A brit prémiumgyártó a frankfurti vásártér 11-es csarnokában gurítja reflektorfénybe eddigi legváltozatosabb modellpalettáját különleges felszereltségi opcióival és egyedi kiegészítőivel, miközben a vezetés zéró emissziójú élményét a MINI Electric tanulmányautó világpremierje harangozza be.
Lebilincselően agilis vezetési élményével a MINI a nagyvárosi mobilitás jövőjének meghatározó úttörője, amely minden korábbinál változatosabb modellpalettájával a brit prémiummárka hamisítatlan életérzésének jövőbeni irányvonalát tárja a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalon látogatói elé. Az egyedülálló stílus és a magával ragadó exkluzivitás kettősébe eközben egy innovatív tanulmányautó és megannyi jövőbe mutató járműtechnológiai újítás enged betekintést, egy pillanatra sem feledkezve meg a MINI modelljeire jellemző sportos agilitásról és példaértékű hatékonyságról.
A Frankfurtban debütáló MINI Electric tanulmányautó a márka által fémjelzett gokartos vezetési élmény új dimenziójával és a zéró emissziójú mobilitás ígéretével kecsegtet. A koncepció a hosszú távon fenntartható nagyvárosi közlekedés MINI modellekre jellemzően egyedi alternatíváját kínálja fel, miközben a sorozatgyártásban kínált járműtechnológia hamarosan esedékes piaci premierjét vetíti előre. A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje 2019-ben érkezik meg az utakra, pontosan 60 évvel a klasszikus Mini bemutatkozása után. A forradalmi újdonság a vezetés zéró emissziójú élményét váltja valóra, a MINI tradicionálisan egyedi stílusában.
Maximális vezetési élmény minimális alapterületen: a MINI több mint fél évszázada őrzött vezérelve a jövőben sem változik. A legendás kisautó meghatározó fejlesztési szisztémája számtalan látványos motorsport-sikerhez járult hozzá, a klasszikus Mini például pontosan 50 évvel ezelőtt szerezte meg harmadik abszolút győzelmét a Monte Carlo Ralin. Az 1997-ben leleplezett MINI ACV 30 tanulmányautó ezt követően egyértelműen prezentálta, hogy a klasszikus Mini történelmi hagyományai nem csupán a modern modellek tervezési irányvonalait, de az ikonikus márka versenysport-sikereit is áthatják. Az Anniversary Concept Vehicle (ACV) néven bemutatott koncepció pontosan 30 évvel a klasszikus Mini harmadik Monte Carlo Rali-győzelme után gurult ki a reflektorfénybe, a felejthetetlen előd klasszikus stílusjegyeinek számító kör alakú fényszórók és a hatszögletű hűtőrács kortárs újraértelmezésével. A MINI ACV 30 tanulmányautó egy új korszak kezdetét jelentette, amelyben a vezetési élmény és az egyedülálló stílus immáron két évtizede kéz a kézben jár.
Eme látványos egységet a MINI a 67. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon számos kézzelfogható példával szemlélteti. A 2017. szeptember 14 – 24. között megrendezendő expón a brit prémiumgyártó a kiállítás főbejáratának közvetlen közelében mutatja be eddigi legváltozatosabb modellpalettájának tagjait, színpompás felszereltségi opcióit és egyedi kiegészítőit: a 11-es csarnokban a BMW, a MINI és a BMW Motorrad egy közös, 10 500 négyzetméter alapterületű standon várja a látogatókat.
Még nagyobb élmény és még egyedibb stílus, károsanyag-kibocsátás nélkül: a MINI Electric tanulmányautó
A MINI Electric tanulmányautó a vezetés élményének egyszerre modern, letisztult és hatékony megtestesítője, amely a nagyvárosi mobilitás hamarosan érkező, zéró emissziójú egyéniségének előfutára. Az elektromos motor minden pillanatban élénk gázreakciója a márkára jellemző agilitás vadonatúj dimenzióját váltja valóra, amelyhez egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor szolgáltatja a szükséges energiát, kivételesen hosszú hatótávolságot garantálva.
A MINI Electric tanulmányautó nem csupán a vezetés élményéről szól, hiszen a károsanyag-kibocsátástól mentes nagyvárosi közlekedés lehetőségét a hétköznapokban is összetéveszthetetlenül egyedi stílusban kínálja fel. A brit prémiumgyártó legendás karosszériaarányai és stílusjegyei ezúttal exkluzív részletekkel bővülnek, amelyek a tisztán elektromos meghajtás innovációját hirdetik. Köszönhetően annak, hogy az elektromos motor mindössze csekély mennyiségű hűtőlevegőt igényel, a modell hatszögletű „hűtőrácsa” teljes mértékben zárt, amely még tovább csökkenti a koncepció légellenállását – számos kiegészítő, üvegszálból készült légterelő elem kíséretében. A MINI Electric tanulmányautó Reflection Silver fantázianevű, folyékony fém árnyalatú matt fényezése és élénksárga betétjei a 2008-ban bemutatott MINI E modell örökségét viszik tovább: a 600 darabban legyártott tesztautó-flottának köszönhetően a BMW Group ügyfelei valós körülmények között tesztelhették a hálózatról tölthető hajtáslánc innovációját, amely adatok a későbbiekben többek között a BMW i3 modell tervezési és fejlesztési munkálatainál is kulcsfontosságú információkként szolgáltak.
A MINI Electric tanulmányautó a hosszú távon fenntartható nagyvárosi mobilitás felé vezető technológiai utazás következő lépése. A BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája nyomán a bajor prémiumgyártó 2017 júliusában bejelentette a hálózatról tölthető modellpaletta átfogó bővítését, amelynek keretében 2019-ben a MINI első tisztán elektromos meghajtású modellje is megérkezik az utakra. A háromajtós MINI műszaki alapjaira épülő nóvum a brit prémiummárka oxfordi gyárában lát majd napvilágot, az elektromos hajtáslánc alkatrészei pedig a vállalatcsoport elektromos mobilitási fejlesztőközpontjainak számító dingolfingi és landshuti üzemekben készülnek.
A zéró emissziójú vezetési élmény első hírnöke: a MINI Cooper S E Countryman ALL4
A MINI Electric tanulmányautó világpremierjét néhány hónappal ezelőtt a MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell piaci debütálása előzte meg (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,2 – 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km). A brit prémiumgyártó első plug-in hibrid modellje a zéró emissziójú mobilitás ígéretét váltotta valóra, a tisztán elektromos meghajtású utód tömegtermelésben kínált előfutáraként. Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorának köszönhetően a MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint egyetlen feltöltéssel 42 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál, amely gyakorlatilag azt jelenti, hogy az újdonság a nagyvárosi forgatagban mindenféle forgalmi szituációnak képes károsanyag-kibocsátás nélkül megfelelni. A hosszú távú fenntarthatóság ígérete eközben a városhatárhoz érkezve sem vész el, hiszen a technológia egészen 125 km/órás sebességig engedélyezi a tisztán elektromos, zéró emissziójú meghajtást.
Mint ilyen, a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energia szinte a hétköznapok teljes mobilitási szükségletét fedezi. A belsőégésű erőforrás csupán intenzívebb gyorsulás esetén kapcsolódik be a hajtásba, a két motor együttes rendszerteljesítménye pedig 165 kW / 224 lóerő. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 ráadásul a vezetés egészen egyedi élményével kecsegtet: a belsőégésű erőforrás az első kerekeket, míg az elektromos motor a hátsó tengelyt hajtja, az így felépülő intelligens összkerékhajtás pedig minden vezetési és időjárási szituációban kiváló tapadást biztosít.
Tradicionális életérzés már a prémium kompakt szegmensben is: a MINI Countryman és a MINI Clubman
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozat világpremierje újfent megerősítette a MINI Countryman prémium kompakt szegmensben betöltött iránymutató szerepét, miközben a márkára jellemző gokartos vezetési élmény új dimenzióját is feltárta. Az első MINI Countryman ugyancsak úttörőnek számított, hiszen köszönhetően annak, hogy a brit prémiumgyártó első összkerékhajtású modelljeként minden terepen és útfelületen elboldogult, a prémium kompakt szegmensbe lépve egy vadonatúj célcsoportot is meghódított. Az új MINI Countryman még nagyobb utas- és csomagtérrel, érezhetően finomított menetkomforttal, még intelligensebb helykihasználással, valamint minden korábbinál sportosabb és hatékonyabb hajtáslánc-változatokkal kínálja fel az utasoknak a prémium minőségű mobilitás élményét. A MINI ügyfelei a plug-in hibrid hajtáslánc mellett háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás közül választhatnak, négy esetben ráadásul az ALL4 intelligens összkerékhajtás is elérhető.
A MINI prémium kompakt szegmensben aratott osztatlan sikerének a MINI Clubman érkezése állított ékes bizonyítékot. Eme végtelenül kiélezett járműkategóriában az újdonság egyedülálló koncepciója messziről kitűnt a mezőnyből. A hosszan elnyújtott tetőív, a négy oldalsó ajtó és az osztott csomagtérajtó hamisítatlan egységének köszönhetően a MINI Clubman a klasszikus kombi karosszériaváltozatok modern újraértelmezését váltotta valóra, miközben öt teljes értékű ülésével, nagyméretű csomagtartójával és a maximális térkihasználást lehetővé tevő, rendkívül széles extrafelszereltségi palettájával magasan túlteljesítette a nagyvárosi közlekedés által támasztott mobilitási követelményeket. A MINI Clubman motorpalettáján jelenleg háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás található, a két legerősebb szív pedig az ALL4 intelligens összkerékhajtással is párosítható.
A prémium kisautó-szegmens összetéveszthetetlen alapítói: a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio
A modernkori MINI Cooper első, XXI. századnak tervezett tanulmányautója húsz évvel ezelőtt, a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon ünnepelte világpremierjét, a sikertörténet pedig nem sokat váratott magára: a brit prémiumgyártó hamarosan tömegtermelésben kínálta fel ügyfeleinek a minimális alapterületen megvalósított maximális utastér kortárs újraértelmezését, amellyel megszületett a prémium kisautó-szegmens. Agilis vezethetőségével, magabiztos kisugárzásával, hagyományokhoz hű megoldásaival és egyedülálló stílusával a MINI Cooper azonnal rajongók millióit varázsolta el.
A prémium kisautó-szegmens megalapítója napjainkban a háromajtós MINI képében ölt testet, a színes egyéniség pedig a legkorszerűbb futómű-technológiával, a leghatékonyabb hajtáslánccal, számos innovatív vezetést támogató rendszerrel és intelligens járműkapcsolati hálózattal elégíti ki a brit prémiumgyártó vezetési élményre, innovatív technológiára, prémium minőségre és egyedi karakterre fogékony, kifinomult célközönségét. Az ötajtós MINI eközben az ötletes helykihasználás még intenzívebb formáját váltja valóra, 161 milliméterrel hosszabb karosszériával, plusz két ajtóval és a hátsó üléssorban immáron három teljes értékű üléssel. A prémium kisautó-szegmens harmadik összetéveszthetetlen alapítója a MINI Cabrio, amely mindmáig az egyetlen négyüléses kabrió a prémium kisautók mezőnyében.
A háromajtós MINI és az ötajtós MINI motorházteteje alá egyaránt négyféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás választható, miközben a MINI Cabrio háromféle benzines és kétféle dízelmotorral érhető el.
A legegyedibb élsportolók: a négy MINI John Cooper Works modell
A MINI John Cooper Works modellek a motorsport élvonalának szenvedélyes vezetési élményét közvetítik. A négytagú modellcsalád színes egyéniségei egy dologban tökéletesen megegyeznek: a motort, a futóművet, a karosszériát és az utasteret is magába foglaló nagyteljesítményű csomagot a mérnökök a versenysport élvonalában megszerzett tapasztalatokra építve állították össze és zárt aszfaltcsíkokon tökéletesítették. Ettől váltak a MINI John Cooper Works modellek a prémium szegmens maximális teljesítményt képviselő szimbólumaivá. A MINI John Cooper Works Cabrio esetében ráadásul mindez a vezetés nyitott tetős élményével párosul.
Az extrém élsportolókból álló család két legújabb tagja a MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman, amelyek a zárt versenypályák élményét a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság lehetőségével egyesítik – már az alapfelszereltség részeként ALL4 intelligens összkerékhajtással.