karbantartás előtt minden szükséges adatot kellő időben továbbít a szervizbe. A harmadik Care Connect szolgáltatás az úgynevezett Remote Access.

A ŠKODA újdonságai között egy mobiltelefonos alkalmazás is szerepel, amellyel további szolgáltatások hívhatók le és vezérelhetők. Például az okostelefon jelezhet tulajdonosának, ha az autóval harmadik személy nem megengedett módon – mondjuk túl gyorsan vagy az előre megadott zónát elhagyva – közlekedik. Az alkalmazás segítségével az otthon elvégzett útvonaltervezés is a jármű navigációs rendszerére továbbítható.

 

A SmartLink alkalmazás immár nem csupán az Apple CarPlay, az Android Auto és a MirrorLink™ rendszereket hozza el a ŠKODA KODIAQ fedélzetére, hanem első ízben a SmartGate technikáját is. Ennek megfelelően mindösszesen egyetlen alkalmazással minden kedvelt szolgáltatás, például a navigációs adatok, a zenék és a hírek, valamint minden fontos járműadat is rendelkezésre állhat az autó infotainment-rendszerén keresztül, mégpedig mindegyik felszereltségi szinten.

Infotainment-rendszerek

A ŠKODA KODIAQ audio- és infotainment-rendszerei egyaránt a technika legújabb állását képviselik. Működésük gyors, a legkorszerűbb funkciókat és csatlakozási lehetőségeket kínálják és olyan üveg-dizájn szerint készült, kapacitív érintőképernyővel rendelkeznek, amely már az ujj érintésére és nem csupán nyomására reagál. Az alapfunkciók felhasználóbarát módon fizikai gombokkal és forgató kapcsolókkal vezérelhetők.

 

Az alapkivitelben a 6,5 col átlójú képernyővel működő Swing infotainment-rendszer szerepel, amely az okostelefon csatlakoztatásához Bluetooth kapcsolattal és a ŠKODA SmartLink technikájával is kiegészíthető. A SmartLink az Apple CarPlay, az Android Auto és a MirrorLink™ rendszereket hozza el a fedélzetre. Amint az ügyfél telefonkészülékét az USB-portra csatlakoztatja, a képernyőn máris megnyílik a megfelelő szoftverkörnyezet.

Az extrafelszereltségként rendelhető Bolero infotainment-rendszer nagyfelbontású, 8,0 col átlójú érintőképernyővel működik, s a járműbeli kommunikációs rendszer (In-Car Communication; ICC) is része. Itt adott esetben a mobiltelefon-kihangosító mikrofonja veszi a vezető beszédét és az audio-berendezés hátsó hangszóróin keresztül továbbítja a hátul utazók felé.

 

Az Amundsen navigációs és infotainment-rendszer navigációs funkcióval, valamint egy terepen és szűk parkolóházakban hasznos, speciális kijelző-üzemmóddal bővíti a Bolero szolgáltatásait. Az infotainment-csúcstechnika, a Columbus navigációs rendszer 64 GB kapacitású flash-tárolót és DVD-meghajtót is tartalmaz. Az opcionális LTE-modul különösen nagy sebességű internet-kapcsolatot tesz lehetővé a ŠKODA KODIAQ fedélzetén. A WLAN-hotspot révén az utasok igény szerint szörfözhetnek a világhálón, tekinthetnek meg közvetítéseket, illetve intézhetik elektronikus levelezésüket.

Vonzó kiegészítő komponensek teszik teljessé a ŠKODA KODIAQ hardver-kínálatát. A PhoneBox induktív módon, a Qi-szabvány szerint tölti, illetve a jármű külső antennájára csatlakoztatja az okostelefont, egyaránt vezeték nélkül. A CANTON hangrendszer a mélynyomóval együtt összesen tíz hangszórót tartalmaz, teljesítménye 575 W.

 

A ŠKODA KODIAQ extrafelszereltségként táblagép-tartókkal is felszerelhető, amelyek az első ülések fejtámláinak száraira rögzíthetők. A tabletek opcióként 230 volt feszültséggel USB-csatlakozón keresztül is tölthetők.

Motorok

Összesen öt aggregát – két TDI és három TSI erőforrás – alkotja piaci bevezetésekor a ŠKODA KODIAQ motorpalettáját. Összlökettérfogatuk az 1,4 és 2,0 liter, míg teljesítményük a 92 kW (125 LE) és 140 kW (190 LE) közötti tartományt öleli fel. A dízelek és a benzinesek egyaránt turbófeltöltésű és közvetlen befecskendezésű konstrukciók, amelyek megfelelnek az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak. Mindegyik motorban az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop rendszer), a fékenergia visszanyerés (rekuperáció) és a fejlett hőmenedzsment is hozzájárul a tekintélyes teljesítmény mellett is kedvező üzemanyag-fogyasztás eléréséhez.

 

A 2,0 TDI két teljesítménylépcsőben szerepel a kínálatban. Az első 110 kW (150 LE), amelyhez 340 newtonméter maximális forgatónyomaték tartozik, a csúcsváltozat pedig 140 kilowattot (190 LE) és 400 newtonmétert küld a főtengelyre. A belépő TDI átlagosan 5,0 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 131 g/km), míg az erősebb dízellel álló helyzetből mindössze 8,6 másodperc alatt gyorsít fel a nagyméretű SUV modell 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 210 kilométer/óra.

Az Otto-motorok kínálatát két 1,4 TSI és egy 2,0 TSI alkotja. A kompakt négyhengeres erőforrás alapváltozatában 92 kW (125 LE) teljesítményt és 200 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínál. Az NEFZ szerinti üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként 6,0 liter, kilométerenként 140 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett. Erősebb változatában az 1,4 aggregát 110 kilowattot (150 LE) és 250 newtonméter forgatónyomatékot produkál. Az alacsony terhelési és fordulatszám-tartományokban az aktív hengerlekapcsolás rendszere (ACT: Active Cylinder Technology) önműködően leállítja a második és a harmadik hengert. A 2,0 TSI benzines csúcsmotor továbbfejlesztett égésfolyamata révén különösen gazdaságos üzemű, legnagyobb teljesítménye 132 kW (180 LE), maximális forgatónyomatéka 320 newtonméter.

Erőátvitel

A ŠKODA KODIAQ különböző erőátviteli technikákkal érkezik, motorváltozattól függően hatfokozatú manuális vagy hat- illetve hétfokozatú automata DSG sebességváltóval készül.

Az új hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) premierjét tartja a ŠKODA kínálatában. Olyan változatról van szó, amelyet erősebb motorokhoz, egészen 600 newtonméter forgatónyomatékig méreteztek a tervezők. A DSG váltóművet igen kompakt építési mód, valamint villámgyors és kényelmes kapcsolások jellemzik.

A vezető a hétfokozatú DSG automatikus üzemmódjában a D és S menetprogramokat választhatja, de igény szerint a váltókarral vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel manuálisan is vezérelheti. Az extrafelszereltségként kínált Driving Mode Select menetprofil-választás Eco üzemmódjában szabadonfutó funkció is rendelkezésre áll, amely 20 kilométer/óra felett gázelvételkor önműködően üresbe teszi a sebességváltót – s a ŠKODA KODIAQ „vitorlázik”.

A két csúcsmotor – a 140 kW (190 LE) teljesítményű TDI és a 132 kilowattos (180 LE) TSI – egyaránt a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik, amely kombináció újdonság a ŠKODA palettáján. A 110 kilowattos (150 LE) 1.4 TSI és az összkerékhajtás mellé hatfokozatú manuális vagy DSG váltómű rendelhető, az elsőkerék-hajtáshoz pedig ez esetben hatfokozatú DSG sebességváltó tartozik. A dízel alapmotor és az összkerékhajtás együttese hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú DSG váltóművel szerepel a választékban, az elsőkerék-hajtású kivitel itt a hétfokozatú DSG sebességváltót kapja. A TSI belépőmotor hatfokozatú manuális sebességváltóval és elsőkerék-hajtással kapható.

 

A legtöbb motorváltozathoz az elektronikus szabályzású összkerékhajtás is rendelkezésre áll, amely a vonóerő-átadási képességek, a stabilitás és a biztonság terén egyaránt jelentős pluszt képvisel – az aszfaltutaktól távol is.

Az összkerékhajtás szíve az elektronikus szabályozású lamellás tengelykapcsoló. A rendszer intelligens és gyors működésű, központi szabályozóegysége folyamatosan számítja a hátsó tengely számára ideális pillanatnyi forgatónyomatékot. A vonóerő-átadási képességek elvesztése az adott menethelyzettől függő előzetes szabályzás eredményeképpen szinte kizárt. Motorfék-üzemben és kis terhelés mellett a hajtás üzemanyagtakarékos módon csak az első tengelyre összpontosul.

 

Futómű

A ŠKODA KODIAQ futóműkonstrukciója szintén jelentős mérnöki tudásról és tapasztalatról tesz tanúbizonyságot. A McPherson-rendszerű első felfüggesztések részben alumíniumból készülnek. A négykaros, acél hátsó felfüggesztések elemei egymástól elkülönítve veszik fel a hossz- és oldalirányú erőket. A gazdaságos üzemű, elektromechanikus rásegítésű szervokormány mindenkor pontos visszajelzésekkel szolgál a kerék-útfelület kapcsolatról és szorosan együttműködik a ŠKODA KODIAQ vezetői segédrendszereivel.

Az Active és az Ambition felszereltségi szinteken a ŠKODA nagyméretű SUV modellje 17, míg a Style kivitel 18 col peremátmérőjű kerekekkel készül, de az extrafelszereltségek programjában akár 19 colos könnyűfém keréktárcsák is szerepelnek. Az elöl nagy átmérőjű, belső szellőzésű féktárcsákkal szerelt fékek erősek és kopásállóak. A tempós kanyarvételek során – az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) alfunkciójaként – az elektronikus differenciálzár funkció (XDS+) kölcsönöz még lágyabb és biztosabb irányíthatósági tulajdonságokat a ŠKODA KODIAQ számára, első- és összkerékhajtással egyaránt.

 

Kívánságra a ŠKODA a Driving Mode Select menetprofil-választással is szállítja nagy SUVmodelljét, amellyel a vezető a motor, a DSG sebességváltó, a szervokormány, a klímaberendezés és további rendszerek karakterisztikáját alakíthatja egyéni igényei szerint, a Normal, Eco, Sport és Egyéni üzemmódok választásával. Az összkerékhajtású kivitelek egy további, Snow üzemmódot is kínálnak, amelyet utcai használatra alakítottak ki a tervezők, sebességhatárolás nélkül. A Snow üzemmódban a blokkolás- (ABS) és kipörgésgátló (ASR), valamint – amennyiben a felszereltség tartalmazza – az adaptív sebességszabályzás (ACC), illetve a motormenedzsment és az összkerékhajtás elektronikus szabályozású lamellás tengelykapcsolójának működése egyaránt a síkos, havas útfelülethez alkalmazkodik.

További opcionális lehetőség a Driving Mode Select rendszerébe integrált adaptív lengéscsillapítás szabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC), amely elektromos szelepeivel szabályozza a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően a lengéscsillapítók működését. E technika a Driving Mode Select rendszerével közösen a sofőr vezetési stílusához alkalmazkodik, még biztonságosabb közlekedést téve lehetővé. A DCC a Comfort, Normal és Sport üzemmódokat kínálja.

A ŠKODA KODIAQ ott is tovább haladhat, ahol a műutak már véget értek. Elegendő egyetlen gombnyomás az Offroad üzemmódhoz (opció az összkerékhajtású kivitelek számára, csak a Driving Mode Select rendszerével együtt), amelyben a futómű, a motormenedzsment és a fékberendezés egyaránt különleges, kimondottan nehéz terepre adaptált működésmódjába vált. Mindez elsősorban a még hatékonyabb elindulási, vonóerő-átadási és lassulási képességeket szolgálja. Az Offroad üzemmódban a fék megfelelő adagolásával a lejtő-asszisztens segíti nehéz terepen a biztonságos ereszkedést.