Hogyan tud Vincze Lilla megújulni és akár fiatalokat megszégyenítő lelkesedéssel új fellépéseket, zenei projekteket szervezni? Miért oszlott fel sikere csúcsán a Napoleon Boulevard? Mi köze Luc Besson francia rendezőnek Vincze Lilla dalaihoz?
Ha hétköznapi beszélgetésekben a korszakos magyar együttesekről esik szó, biztosan felmerül a Napoleon Boulevard is, és akkor Vincze Lilla énekesnő, szövegíró a következő, aki lelki szemeink előtt megjelenik. Az 1985-ben alakult együttes az I. Interpop fesztiválon, a Kérlek, ne félj című dallal azonnal a közönség kedvencévé vált. Bármilyen hihetetlen is, de Lilla különleges énekhangja és a Napoleon Boulevard dalai az együttes röpke négy éves szárnyalása alatt több mint 1 millió hanghordozót adtak el a rendszerváltás idején, és ezzel egy korszak meghatározó kulturális képviselői lettek.
Azóta több korszakváltáson vagyunk túl mi is, és az együttes is. Az énekesnő ma is szinte ugyanazzal a lelkesedéssel lép fel és énekel, hiszen mindig megújul. Ahogy a Napoleon Boulevard is, ami 2009-ben újra összeállt és folyamatosan koncertezik.
Beszélgetésünkben erről a megújulásról, a bizalomról, a példaképekről, a tehetségek neveléséről, nyitottságról, a zenéről beszélgettünk a siófoki származású énekesnővel.
Ugyan sok szó esett világlátásáról is, szerinte ha nem mondana semmit, csupán a dalait vizsgálva is össze lehetne állítani életművét, és pontos képet kapnánk róla.
A műsor tengert idéző háttere is nagyon passzolt Lilla személyiségéhez, mert az egyik meghatározó korszakát és albumát idézte meg. “A mélykék album szimbólum is nekem; egyfajta belső origó, amiben benne van a Balaton, a gyermekkorom, a megújulás, az örök tisztaság iránti vágyam”.
A szabad, már-már baráti beszélgetésben sok érdekességet megtudhattunk Vincze Lilla motívumairól, gyerekkoráról, céljairól. Szó esett arról is, hogy ő a crossover zenei stílus kavalkád egyik első hazai képviselője is, mert az elsők között próbálkozott a crossoverrel (2008-ban, az Angyalnak, madárnak c. lemezével).
Mivel Lilla tanít is (2000 óta saját énekiskolát működtet), a tehetségek nevelésével kapcsolatban sok érdekes gondolata, jótanácsa volt. Például szerinte “a példaképek miatt leszel más és választasz egy szakmát”. Az énekesnő szerint a dicséret kulcsfontosságú ebben a nevelésben: “mindig meg kell fogni azt a pontot, ahol ott a siker és azt fel kell erősíteni”. Erre való a dicséret is véleménye szerint.
A komolyabb témákat sem hagytuk ki. Ha ennyire sikeres volt, miért oszlott fel az akkor extrém népszerű Napoleon Boulevard? Később miért álltak újra össze és mit terveznek? Mindent tisztáztunk a Sztárportré szabad stílusú, filozofikus mélységeket is érintő műsorában Vincze Lillával.