Gondtalan nyár biztosítva

A nyár nem csupán az utazások főszezonja: a statisztikák szerint a legtöbb baleset a júniustól szeptemberig tartó időszakban történik[1]. Az okos szervezés és az átgondolt pénzügyi tervezés mellett érdemes a család igényeinek megfelelő baleset- és egészségbiztosítással is készülni a gondtalan vakációra. A CIB Bank szakértői összegyűjtöttek néhány hasznos tanácsot, hogy mire érdemes figyelni a megfelelő biztosítás kiválasztásánál a nyári időszakban.

 

A nyári hónapok sok szempontból különlegesek. Egyrészt sokan és sokszor kelünk ilyenkor útra, másrészt előszeretettel próbálunk ki a megszokottaktól eltérő szabadidős tevékenységeket is. Nem meglepő, hogy éppen ez a balesetek főszezonja.

Megoldandó feladatot jelent tehát a biztonság. Kézenfekvő választás az utasbiztosítás: ez az elveszett poggyásztól kezdve a kórházi ellátáson át a hazaszállításig nyújthat rengeteg segítséget a bajban – külföldi utazás esetén. Jól jöhet azonban olyan védelem is, amely akkor segít, ha az itthonlétük során történik velünk valami olyan esemény, amely nem várt egészségügyi vagy anyagi problémával jár. Érdemes körülnézni például a balesetbiztosítások között. A CIB Bank ügyfelei közül eddig mintegy 6500-an kötöttek ilyen biztosítást – mivel családtagokra is kiterjeszthető, így sokan házas- vagy élettársuknak, gyermekeiknek is. A bank tapasztalatai szerint a legtöbb igénybejelentés törés, végtagok rögzítése, felületi sérülés ellátása, illetve belső sérülések ellátása kapcsán érkezik, melyek legtöbbször háztartási balesetekből fakadnak.

Hogyan működik?

Baleset esetén az esemény bekövetkezésétől számított legrövidebb időn belül jelenteni kell a biztosítónak az esetet. Ezt megtehetjük személyesen, telefonon, vagy online is. Amire mindenképpen érdemes figyelni: gyakori hiba, hogy a kárigénybejelentőt hiányosan töltik ki, vagy olyan eseményre történik a bejelentés, amely fedezetre nem terjed ki a biztosítás, illetve nem csatolják azokat a dokumentumokat, amelyekre a biztosítónak szüksége van az igény jogosságának elbírálásához, illetve a szolgáltatás összegszerűségének meghatározásához. A biztosítási feltétel tartalmazza azon dokumentumok listáját, amelyek az egyes káresemények kapcsán szükségesek, de ha bizonytalanok vagyunk, érdemes felkeresni a biztosító ügyfélszolgálatát, ahol készséggel segítenek nekünk.

Aki még kevésbé szereti kiszolgáltatni magát az elemeknek, az gondolkodhat egészségbiztosításban is. A CIB Egészségőrrel például egészségügyi panasz esetén a CIB ügyfelek segítséget kapnak az ellátás megszervezésében, továbbá – a választott csomagban meghatározott limit erejéig – a biztosítás fedezi a kezelések költségeit is. A legkisebb csomagnak is része egy teljes körű, hétféle szakorvosi ellenőrzést tartalmazó vizsgálatsorozat. A CIB Egészségőrt már több mint négyezren igényelték tavalyi elindulása óta: 65 százalékban lakossági ügyfelek, 35 százalékban pedig vállalkozások munkatársaik részére. A legtöbben járóbetegellátással kapcsolatban, ezen belül is bőrgyógyászati, nőgyógyászati, urológiai, gasztroenterológiai területen, valamint laborvizsgálatokhoz veszik igénybe a biztosítást. A biztosítottak életkorát tekintve jellemzően a 40 felettiek érdeklődnek az egészségbiztosítás iránt feltételezhetően azért, mert ez a korcsoport valamely egészségügyi probléma kapcsán már találkozhatott az állami egészségügyi ellátás nehézségeivel, és szeretnének gyorsabb, jobb minőségű ellátáshoz jutni egészségügyi probléma esetén.

Hogyan működik?

A biztosított egészségügyi probléma esetén felhívja az ellátásszervezőt, aki maximum 5 munkanapon belülre megszervezi neki a szükséges vizsgálatokat. A foglalt időpontra a beteg megérkezik a kezelés helyszínére, és várakozás nélkül fogadják is. A vizsgálatok díját a biztosító fizeti meg az adott csomagban meghatározott limit erejéig, tehát a biztosítottnak nem kell fizetnie.

[1] http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_feb002.html