Játékos „magyarságpróba” a Sziget Fesztiválon

A  világszínvonalú zenei produkciók és a számos program mellett a Magyar Turizmus  Zrt. munkatársai is szórakoztatják a legnagyobb hazai fesztivál látogatóit. Az  óriáskerék melletti Go to Hungary sátorban a Sziget bulizós szellemében  „magyarságpróbának” vetik alá a vállalkozó szelleműeket. A társaság nemcsak a  helyszínen gondoskodik Magyarország népszerűsítéséről, a fesztivál  látogatószámának növelése érdekében az elmúlt hónapokban intenzív kommunikációs  tevékenységet is folytattak külföldön. A rendezvény idejére külföldi újságírókat  is invitáltak a fővárosba: az újságírócsoport idejének nagy részét a Szigeten  tölti, de több budapesti helyszínre is ellátogatnak majd. 

Magyar  virtus a Sziget nyelvén: a bikarodeó nyári változatán, rodeószörfön kell minél  tovább kitartania a vállalkozó szellemű jelöltnek, majd a “beComing Hungarian”  magyarságpróba részeként furfangos vizsgakérdésekre kell válaszolnia, valamint  pálinkát és erős paprikát fogyasztania. A – nem csak a külföldi – szigetlakók  tesztelésére ajánlott próbák teljesítése közben dokumentáló fotók is készülnek.  Az MT Zrt. szeretné elérni, hogy a külföldi közönség ne pusztán  fesztiválhelyszínnek tekintse Magyarországot, más alkalommal is látogassanak el  hozzánk, így a szórakoztatás mellett természetesen a tájékoztatásról is  gondoskodnak a “Sziget Eye” melletti sátorban. Naprakész információval  szolgálnak hazánk turisztikai kínálatáról, emellett a Magyarországot, illetve a  hazai régiókat részletesebben bemutató kiadványokból lehet majd  válogatni. Tesztelhetők lesznek az idei szakmai kiállításokon már sikeresen debütált  interaktív játékok is. A memóriajáték turisztikai termékekre (Budapest, Balaton,  Spa és Wellness, hungarikumok, kastélyok és várak), a puzzle pedig a 9 hazai  turisztikai régió jellegzetességeire épül. A sikeres játék után megjelenő QR kód  leolvasásával a játékos mindezekről fényképes leírásokat tölthet le  okostelefonjára.

A  belföldi utazók a turisztikai  programajánlókon keresztül értesülhetnek a jubileumi  Sziget Fesztiválról az MT  Zrt.  segítségével. Érdemes böngészni a társaság www.itthon.hu oldalát is, ahol a  rendezvénnyel kapcsolatos hasznos tanácsokra – közlekedési tippekre, a  programokkal és a jegyvásárlással kapcsolatos információkra – lelhetnek az  érdeklődők. http://itthon.hu/sziget-2013

A Magyar  Turizmus Zrt. honlapjai és hírlevelei mellett a szervezet külképviseletei  számos európai országban Facebook-aktivitásokkal is népszerűsítették a  Sziget Fesztivált. Az oldalak követői lépésről lépésre nyomon követhették a  Sziget előkészületeit és a program alakulását. Mindezt országonként egyedi  aktivitásokkal is támogatták. Ausztriában például az egyetemeken, valamint  rendezvényeken, (pl. a Donauinselfest-en, a Linzi Magyar Napokon) is megjelentek  a rendezvény beharangozó hirdetései, szórólapjai, valamint sajtó- és  hírügynökségi és anyagot is közzétettek a közelgő eseményről. Június végén  vezető német blogok szerzői, valamint Szlovénia legolvasottabb médiumainak  újságírói is jártak nálunk, akik első kézből, a helyszínen kaphattak információt  a Sziget előkészületeiről. A nemzeti turisztikai marketingszervezet idén kiemelt  hangsúlyt fektetett a Sziget Fesztivál, mint a legjelentősebb “húzónév”  népszerűsítésére a déli szomszédos országokban, így Horvátországban az EU  csatlakozást megelőző online kampány kiegészítő elemeként intenzív  Facebook-kampány is folyt. Az aktivitás részeként Sziget-belépőket is  kisorsoltak. Offline, illetve online promóció folyt Olaszországban,  Spanyolországban és Lengyelországban is.

A Sziget-életérzést  és a fiatalabb korosztály számára vonzó, egész évben elérhető szórakozási és  kikapcsolódási lehetőségeket remélhetőleg olvasóikkal is megosztják azok a  külföldi újságírók, akik az MT Zrt. meghívására kifejezetten ebből az alkalomból  érkeznek a fővárosba. Augusztus 8-11. között 17 országból mintegy harminc külföldi  médiaszakember érkezik fővárosunkba. Augusztus 10-én részt vesznek a Sziget Fesztivál  sajtótájékoztatóján, valamint lehetőségük nyílik arra, hogy a fesztivál  szervezőivel is találkozzanak. Programjukban a fesztiválozás mellett Budapest  útikönyvekből nem ismert arcának felfedezése szerepel: egyedi atmoszférájú romkocsmáinkban  melegíthetnek be az esti „Szigeteléshez”, rendhagyó városnézés során fedezhetik  fel a fővárost, a Széchenyi fürdőben pihenhetnek rá az aznapi bulizásra,  ellátogatnak a világ legjobb bárjának választott A38 Hajóra. Szociokulturális és  kortárs művészeti séta, vagy mozitúra keretében is megismerhetik Budapestet, de  leereszkedhet a Pálvölgyi-barlangrendszerbe is, akinek úgy tartja kedve. A sajtó  képviselői bizonyosan másokkal is megosztják majd, hogy Magyarország nemcsak az egyik legjobb nyári  fesztivál otthona, hanem hosszabb pihenésre, szabadságra is érdemes ide  visszatérni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*