Mint, minden évben, úgy idén is az augusztusi Baranya Kupa töri meg a nyári szünet csendjét. A komlói futam ideális felkészülési terepet biztosít a bajnokság még hátralévő aszfaltos futamaira. A verseny útvonala jelentősen megváltozott az elmúlt esztendőkhöz képest, hisz az árpádtetői gyors kikerült a programból, így a Nyárásvöly – Hetvehely szakasz mellett a Vasas – Hosszúhetény és az Alsómocsolád – Mecsekpölöske gyorsaságikon dől majd el, hogy ki a leggyorsabb a Mitropa Kupa hatodik futamán. Az MR Racing színeit a Maricsek – Bán és a Matics – Zejda kettősök képviselik a Baranya Kupán.
Maricsek Miklós és Bán Viktor számára kifejezetten fontos az augusztusi meghívásos viadal, hogy miért, arról a páros navigátor tagja mesélt a hivatalos tréninget megelözően.
„Minden évben nagyon várjuk ezt a futamot, mert ez a hazai pálya számunkra. Főleg nekem, de úgy gondolom, hogy Mikinek is, mivel a csapat székhelye itt van Pécsen, itt van a műhely, itt készülnek az autók minden versenyre. Én szintén pécsi vagyok, teljes lokálpatrióta, ebben nőttem fel kiskoromban, a Mecsek Rallye-k alkalmával. A másik fontos dolog, ami miatt kiemelném a Baranya Kupát, hogy az októberi Mecsek Rallye-ra egy nagyon jó teszt lehetőség. Természetesen most nem ugyanazok a pályák szerepelnek a programban, de jellegében nagyon hasonlítanak azokra, mint amik az őszi ORC futamon fognak várni minket. Nekünk ez egy nagyon jó felkészülés lesz a Mecsek Rallye-ra, mert vezetjük a bajnokságot és minden esélyt meg kell ragadnunk, hogy teszteljünk, és minél többet menjünk az autóval, mert a bajnokságból már csak két verseny van vissza. Viszonylag nagy előnyre tettünk szert a veszprémi győzelmünkkel, de nem szabad ráülni erre az eredményre, mindenképpen nyomni kell a gázt, mert az aszfaltos versenyek jönnek a murva után, erre is át kell állni. Azt gondolom, hogy egy 116 kilométer gyorsasági össztávú verseny megfelelő lehetőség arra, hogy visszarázódjunk az aszfalt körülmények közé és újra meglegyen a tempónk. A Baranya Kupa a legjobb felkészülés lesz arra, hogy Budapesten és Mecseken támadjunk, és végre elkapjuk Hevesi Pistit. Az eddigi versenyek, tapasztalatok alapján, aszfalton meg van a tempónk ahhoz, hogy jó helyen végezzünk, az alap célkitűzés az első öt számunkra, de akár a dobogó is meglehet.”
Akár csak Maricsekék, úgy a Matics Mihály – Zejda Viktoria kettős is vezeti a bajnokságot a saját kategóriájában, így nem volt kérdés, hogy az N csoportos Mitsubishivel a komlói futamon hangolnak a szeptemberi Budapest Rallye-ra.
„Mint eddig minden évben, most sem hagyjuk ki a Baranya Kupát! A nagy szünet miatt mindenképp jó egy kicsit ülni az autóban, versenyezni. A Mecsek Rallye-s pályák közül is fellelhetők bizonyos részek és az aszfaltra való visszaállást is megkönnyíti egy ilyen futam, illetve nagyon sok az az idő, ami eltelik a két ORB futam között, ezt hasznosan ki lehet tölteni és fel lehet készülni a bajnokság hajrájára. Gyakorlatilag minden pálya tetszik, főként a kisvaszari és a hetvehelyi. Az árpádtetői részt sajnálom, hogy nincs az útvonallapon, mert az a kedvencem. Ez hiányozni fog egy kicsit, mert egy Vasas – Zobák azért nem tudja teljesen helyettesíteni, de így is jó lesz. Ezen a versenyen mehetnénk nagyobb szűkítővel, mert a 34 milliméteres a megengedett, de erre futamra sem tesszük be, mert csak magunkat csapnánk be. Onnantól elveszítené a futam a teszt jellegét, mert teljesen máshogy viselkedik az autó, máshogy megy, ezért mindenképp maradunk a homológ N-esnél, megnézzük, hogy ez mire elég.”