Augusztus 19-én a szlalomosok többsége igen messze utazott: az ország dél-nyugati csücskébe, Nagyatádra. Itt nincs épített versenypálya, azonban annál alkalmasabb hely egy utcai pályaverseny rendezésére. A Magyar Szlalom Bajnokság ötödik futamára 62 nevező érkezett.
Előtte nyaralás
A Track Racing versenyzői Sződy Szabolcs és Zsolt nyaralással kötötték össze a verseny hétvégéjét. A két fivér a Balatonnál töltötte az előző napokat versenyük előtt:
„Mivel a verseny a fővárostól 300 km-re van, ezért mindketten úgy döntöttünk, egy kis pihenéssel töltjük az előtte lévő napokat a Balatonnál. Logisztikailag megszerveztük, hogy a versenykerekek már a héten kedden leutaztak, a többi versenyfelszerelés pénteken érkezett. Így előtte jutott idő a pihenésre, felkészülésre, persze egy kicsit több szervezést igényelt a versenyre.” – mondták a testvérek.
A depóba érkezés már fél 7-től lehetséges volt vasárnap. A versenyautók és kiszolgáló autóik elhelyezése után a felkészülés következett. Kerékcsere, pályabejárás és versenyzői eligazítás. A Szervezők külön hangsúlyt fektettek az városi utcai pálya jellegére, mint árok, oszlop, padka és egyéb tereptárgyakra. Ezeket komolyan figyelembe kellett venni, hiszen ezen tárgyak komoly veszélyfaktorok voltak, főleg a kevésbé rutinos versenyzők számára.
Az edzés is komoly
Már az edzés is megmutatta, hogy nincs idő a pihenésre. Egy pillanatra sem lehet „elaludni”, végig koncentrálni kellett ezen a pályán:
„Nincs szakasz, nincs kanyar, amit könnyűnek lehet nevezni. Ritmusos, változatos, gyors. De végig figyelni kell, nem lankadhat a koncentrálás. Az utcai pályák ilyenek, mint a raliban is. Természetesen ezen a pályán is a slick versenygumikkal megyünk.” – véleményezték a fivérek a pályát.
Első két kör
A három futamos verseny első körét Zsolt kezdte meg 56-os rajtszámmal. Az hosszú utcai szakasz után két tekergősebb padkás szakasz, majd a díszkő burkolatú piactér következett:
„A váltakozó útburkolat annyira nem volt zavaró, inkább egy két luk vagy útegyenetlenség lepett meg. De alapvetően jó volt az első köröm, azonban még mindig lehet gyorsulni.”– mondta el első tapasztalatait Zsolt. Első körének ideje 1 perc 59 másodperc 042 ezred lett.
Szabolcs 78-as rajtszámmal követte fivérét:
„Az első kör mindig óvatosabb. Annak ellenére, hogy volt edzőkör, de igazából itt lépünk a gázra versenytempóban. Még mindig vannak veszélyes részek, ezeket tapasztaltam ki. Biztosan gyorsulok még, maradt a körömben, bőven.” – tapasztalt Szabolcs. Első körének ideje: 2:02:370 mp lett.
Az Tigra motorja még le sem hűlt, már indították a második kört.
A fivérek bizakodva álltak a rajtvonalhoz, hiszen érezték, ez a pálya fekszik az Opelnek és jómaguknak is. Az eredmény is ezt mutatta: Zsolt 7 tizedet javított (1:58:295 mp), Szabolcs még jóval többet, 5 másodpercet faragott előző körének idejéből (1:57:491).
Ebédszünet és záró kör
Bár nagy meleg volt ismét – hiszen ez az augusztus elég forró és nyárias -, a fák alatt kellemesebb klíma volt, főleg a napernyő árnyékában. Itt pihentek a versenyzők és a csapattagok, körül-belül 30 perc erejéig, majd megint volánt ragadtak az indulók, hogy a végső megmérettetésen részt vegyenek.
Sajnos esőfelhők gyülekeztek a mezőny második felének indulásakor. Zsolt is kémlelte az eget a rajt előtt:
„Nézem, esni fog-e, remélem még kibírja és nem nedves pályán kell mennem, ablaktörlővel. Egyelőre még esélyes a száraz aszfalt.”– aggódott kissé Zsolt.
Aztán száraz pályán befejezve záró körét egy szép 1:55:131-es idővel ért célba.
Szabolcson még nagyobb volt a nyomás:
„Zsolti és a többi induló megúszta az esőt. Sajnos, most pár csepp már esett, pedig még csak a rajtvárakozóban állunk. Hát, nem tudom mi lesz, csak bízni tudok. Nagyon kéne nekem egy tiszta és gyors kör, mert így akár a dobogó is esélyes lehet.” – izgult Szabolcs a rajt előtt. És a hit meghozta gyümölcsét: 1:56:294-es idejével, száraz pályán teljesítette a záró kört.
Óvási idő, értékelés
A dobogóra elvileg Zsolt volt az esélyes két legjobb köridőt tekintve, összesítésben. Azonban egy bójahibának köszönhetően a 2 másodperces büntetéssel Szabolcs 1.6 másodperccel gyorsabb volt testvérénél. Így ő lett a harmadik.
Díjkiosztó
Egy nagy zápor után koncert követte az eseményeket, majd a díjkiosztó következett. A széria hármas, azaz az S3-as kategóriában a Track Racing versenyzője állhatott a dobogó legalsó fokára. Így Szabolcs már ez év ötödik futamán az Opel Tigra volánja mögött kupát szerzett a sok pontja mellé. Zsolt szintén sok ponttal térhet haza, ami az év végi eredmény szempontjából fontos.
Ponttáblázat:
- Kaposznyák Mihály 36 pont
- Berecz Géza 32
- Tacmann Zsolt 25
- Halápi Zsolt 24
- Sződy Zsolt 18
- Sződy Szabolcs 16
- Ildzsa Dávid 13
A tabellát nézve elég szoros a kategória első fele. 15 indulóból az első hét pontszámát elemezve. Ez azonban még változhat, hiszen két futam hátha van, illetve a helyezések is kiszámíthatatlanok a további versenyeken. De kétség kívül izgalmas kategória a széria 1400-1600 közöttieké (S3).
A Sződy fivérek napi összefoglalója: „Hosszú, meleg és fárasztó nap volt. Szerencsére olyan sokat nem utaztunk, hiszen a szálláshelyekről jöttünk, mondhatni fél távtól. Fontos volt a pihenés, kikapcsolódás a versenynap előtt. Dicséret illeti a Szervezőket, nagyon jó pályát építettek. Nagyon örülünk a dobogós helyezésnek. Reméltük titkon, de realitása csak akkor lett, amikor láttuk köridőinket és a helyezések aktuális állását. Még most is nehezen hisszük el, hogy ötödik versenyünkön az Opellel már kupával térünk haza. Sejtettük, hogy gyorsulunk majd az év közepén, és ez így is volt már Kalocsán is. De kupa esélye nem volt benne a tervünkben idén még, ez számunkra is meglepetés volt. De nagyon boldogok vagyunk. Ez is bizonyítja, hogy jó döntés volt a Tigra.” – foglalták össze a hosszú és fárasztó napot boldogan a testvérek.
Három hét szünet után Kiskunlacházára tér vissza az országos szlalom mezőnye, hogy tovább mérkőzzenek egymással és az év végi helyezésekért a versenyzők.
Beszámolónkat a futam utáni héten olvashatják itt, az Amdala.hu hírportálon.
Fotók: Czárl Adrienn