A szennyvíztől a környezettudatos üzemanyagig

A szennyvizet környezettudatos módon üzemanyaggá kell alakítani. Ez a válasz a környezetünkkel szemben jelentkező két kihívásra, vagyis: hogyan lehet újrahasznosítani az egyre szűkösebb forrást, a vizet, és hogyan lehet alternatív energiaforrásokat találni, hogy meg tudjunk küzdeni azokkal a komoly szennyeződésekkel, amelyek miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be olyan városokban, mint Madrid és Párizs. Az Aqualia és a SEAT partnereként létrehozott új bio-üzemanyag gyártása és a felhasználása a benzin hajtású gépjárművekkel összehasonlítva 80%-kal csökkenti a széndioxid kibocsátást.

 a_szennyviztol_a_kornyezettudatos_uzemanyagig-large

Hogyan lehet a szennyvizet bio-metánná alakítani: a kezelő üzemekben tartályokban fizikai szűrési folyamattal elválasztják a vizet a szennyeződésektől, amit egy fermentációs kezelési folyamatot követően gázzá alakítanak át. A tisztítási és dúsítási folyamat után a biogázt üzemanyagként lehet hasznosítani.

A földgömböt évente 100-szor lehetne körbeutazni: egy gépkocsi közel ötmillió kilométert tud megtenni egy 50.000-es lakosú város által elhasznált vízből egy közepes méretű tisztító üzemben egy évben kinyert bio-üzemanyaggal. Más szavakkal ez azt jelenti, hogy 100 alkalommal tudná megkerülni a földgömböt, vagy hatszor tehetné meg az utat a Holdig oda-vissza.

Minden évben 4.000 hektoköbméter szennyvizet kezelnek Spanyolországban. Ez nagyságrendileg 1.5 millió olimpiai méretű úszómedence űrtartalmának felel meg.

150 autó naponta: Egy közepe méretű üzem naponta 10.000 köbméter szennyvizet képes kezelni, és 1.000 köbméter biometánt termelni, ami több, mint 150 gépkocsi számára elegendő naponta 100 kilométer megtételéhez.

A sűrített földgáz üzemelésű autók alternatívát jelentenek a forgalomkorlátozásokkal szemben: ezzel a megújítható bio-üzemanyaggal a sűrített földgáz üzemelésű (CNG) autókat is meg lehet hajtani, ennél fogva a kibocsátások 80 %-kal csökkenthetők a benzin hajtású gépkocsikkal összehasonlítva, amikor az üzemanyag termelésről és a

gépkocsi fogyasztásáról van szó. Mindezen túl az olyan földgáz hajtású típusok mint a SEAT León TGI, a SEAT León ST TGI, a SEAT León ST és a SEAT Mii Ecofuel nem estek forgalomkorlátozás alá a közelmúltban néhány európai nagyvárosban – mint Madridban és Párizsban – bevezetett korlátozások idején.